AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Jeg har en uføretrygdet nabo som plaget dritten av meg og hele nabolaget! Hver natt driver han å bråker så hele nabolaget hører det og ikke får sove. Han bråker med gressklipperen, motorsaga, løvblåseren, kantklipperen, gjærsaga, høytrykkspyleren osv. Han holder på fra omtrent klokken 23 om kvelden nesten helt til klokken 5 om morran. Dette er faen meg ikke greit i det hele tatt! Jeg har ei datter på 14 mnd som holdes våken hele natta pga. denne hersens støynaboen! Jeg har fortalt han flere ganger at det han driver med er ikke greit i det hele tatt, og at han holder hele nabolaget våkne med all bråket sitt, men han sier bare at han er et "nattdyr" og sover om dagen, og må derfor gjøre hus/hagearbeidet sitt om natten. "Hvis det plager deg, ta på deg hørselvern når du skal legge deg!" sier han. Ærlig talt, denne drittsekken av en nabo bryr seg ikke om noen andre enn seg sjøl! Han bryr seg ikke en gang om at jeg har ei baby som har behov for mye søvn! Hva skal jeg gjøre med denne hersens naboen?! Jeg orker ikke mer!!! Anonymkode: a7b08...2a9
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Ring politiet når han holder på neste gang. Ordensfirstyrrelse Anonymkode: 58cfc...95e
Wagner Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 (endret) Nabo som bråker hele natta De fleste sameier og borettslag har egne ordensregler som går på nattero. I borettslaget mitt skal det være nattero mellom 23:00 til 07:00. Ikke nok med det, i Norge har vi også en egen lov som skal sørge for at vi får den roen vi trenger om natten. Så om det ikke nytter å prate med vedkommende så ringer du politiet rett og slett, de er forpliktet til å ordne opp. https://lovdata.no/dokument/LF/forskrift/2007-06-06-577 "§ 2-1.Ro og orden på offentlig sted På eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted må ingen delta i oppløp, sammenstimling, støy eller bråk som forstyrrer den alminnelige ro og orden. Enhver som ferdes på eller i umiddelbar nærhet av offentlig sted plikter å overholde nattero etter kl. 23.00 og til kl. 06.00." Fra straffeloven: "§ 350. Den som ved slagsmål, støy eller annen utilbørlig atferd forstyrrer a) den alminnelige fred og orden, b) den lovlige ferdsel, c) omgivelsenes nattero eller d) omgivelsene på et sted hvor han uberettiget forblir tross pålegg om å fjerne seg, straffes med bøter eller fengsel inntil to måneder. På samme måte straffes den som i selvforskyldt rus forulemper eller volder fare for andre. Medvirkning straffes på samme måte." Endret 28. september 2019 av Wagner
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Skjønner problemstilligen hans, men dessverre er ikke søvnproblemer et frikort til lovbrudd. Si at du blander inn politiet om han ikke overholder nattero mellom 23 og 07. Det er noe alle må forholde seg til samme hvor jævla ufør de skulle være. Anonymkode: c6044...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en uføretrygdet nabo som plaget dritten av meg og hele nabolaget! Hver natt driver han å bråker så hele nabolaget hører det og ikke får sove. Han bråker med gressklipperen, motorsaga, løvblåseren, kantklipperen, gjærsaga, høytrykkspyleren osv. Han holder på fra omtrent klokken 23 om kvelden nesten helt til klokken 5 om morran. Dette er faen meg ikke greit i det hele tatt! Jeg har ei datter på 14 mnd som holdes våken hele natta pga. denne hersens støynaboen! Jeg har fortalt han flere ganger at det han driver med er ikke greit i det hele tatt, og at han holder hele nabolaget våkne med all bråket sitt, men han sier bare at han er et "nattdyr" og sover om dagen, og må derfor gjøre hus/hagearbeidet sitt om natten. "Hvis det plager deg, ta på deg hørselvern når du skal legge deg!" sier han. Ærlig talt, denne drittsekken av en nabo bryr seg ikke om noen andre enn seg sjøl! Han bryr seg ikke en gang om at jeg har ei baby som har behov for mye søvn! Hva skal jeg gjøre med denne hersens naboen?! Jeg orker ikke mer!!! Anonymkode: a7b08...2a9 Høyst merkverdig at en person kan terrorisere ett helt nabolag, UTEN at noen har ringt politiet når han bråker som best. Anonymkode: 3219f...180 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høyst merkverdig at en person kan terrorisere ett helt nabolag, UTEN at noen har ringt politiet når han bråker som best. Anonymkode: 3219f...180 Jeg har ringt politiet flere ganger, og det samme har de andre naboene. Men han vil absolutt aldri høre på advarslene han får av politiet! Anonymkode: a7b08...2a9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Dere naboer får gå sammen for å anmelde for ordensforstyrrelse? Ring politi hver gang det skjer noe, og påpek at det må få konsekvenser annet enn at de ber han være stille. En nabo av oss som hadde høylytte fester hver eneste helg ble til slutt bøtelagt hver gang politiet måtte komme for å avslutte festen, plutselig fant de seg et annet sted å feste. Bor dere i borettslag? Klag inn hver eneste gang noe skjer. Det vil få konsekvenser. Anonymkode: 52a3a...b07
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #8 Skrevet 29. september 2019 Merkelig at en som er ufør kan drive med så mye aktivitet om natta. Skulle jo tro han hadde arbeidsevne. Men ellers er det bare å ringe politiet gang på gang eller anmelde. Kanskje de tar utstyret hans. Det gjør de jo på de som fester hele natta gjentatte ganger. Anonymkode: cbf76...324
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig at en som er ufør kan drive med så mye aktivitet om natta. Skulle jo tro han hadde arbeidsevne. Men ellers er det bare å ringe politiet gang på gang eller anmelde. Kanskje de tar utstyret hans. Det gjør de jo på de som fester hele natta gjentatte ganger. Anonymkode: cbf76...324 Kanskje det er psykisk sykdom som gjør at han er uføretrygdet... Virker sånn 😂 Anonymkode: 16e02...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå