AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Del Skrevet 29. september 2019 Hva foretrekker du og hvorfor? Vi jobber med å se på ulike løsninger på balkonger i borettslaget. Det vil bli stemt over åpen eller innglasset løsning på balkong på 8 m2 ( 4x2 meter). Den innglassete er "glass i glass" og har ingen søyler. Anonymkode: 55906...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Girly Skrevet 29. september 2019 #2 Del Skrevet 29. september 2019 Jeg har flyttet inn i en leilighet med innplassert balkong og elsker det! Mindre støy fra veien, kan ha hagemøblene på balkongen uten å dekke di til for vinteren, Mer varme i leiligheten når glassene er igjen nå på høsten og bruker balkongen som et oppholdsrom sånn ellers. rett og slett et forlengelse av stua mi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Del Skrevet 29. september 2019 Enig med Girly. Vi er veldig fornøyde med vår balkong med glassvegger som kan åpnes. Om sommeren gjør glasset det mulig å sitte der laaaaaangt utover natta selv om det er kaldt ellers, fordi balkongen varmes opp på dagen og det tar lang tid før varmen blir borte. Også kan vi ha en ordentlig sofa stående der uten å være redd for at den skal bli våt. Anonymkode: ea5ae...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #4 Del Skrevet 29. september 2019 Fordelen med innglasset er som de over skriver at det er lettere å lagre ting der, samt untnyttelse av varme. Ulempen slik jeg ser det er at følelsen blir mer innestengt, og at det ikke gir samme "sitte ute" følelse som en balkong som ikke er innglasset. Personlig syns jeg innglassede balkonger har samme følelse som når man åpner vinduet, siden det ofte er heldekkende, faste, ugjennomsiktige materialer fra rekkverkhøyde og ned. Å bygge glass hele veien er ofte mye dyrere, så da kommer det jo an på hva folk i borettslaget har råd til. Er man glad i å ha masse planter og dyrke ting på altanene er ikke innglasset det beste heller. Anonymkode: 44c1d...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Del Skrevet 29. september 2019 Forresten, kom på en ting til. Der jeg bor nå er det glassrekkverk på altanene, og det er ganske vanskelig å komme til for å vaske. Når solen kommer på ses det veldig godt at det er skittent, selv om det er såkalt selvrensende. Det er heller ikke alle glass som er mulig å komme til for å vaske selv, spesielt ikke for de eldre. Så borettslaget har måtte bruke en del penger på utvendig rengjøring, et post du gjerne også bør beregne i budsjettet. Anonymkode: 44c1d...555 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #6 Del Skrevet 29. september 2019 Innglasset. Men det må være mulig å åpne glasset. Har sett balkonger med innpassing man bare kan åpne halvparten av. Det er for lite. Man må kunne åpne nesten alt glasset. Anonymkode: 9ed6d...860 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Del Skrevet 29. september 2019 Pensjonistakvarie 😅 Anonymkode: b7511...808 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #8 Del Skrevet 29. september 2019 Kjekt om man bor slik til at det er en fordel med innglasset. Hos meg som bor på solsiden, har sol fra morgen til 7-8 tida om kvelden ville det blitt et kjempevarmt drivhus om jeg innglasserte som jeg ikke kunne benyttet. Anonymkode: 293d0...5b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 29. september 2019 #9 Del Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjekt om man bor slik til at det er en fordel med innglasset. Hos meg som bor på solsiden, har sol fra morgen til 7-8 tida om kvelden ville det blitt et kjempevarmt drivhus om jeg innglasserte som jeg ikke kunne benyttet. Anonymkode: 293d0...5b3 Man kan vel åpne dem opp og la dem stå open hele dagen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #10 Del Skrevet 29. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordelen med innglasset er som de over skriver at det er lettere å lagre ting der, samt untnyttelse av varme. Ulempen slik jeg ser det er at følelsen blir mer innestengt, og at det ikke gir samme "sitte ute" følelse som en balkong som ikke er innglasset. Personlig syns jeg innglassede balkonger har samme følelse som når man åpner vinduet, siden det ofte er heldekkende, faste, ugjennomsiktige materialer fra rekkverkhøyde og ned. Å bygge glass hele veien er ofte mye dyrere, så da kommer det jo an på hva folk i borettslaget har råd til. Er man glad i å ha masse planter og dyrke ting på altanene er ikke innglasset det beste heller. Anonymkode: 44c1d...555 Jeg er glad i planter og dyrkning og tenker da at det er en fordel med innglasset. Da kan man forhindre at ting blir for vått samt at man kan begynne sesongen tidligere på våren - akkurat som et drivhus. Anonymkode: 55906...fd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 29. september 2019 #11 Del Skrevet 29. september 2019 Veldig praktisk med innglasset. De vi har er glass på skinner slik at en kan skyve alle vinduene da er balkongen helt åpen. Mye lunere dersom det er litt vind. Nå setter jeg tørkestativ med klær ut, slipper tenke på regnskurer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #12 Del Skrevet 29. september 2019 Har endelig fått leilighet med innglassing. Det er som de andre sier deilig å kunne bruke verandaen uansett vær, man slipper å rydde møbler på høsten, og det er mye lunere. En forutsetning er at de kan åpnes helt opp. Vi har skinnegående glass. Anonymkode: d69f4...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #13 Del Skrevet 29. september 2019 Innglassert uten tvil. Når naboene røyker kan jeg stenge vinduene. Innglassert blir som en forlengelse av stuen og møblene der trenger ikke dekkes til. Også et pluss at man kan bruke balkongen til å tørke klær hele året, da har jeg bare døren til stuen åpen og varmen siger ut. Sitter ofte og tar en kaffe på balkongen på vinterstid, et skjerf og ullsokker er det eneste jeg trenger. Å se snøen dale ned og man føler man er ute samtidig som man er inne. Har sovet på balkongen på vinteren også, i hengekøye 😂 Elsker vinteren og ingenting slår å sovne til stjerneklar himmel og det første du ser når du åpner øynene er snø som daler 😍 Anonymkode: cfba6...819 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå