AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Vi har allerede en på 2år, jeg ble uplanlagt gravid nylig og mistet. Vi ønsker jo igrunn og bunn to litt tette. Og lysten ble jo større nå. Det som er saken er at vi har vell ikke alt på stell, vi har leiligheten som har 3 soverom altså nok til 2 barn og 2 voksne. Vi har bil. Men jobb derimot er det dårlig med. Samboer jobber med luselønn og jeg er hjemme i et nav tiltak. Vi har en samlet inntekt på 25.000kr i mnd. Der vi sitter igjen med rundt 7/8000kr etter faste utgifter. Jeg er kronisk syk med mageproblemer som fortsatt er under utredning hadde nylig et møte med nav og lege. Der lege sa til nav at denne prosessen kan fortsatt ta mange år. Nav ønsket ikke og kreve mer enn at jeg skulle møte opp 3 timer i uka, enda jeg hadde satt meg opp til et annet tiltak som var hver dag, for og finne min arbeidsevne. De syntes at den allerede var såpass lav at de ikke ønsket meg hver dag i tiltak. Har ikke grunnlag for aap eller ufør. Så vil fortsette og ha like lite penger en stund til. Vet jo vi gir alt av det nødvendige og omsorg som trengs, men vi er jo ikke dem med hus og som har god råd til og dra på ferier. Er det dumt og bli planlagt gravid? Eller burde jeg vente en del år til det økonomiske er bedre? Skal sies at jeg er 21 så tiden løper ikke fra meg, men det og få 2 jevnaldrende begynner og gjøre det 😅 samboer leiter jo også etter en bedre betalt jobb, men er ikke lett det heller. Anonymkode: 1297d...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Jeg ville ventet. Det er fordeler og ulemper med alt, men mange fordeler med å ha noen år mellom barna, også. Forskjellen på engangsstønad og foreldrepenger er jo enorm, så verdt å vente til dere har rett på foreldrepenger. Man MÅ ikke ha alt på stell, altså, men siden du kun er 21 har dere i alle fall tiden på deres side. Anonymkode: 845f5...e58 27
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Når du er så ung så ville jeg ventet. Det er ikke nødvendig å ha alt mulig rart på stell, men dere har jo god tid her til å finne ut av ting Anonymkode: 4fc5d...177 15
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har allerede en på 2år, jeg ble uplanlagt gravid nylig og mistet. Vi ønsker jo igrunn og bunn to litt tette. Og lysten ble jo større nå. Det som er saken er at vi har vell ikke alt på stell, vi har leiligheten som har 3 soverom altså nok til 2 barn og 2 voksne. Vi har bil. Men jobb derimot er det dårlig med. Samboer jobber med luselønn og jeg er hjemme i et nav tiltak. Vi har en samlet inntekt på 25.000kr i mnd. Der vi sitter igjen med rundt 7/8000kr etter faste utgifter. Jeg er kronisk syk med mageproblemer som fortsatt er under utredning hadde nylig et møte med nav og lege. Der lege sa til nav at denne prosessen kan fortsatt ta mange år. Nav ønsket ikke og kreve mer enn at jeg skulle møte opp 3 timer i uka, enda jeg hadde satt meg opp til et annet tiltak som var hver dag, for og finne min arbeidsevne. De syntes at den allerede var såpass lav at de ikke ønsket meg hver dag i tiltak. Har ikke grunnlag for aap eller ufør. Så vil fortsette og ha like lite penger en stund til. Vet jo vi gir alt av det nødvendige og omsorg som trengs, men vi er jo ikke dem med hus og som har god råd til og dra på ferier. Er det dumt og bli planlagt gravid? Eller burde jeg vente en del år til det økonomiske er bedre? Skal sies at jeg er 21 så tiden løper ikke fra meg, men det og få 2 jevnaldrende begynner og gjøre det 😅 samboer leiter jo også etter en bedre betalt jobb, men er ikke lett det heller. Anonymkode: 1297d...bb1 Jeg, jeg og atter jeg. Du fremstår som velsig selvopptatt og egoistisk. Tenker du overhodet ikke på det barnet dere har og at barnet i deres livssituasjon materielt sett vil bli en taper i sammenheng med hva andre foreldre kan og vil gi? I tillegg med en så elendig og uavklart helse, bør ikke da første prioritet være å bli bedre og å komme deg i arbeid? Denne typen galskap-tråder og tankeløshet det finner man alt altfor mange tråder av. Hvilket utdanningsnivå har du? Høyskole/universitet eller knapt nok 10. Årig folkeskole? Barn i dag trenger ikke bare omsorg, emn langt mer for ikke å bli tapere eller navklienter. Anonymkode: 13d87...e3c 38
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 Er du 100% sikker på at du ikke kan jobbe? Har vert litt i den situasjonen der jeg utredes for ting, hadde mye angst rundt helsegreier og det er kanskje det som stoppa meg aller mest i tider til å komme ut i arbeidslivet. Men jeg begynte å ta små steg, og nå driver jeg på med noe jeg elsker, og jobber også mye overtid (elsker å jobbe nå..) Så jeg tenker kanskje at det er stedet du burde begynne? Om du ikke kan jobbe 100% så prøv hvertfall å jobbe litt. Du vil få det bedre med deg selv også, det fikk hvertfall jeg Litt dumt å "gi opp" og kun satse på barn isteden, for penger trenger man jo. Anonymkode: 49339...969 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har allerede en på 2år, jeg ble uplanlagt gravid nylig og mistet. Vi ønsker jo igrunn og bunn to litt tette. Og lysten ble jo større nå. Det som er saken er at vi har vell ikke alt på stell, vi har leiligheten som har 3 soverom altså nok til 2 barn og 2 voksne. Vi har bil. Men jobb derimot er det dårlig med. Samboer jobber med luselønn og jeg er hjemme i et nav tiltak. Vi har en samlet inntekt på 25.000kr i mnd. Der vi sitter igjen med rundt 7/8000kr etter faste utgifter. Jeg er kronisk syk med mageproblemer som fortsatt er under utredning hadde nylig et møte med nav og lege. Der lege sa til nav at denne prosessen kan fortsatt ta mange år. Nav ønsket ikke og kreve mer enn at jeg skulle møte opp 3 timer i uka, enda jeg hadde satt meg opp til et annet tiltak som var hver dag, for og finne min arbeidsevne. De syntes at den allerede var såpass lav at de ikke ønsket meg hver dag i tiltak. Har ikke grunnlag for aap eller ufør. Så vil fortsette og ha like lite penger en stund til. Vet jo vi gir alt av det nødvendige og omsorg som trengs, men vi er jo ikke dem med hus og som har god råd til og dra på ferier. Er det dumt og bli planlagt gravid? Eller burde jeg vente en del år til det økonomiske er bedre? Skal sies at jeg er 21 så tiden løper ikke fra meg, men det og få 2 jevnaldrende begynner og gjøre det 😅 samboer leiter jo også etter en bedre betalt jobb, men er ikke lett det heller. Anonymkode: 1297d...bb1 Vent! Ikke bli som disse foreldrene som må begrense barna i matveien fordi de har dårlig råd. Anonymkode: 15faa...bf5 12
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg, jeg og atter jeg. Du fremstår som velsig selvopptatt og egoistisk. Tenker du overhodet ikke på det barnet dere har og at barnet i deres livssituasjon materielt sett vil bli en taper i sammenheng med hva andre foreldre kan og vil gi? I tillegg med en så elendig og uavklart helse, bør ikke da første prioritet være å bli bedre og å komme deg i arbeid? Denne typen galskap-tråder og tankeløshet det finner man alt altfor mange tråder av. Hvilket utdanningsnivå har du? Høyskole/universitet eller knapt nok 10. Årig folkeskole? Barn i dag trenger ikke bare omsorg, emn langt mer for ikke å bli tapere eller navklienter. Anonymkode: 13d87...e3c Langt ifra selvopptatt iallfall, barnet mitt har nå langt mer enn mange andre barn på den alderen, hu faller nok ikke utenfor den sosiale normen nei. Så ho har det kjempe fint hun, rart at du kan kalle meg egoist av den grunn? Må man virkelig ramse opp alt sånt for og være akseptert her? Anonymkode: 1297d...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 Jeg syns absolutt dere burde vente (lenge) av hensyn til barnet dere har, og dere selv. Og så unge? Hva haster, hvorfor «to tette»? Hvorfor er det bedre enn to «ikke fullt så tette- men ting mer på stell»? Anonymkode: 542c2...905 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vent! Ikke bli som disse foreldrene som må begrense barna i matveien fordi de har dårlig råd. Anonymkode: 15faa...bf5 Hun blir ikke begrensa, vi kjøper ikke billig kneip som moren min gjorde når jeg var liten. Vi liker selv god mat og da skal vell ikke hun få noe dårligere? 😅 skjønner helt ærlig ikke tankegangen deres her? Jeg skrev jo vi har råd til mat, bil, og leilighet. Men kommer nok ikke ha råd til ferier, nye iPader annethvert år, ny iPhone hver gang det kommer osvosv. Heldigvis ikke kommet ditt enda da hu bare er 2år. Men den tiden kommer og da vil ikke hu gå rundt i gant klær hver dag og ha den nyeste mobilen hele tiden. Er jo mer eller mindre sånn det er blitt. Når det skal sies hadde hu alltid godt brød med pålegg, også smoothie og frukt i matboksen i bhg i fjor. Vi kjøpte også flere ganger youghurt til hu, og så det ikke skulle være noe forskjell kjøpte vi stor pakke så hele avdelinga kunne få. Så hu faller værtfall ikke utenfor på mat 🤔 Anonymkode: 1297d...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg syns absolutt dere burde vente (lenge) av hensyn til barnet dere har, og dere selv. Og så unge? Hva haster, hvorfor «to tette»? Hvorfor er det bedre enn to «ikke fullt så tette- men ting mer på stell»? Anonymkode: 542c2...905 Ønsket har vell kommet av mine erfaringer som alenebarn, og samboer sine erfaringer med 5 søsken på 6år som han aldri ville vært uten. Og med tanke på hvor lang tid legen ville sette av til og finne riktig diagnose og behandling vil jentungen bli så gammel at jeg føler selv de ikke vil få det samme søsken båndet, mulighet til og leke sammen, og gjøre like mye ting sammen. + familie som ønsker det samme. De er jo ekstremt behjelpelig med alt mulig, så vi lever helt normalt. Som andre med alt på stell. Til og med ferier, men vil jo ikke være avhengige av dem heller. Anonymkode: 1297d...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 Dette innlegget gjør meg bare trist. Du vurderer faktisk å få et nytt barn når du er "kronisk syk og under utredning hos lege og NAV"! Vær så snill å konsentrer deg om 2 åringen din oppi alt dette. Ja, det er "dumt", idiotisk vil jeg si å bringe et nytt barn til verden mtp deres situasjon. Anonymkode: 85ac0...a87 26
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #12 Skrevet 28. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville ventet. Det er fordeler og ulemper med alt, men mange fordeler med å ha noen år mellom barna, også. Forskjellen på engangsstønad og foreldrepenger er jo enorm, så verdt å vente til dere har rett på foreldrepenger. Man MÅ ikke ha alt på stell, altså, men siden du kun er 21 har dere i alle fall tiden på deres side. Anonymkode: 845f5...e58 Takk for et ærlig og ordentlig svar❤️ Kjenner jeg rett og slett for vondt inni meg av alle disse svarene og bare har lyst til og slette hele tråden, men kan ikke pga det er anonymt. 😕 Anonymkode: 1297d...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 Håper dere alle forstår at det er en helt frisk far inni bildet, siden dere går rett på helsa. Anonymkode: 1297d...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #14 Skrevet 28. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når du er så ung så ville jeg ventet. Det er ikke nødvendig å ha alt mulig rart på stell, men dere har jo god tid her til å finne ut av ting Anonymkode: 4fc5d...177 Takk for et hyggelig svar 😊 Anonymkode: 1297d...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #15 Skrevet 28. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper dere alle forstår at det er en helt frisk far inni bildet, siden dere går rett på helsa. Anonymkode: 1297d...bb1 Du har svar alle her utenom der jeg spurte om du er 100% sikker på at du ikke kan jobbe. Virker ikke som du er så fokusert på det? men det er mye jobb å ta seg av 2 barn også.. Anonymkode: 49339...969 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #16 Skrevet 28. september 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Langt ifra selvopptatt iallfall, barnet mitt har nå langt mer enn mange andre barn på den alderen, hu faller nok ikke utenfor den sosiale normen nei. Så ho har det kjempe fint hun, rart at du kan kalle meg egoist av den grunn? Må man virkelig ramse opp alt sånt for og være akseptert her? Anonymkode: 1297d...bb1 Om du ikke er selvopptatt så mangler du i allefall selvinnsikt i din egen situasjon, slik du beskriver deg. Forutsatt at dette da er en tråd med rot i virkeligheten og ikke bare lørdagsunderholdning, noe man lett kan mistenke. Anonymkode: 13d87...e3c 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #17 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om du ikke er selvopptatt så mangler du i allefall selvinnsikt i din egen situasjon, slik du beskriver deg. Forutsatt at dette da er en tråd med rot i virkeligheten og ikke bare lørdagsunderholdning, noe man lett kan mistenke. Anonymkode: 13d87...e3c Så mangler jeg selvinnsikt da? Men forklar meg gjerne hvordan barn blir tapere og nav klienter av foreldre med en inntekt på 25.000 i mnd? 😊 da skulle det vært mange flere «tapere» her ute vil jeg nå tro. Dessverre kjenner jeg altfor mange barn som er blitt tapere på skolen pga utseende og oppførsel enn økonomi hjemme. Og med mitt spørsmål så la jeg med det negative, ikke det positive med tanke på at det er det stiller vanskelig med og få et barn til. Hadde jeg hatt null selvinnsikt hadde jeg vell bare kjørt på uten og spørre om andres meninger. Og så det er sagt går jo også ann og være høflig og svare på hyggelig måter, gud forby at barna dine blir like dømmende som deg. Da ville jo fort de også havne i taper kategorien eller mobber, spørs åssen du ser på det. Så kanskje ikke bare gå rett på personangrep men heller svare fint og høflig, at man burde vente pga helse og økonomi på en fin måte? Og ja jeg tar meg fort nær av sånne svar, det er jo en sårbar ting for meg. Anonymkode: 1297d...bb1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #18 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Så mangler jeg selvinnsikt da? Men forklar meg gjerne hvordan barn blir tapere og nav klienter av foreldre med en inntekt på 25.000 i mnd? 😊 da skulle det vært mange flere «tapere» her ute vil jeg nå tro. Dessverre kjenner jeg altfor mange barn som er blitt tapere på skolen pga utseende og oppførsel enn økonomi hjemme. Og med mitt spørsmål så la jeg med det negative, ikke det positive med tanke på at det er det stiller vanskelig med og få et barn til. Hadde jeg hatt null selvinnsikt hadde jeg vell bare kjørt på uten og spørre om andres meninger. Og så det er sagt går jo også ann og være høflig og svare på hyggelig måter, gud forby at barna dine blir like dømmende som deg. Da ville jo fort de også havne i taper kategorien eller mobber, spørs åssen du ser på det. Så kanskje ikke bare gå rett på personangrep men heller svare fint og høflig, at man burde vente pga helse og økonomi på en fin måte? Og ja jeg tar meg fort nær av sånne svar, det er jo en sårbar ting for meg. Anonymkode: 1297d...bb1 Dere har en SAMLET inntekt på 25K. Det er altfor lite å leve på som familie på 3, såpass bør du forstå. Anonymkode: a3861...7a6 20
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #19 Skrevet 28. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har svar alle her utenom der jeg spurte om du er 100% sikker på at du ikke kan jobbe. Virker ikke som du er så fokusert på det? men det er mye jobb å ta seg av 2 barn også.. Anonymkode: 49339...969 Nei jeg kan jobbe, kunne nok fått til en 50% jobb om jeg får det evt mer om den har tilgang til do og det går greit for arbeidsgiver. Skulle ut i jobb tiltak men når jeg sa til nav at jeg ikke får til og ta 2 busser og gå bare en vei til barnehagen, fordi jeg rett og slett driter på meg uten umiddelbar do i nærheten. Så ville hun snakke med legen min og deretter fikk jeg beskjed om at jeg bare skulle ut 3 timer i uka, og ja det er jo kjedelig for meg også, jeg ønsker jo et sosialt liv jeg også. Han satt opp lege time samme dag som jeg skulle de 3 timene i tiltak og da sa nav dama at nei det blir for mye uten at jeg fikk sagt et ord 🤦🏼♀️ Blir jobb etterhvert, skal jo blant annet prøve avføringstransplantasjon nå som har gode prognoser. Om ikke har jeg jo spurt om stomi som siste utvei, da det er lettere og jobbe da og. Anonymkode: 1297d...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #20 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg kan jobbe, kunne nok fått til en 50% jobb om jeg får det evt mer om den har tilgang til do og det går greit for arbeidsgiver. Skulle ut i jobb tiltak men når jeg sa til nav at jeg ikke får til og ta 2 busser og gå bare en vei til barnehagen, fordi jeg rett og slett driter på meg uten umiddelbar do i nærheten. Så ville hun snakke med legen min og deretter fikk jeg beskjed om at jeg bare skulle ut 3 timer i uka, og ja det er jo kjedelig for meg også, jeg ønsker jo et sosialt liv jeg også. Han satt opp lege time samme dag som jeg skulle de 3 timene i tiltak og da sa nav dama at nei det blir for mye uten at jeg fikk sagt et ord 🤦🏼♀️ Blir jobb etterhvert, skal jo blant annet prøve avføringstransplantasjon nå som har gode prognoser. Om ikke har jeg jo spurt om stomi som siste utvei, da det er lettere og jobbe da og. Anonymkode: 1297d...bb1 Skjønner! Bra at du holder på å finne ut av dette i hvertfall. Det finne smuligheter selv om det kan virke vanskelig. Anonymkode: 49339...969 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå