Sally-Go-Round Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Hei, Jeg er førstegangsmor og opplever at det er store forskjeller på de forskjellige størrelsene. Feks str. 62 på H&M er ikke nødvendig helt lik i størrelsen som Cubus. Pierre Robert er tydelig små i størrelsen, det fant jeg ut igår 😅 Kan dere komme med deres erfaringer rundt dette? Hvordan er Newbie/ KappAhl feks?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 Mine erfaringer: Jeg synes Lindex (og tildels Cubus) har romsligere baby/småbarnstørrelser enn H&M. H&M sine jentebukser er veldig smale i livet og bena. Ull kjøper jeg alltid i minimum ett år større størrelse (er ungen 1 år, kjøper jeg størrelse 2 år osv) Kappahl sine bodyer kjøper jeg ikke, for de holder fargen dårlig. Virker nesten som fargen er lagt oppå plagget på et vis. Kappahl har også dårligst utvalg og ofte farger/stil jeg ikke liker så godt. Anonymkode: b5222...e0d
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Enig med bruker over. Særlig lindex har vært romslige, men samtidig fine i fasongen til våre barn. Varer lenge. Kappahl sine bukser sybes jeg er gode på størrelse, mens bodyer virker litt vide og korte. Cubus helt ok. HM litt små i størrelse. Særlig bukser er vanskelig å få over bleierompa. Joha og reflex små i størrelse, særlig joha Anonymkode: 82851...ec2
Rockesau Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 HM er veldig små i størrelsen , vi må alltid opp en ekstra str. Der. KappAhl har god kvalitet og standard størrelser. Kjøp newbie i så fall. De har også noe yttertøy som har kommet ut best i test, og man kan få rimelig på salg. Lindex har noen bodyer som er lange i ryggen og dermed passer lengre. Cubus har jeg hørt er brede i str. Men handler aldri der selv.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Zara har veldig små størrelser syns jeg. Må kjøpe en størrelse større enn hva han bruker i klær fra andre steder. Ellers enig med de over Reima er romslige i størrelsen i vinterdresser og parkdresser også sikkert ellers i yttertøy å Anonymkode: e269b...647
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 Kappahl: ganske normal mot romslig Newbie (kappahl): normal mot liten, litt smal Cubus: store, spesielt i bredden - bukser. HM: brede, men litt korte bodyer. Joha ull: normal mot smal Safa: stor, men noe smal i bodyer, store strømpebukser Name it: bomull ganske normal, tightsene er litt smale Lindex: litt lange og smale Foretrekker lindex, name it og ull (flere merker) siden frøkna her er smal i kroppsfasongen. Anonymkode: 28220...e8e 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Jeg hadde ganske runde babyer, og kunne bare glemme name it klær, de var alt for smale. Cubus er romslig. Hm synes jeg kan være litt korte. KappAhl og Lindex var vell det vi brukte mest, det passet best på mine når det kom til bredde og lengde. Zara og mango er små, der går jeg alltid opp en str. Samme med ull (egentlig uansett merke). Anonymkode: e65ef...5aa
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 4 hours ago, Sally-Go-Round said: Hei, Jeg er førstegangsmor og opplever at det er store forskjeller på de forskjellige størrelsene. Feks str. 62 på H&M er ikke nødvendig helt lik i størrelsen som Cubus. Pierre Robert er tydelig små i størrelsen, det fant jeg ut igår 😅 Kan dere komme med deres erfaringer rundt dette? Hvordan er Newbie/ KappAhl feks? Pierre Robert er større enn HM syns jeg. Men HM varierer Veldig også. Forskjellene er ikke nødvendigvis bare størrelse men også snitt. Anonymkode: b2bb2...539
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 Syns h&m er ganske bra i størrelsen til mine smale barn. Sliter litt med buksene til skolebarna (lange og tynne), men babyklærne mener jeg har passet bra. Har dårlig erfaring med buksene på Cubus til smale, lange barn, blir for bredt og kort på beina, spesielt til baby. Kapp Ahl syns jeg Erik i størrelsen. Kjøpte en body på Lindex som hadde to sett knapper i skrittet og var brettet opp på armene i utgangspunktet, så den vokser med barnet en størrelse. Den er genial, men vet ikke om de har flere av samme typen. De tynne ulldressene fra Janus er forresten geniale, de er sydd opp i utgangspunktet, så de også vokser med barnet, man klipper bare opp en liten som og bretter ned både på beina og armene. Hvordan de ulike klærne passer har mer med snitt og hvordan barnet er bygd enn selve størrelsene, f.eks det at Cubus sine ikke funker på mine lange, smale barn, mens de som er kortere og tettere bygd vil de passe bra til. Anonymkode: 63b04...c34
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #10 Skrevet 29. september 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Mine erfaringer: Jeg synes Lindex (og tildels Cubus) har romsligere baby/småbarnstørrelser enn H&M. H&M sine jentebukser er veldig smale i livet og bena. Ull kjøper jeg alltid i minimum ett år større størrelse (er ungen 1 år, kjøper jeg størrelse 2 år osv) Kappahl sine bodyer kjøper jeg ikke, for de holder fargen dårlig. Virker nesten som fargen er lagt oppå plagget på et vis. Kappahl har også dårligst utvalg og ofte farger/stil jeg ikke liker så godt. Anonymkode: b5222...e0d Hvorfor kjøper du ull som er så mye større? Jeg har motsatt erfaring enn deg, tror jeg. Barnet mitt er bare straks ett år, Men her har klær i ull vart mye lengre enn klær i bomull størrelsesmessig. Barnet brukte 56 i ull selv om det brukte 68 i bomull, og nå som barnet bruker 80 i bomull, bruker det fortsatt 68/74 i ull. 80 i ull må brettes og er veldig baggy. Føler at ull vokser med barnet, noe bomull ikke gjør. Anonymkode: 845ec...3fd 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 HM bodyer var det første vi måtte rydde bort i str hun brukte. Lindex er normale til litt store. De med dobbelt knapping varte kjempelenge. brukte 56 i de selv om hun brukte 68 å alle andre klær Polarn o Pyret er kjempestore i str. Bruker 1-2 str mindre i de enn i annet tøy Zara er bittelite, må ha en str større Newbie er normale Name it er normale men smale Svarene mine er basert på bodyer Anonymkode: 81b3a...3a1
Surriball Skrevet 1. oktober 2019 #12 Skrevet 1. oktober 2019 HM er generelt små i størrelsen, veldig kjekt om man har en smal unge. Synes buksene likevel er litt breie i livet, spesielt babystørrelsene hvor det skal være plass til bleie. Name it er også smale i passformen, men lange i størrelsen. De har også ofte bukser som kan snøres inn i livet, det er veldig lurt. Kappahl, Lindex, polarn o pyret er gigantisk. Sistnevnte har ganske stygge klær også, men det er jo bare min smak 🙈 Cubus er veldig vekslende i størrelsen. Noe passer, noe er svært.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2019 #13 Skrevet 1. oktober 2019 4 hours ago, Surriball said: HM er generelt små i størrelsen, veldig kjekt om man har en smal unge. Synes buksene likevel er litt breie i livet, spesielt babystørrelsene hvor det skal være plass til bleie. Name it er også smale i passformen, men lange i størrelsen. De har også ofte bukser som kan snøres inn i livet, det er veldig lurt. Kappahl, Lindex, polarn o pyret er gigantisk. Sistnevnte har ganske stygge klær også, men det er jo bare min smak 🙈 Cubus er veldig vekslende i størrelsen. Noe passer, noe er svært. Jeg syns HM passer best til brede barn. Blir så kort i ryggen før den fylles i bredde Anonymkode: b2bb2...539 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå