AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #1 Skrevet 29. september 2019 Jeg er utdannet sykepleier. Er alene med to barn på 4 og 6 år. Jobber 100 %, men har ikke fast stiling. Må jakte på vaktene og jobbe ubekvemme tider. Mye kveld-dag, helger.. Jeg jobber i hjemmesykepleien. Det er hektisk og mye stress, da vi som kjent går på en slags stoppeklokke. Men det er verdens beste arbeidsmiljø på jobben min og brukerne er herlige. Jeg stortrives egentlig! Men de to siste månedene har jeg følt en endring. Jeg opplever at skuldrene mine er helt under øra. Har stresshodepine nesten daglig og må ta Paracet. Jeg våkner ofte på nettene av en sprettende hodepine. Føler meg ofte fyllesyk etter kveldsvakt. Sover mye mer enn vanlig. Har stort behov for søvn om ettermiddagene. Jeg føler jeg blir veldig fort stresset. Føler selv jeg tåler lite før jeg føler hele verden skal falle sammen. Er mye irritert, både på barna og familien. Jeg blir stresset bare av tanken på at jeg skal rekke å hente barna på skole og i barnehage. Klarer ikke å trene lengre og slurver fryktelig med kosthold. Ingenting sunt frister lengre. Blir kvalm av lukta på egg, og tidligere spiste jeg egg daglig. Føler jeg mister meg selv. Vil egentlig bare være helt alene, i et rom. Hva skjer? Er dette tegn på utbrenthet? Skal sies at jeg er en veldig sterk jente egentlig. Har vært gjennom mye de siste 6 årene. Har mye pågangsmot og står på. Er et arbeidsjern - både på skolen og i arbeidslivet. Beskrives av kollegene mine som effektiv. Anonymkode: 13881...4ad
Ellemelle93 Skrevet 29. september 2019 #2 Skrevet 29. september 2019 (endret) *sprengende hodepine Endret 29. september 2019 av Ellemelle93 Glemte å ta på anonym knappen
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Gå til lege! Anonymkode: 910b6...7d8
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 Jeg tenker du må jobbe hardt og holde ut for å få deg fast jobb først og fremst. Det gjør seg ikke så veldig godt å bli sykemeldt i denne perioden i livet ditt.. Siden du jobber ukurante tider så får du vel allerede en god del avlastning med barnepass og slikt. Forklar situasjonen til de som passer barna(foreldrene dine?) om de kan stille enda mer opp, eller enda bedre - spør far til barna om han har mulighet til å avlaste deg. Planlegg dagene godt, søndagen i forveien - det som ikke er absolutt nødvendig prioriterer du bort, hent inn energi i hvileperiodene. Du kan selvfølgelig også ta turen til legen og høre hva han eller henne tenker om dette.. Men, det gir deg bare en uke eller to hvile, jeg tror du, i likhet med så mange andre heller må fokusere på å bli flinkere til å prioritere bort ting som er tids-, og energityver. Lykke til Anonymkode: 1be5b...44f 1
absinthia Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Du må gjøre noe for å forandre tilværelsen og redusere litt på stress, antagelig bør du gjøre noe lystbetont også - for an pleier å glemme det når en blir utbrent, fordi det føles som en ikke har tid.
Hyacinth Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 Enig med de over. Du trenger en pause og mulighet til å bare hvile litt mer enn du gjør nå. Du har sikkert aldri noe tid til deg selv eller hvile. Det beste er jo om du kan få til dette uten sykemelding. Men er jo ikke lett med en travel sykepleierjobb, alene med barn etc. Lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Jeg har vært utbrent, men jeg har en mental lidelse som muligens gav meg litt andre problemer? Vet ikke, men jeg opplevde også spenningshodepine, mageknip, kvalme og diare. Var irritabel også over ting jeg normalt ikke ble irritert over. Jeg utviklet også kraftig angst og selvskade som jeg hadde tendenser til fra før:\ Lang historie kort; jeg møtte veggen. Men jeg hadde 100% heldigvis, og ingen barn. Så forsøk å utnytt nettverket og ressursene du har til å skaffe deg litt avlastning. Du sier du jobber 100% men at du ikke har fast, kan du redusere i en periode? Er lederen din av en slik art at du kan være ærlig? En kollega som du kan alliere deg litt med? Anonymkode: cec45...11f
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 Kan ikke faren hjelpe deg med barna? Kanskje du kan jobbe deltid? Du kan vel også begynne å reise kollektivt så du sparer penger på å selge bilen. Anonymkode: c7a27...8fb
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 Du trenger ikke nn pause, du trenger å søke på en stilling med høy nok stillingsprosent til at du ikke trenger å jage ekstravakter. Enten må du sjekke hva som er ledig i ditt nærområde (hj.spl, sykehjem, sykehus f.eks) eller hvis du har jobbet jevnt over stillingprosenten din de siste 12 mnd , har du rett på stilling tilsvarende det du faktisk har jobbet. Altså har du en 70% stiling men har jobbet vakter tilsvarende 100% de siste 12 mnd, er kommunen pliktig til å gi deg denne stillingen. Du kan kreve det selv, men er du smart nok til å være organisert kan fagforeningen hjelpe deg å fremme kravet. Det er misbruk av sykelønnsordningen å forvente fritid i form av sykemelding når det er årsaker du selv kan gjøre noe mer, det problemet ikke løses av å være vekke fra jobb en stund. Anonymkode: 90ec7...cff 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå