Osislove Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Hei er første gangsgravid! jeg er gravid i uke 26 nå, har ingen jakker jeg passer nå til kaldere tider. Bor i nord-norge så trenger litt tykke jakker eller noe. Veldig mange sir at de bruker mannens sine jakker men dette kan jeg ikke da han ikke har noen jakker og bruker kun jobb jakke e sine på vinteren!🙈 hva gjorde du i ditt svangerskap på vinteren? Hvilken jakke brukte du? Trenger tips og råd
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Ville kjøpt en kombo gravid/bærejakke sånn at det er plass til ungen inni der senere. Er du på jakt etter type ulljakke eller mer softshell/allværsjakke? Alternativt kan man kjøle innlegg som man fester i glidelåsen (er stoffseter med glidelås på begge sider) og får litt ekstra jakke til magen. Anonymkode: edd2c...966 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Stormberg har en på tilbud nå, Moravik mom dunparkas.. Anonymkode: a1793...9da
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Jeg har gått til innkjøp av ullkåpe fra Mamalila. Den er fryktelig dyr, så til bruk bare i svangerskapet tenker jeg at den ikke er noe godt tips. Men det går an å ta bort gravid-innlegget, og den blir som ei vanlig kåpe. Jeg har ønsket meg ei varm kåpe lenge, fikk prøvd den før magen ble stor og likte den veldig godt. I tillegg har den bæreinnlegg, og kan brukes som bærejakke. Jeg planlegger å bære babyen mye, så jeg unnskylder prisen på jakka litt med at den blir en erstatning for dyr vogn og vognpose i vinter også. Sist svangerskap hadde jeg den vanlige boblejakka mi åpen med varme klær under og et stort, langt ullskjerf da jeg ikke fikk den igjen mer. Anonymkode: aacec...ae8
Osislove Skrevet 28. september 2019 Forfatter #5 Skrevet 28. september 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville kjøpt en kombo gravid/bærejakke sånn at det er plass til ungen inni der senere. Er du på jakt etter type ulljakke eller mer softshell/allværsjakke? Alternativt kan man kjøle innlegg som man fester i glidelåsen (er stoffseter med glidelås på begge sider) og får litt ekstra jakke til magen. Anonymkode: edd2c...966 Jeg har ingen aning på hvilken jakke jeg ønsker! 🙈 ønsker en som jeg kan se ok ut ellers er det ikke så mye krav.. men har ikke lyst å kjøpe så dyr jakke.. synes de fleste jakkene som er gravid jakker koster nærmere 1000kr 😕
Osislove Skrevet 28. september 2019 Forfatter #6 Skrevet 28. september 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stormberg har en på tilbud nå, Moravik mom dunparkas.. Anonymkode: a1793...9da Ja har sett den, men den er kun i størrelse S og M 😕 er ganske høy så må ha i L ;o
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Jeg kjøpte en god varm jakke på H&M i vinter. Skal selge den må om du er interessert 🙂 send meg da en mld👍 ellers så leter du på finn,sjelden at noen sliter ut gravidklærne sine,og hvertfall ikke jakker! Anonymkode: 415b8...326
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, Osislove skrev: Hei er første gangsgravid! jeg er gravid i uke 26 nå, har ingen jakker jeg passer nå til kaldere tider. Bor i nord-norge så trenger litt tykke jakker eller noe. Veldig mange sir at de bruker mannens sine jakker men dette kan jeg ikke da han ikke har noen jakker og bruker kun jobb jakke e sine på vinteren!🙈 hva gjorde du i ditt svangerskap på vinteren? Hvilken jakke brukte du? Trenger tips og råd Kjøpte meg en litt stor jakke fra twentyfour. Strl 40 om jeg ikke husker feil. Anonymkode: 75af4...edf
Osislove Skrevet 28. september 2019 Forfatter #9 Skrevet 28. september 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøpte en god varm jakke på H&M i vinter. Skal selge den må om du er interessert 🙂 send meg da en mld👍 ellers så leter du på finn,sjelden at noen sliter ut gravidklærne sine,og hvertfall ikke jakker! Anonymkode: 415b8...326 Hei hvordan jakke er dette? Størrelse?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #10 Skrevet 29. september 2019 vet ikke om de har det fortsatt, men i 2017 kjøpte jeg gravid/bærejakke på Ellos, den kostet rundt en tusenlapp. Har du sjekket finn.no/frerex? Gravidjakke er jo noe man ikke bruker særlig lenge, så de er mulig å få tak i brukt. Anonymkode: 1882e...f3e
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 Du har ingen venner som har vært gravide og har en jakke hengende da? Her er vi tre venninner som har delt på samme jakke igjennom til sammen sju graviditeter 😅 Veldig greit siden man ikke bruker den så lenge. Det er jo litt vanskelig å vite hvor stor man blir, men jeg kjøpte en billig dunkåpe på Stormberg jeg kunne bruke over magen. Den siste mnd hadde jeg den åpen med en ullgenser under. Når baby kom, bar jeg den på magen i sele og hadde jakka godt pakket rundt. Stormberg har ofte tilbud, så det er bare å følge litt med. Ser de har den gravidjakka i L hvis man tar jakke og ikke parkas...https://www.stormberg.com/no/moravik-mom-dunjakke-dame Anonymkode: aed6c...17a
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #12 Skrevet 29. september 2019 Jeg kjøpte meg rett og slett en jakke av den romslige typen (altså ikke slim fit) i en størrelse eller to for stor da jeg var gravid med termin i januar. Før jeg fikk nå i sommer fikk jeg låne en oversized regnkåpe i tillegg til at jeg hadde arvet en mammajakke. Se på finn.no eller rett og slett kjøp en jakke som er for stor, funker veldig godt:) Anonymkode: c7446...f59
Gjest Josefine5 Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 Mamalicous har varme vinterkåper for gravide. Ser ut som et telt, men fryser ikke. Kostet rundt 400 kr på salg.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #14 Skrevet 29. september 2019 Bonprix har helt greie bærejakker, som også kan brukes i svangerskapet. Anbefales. Anonymkode: 94688...98f 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #15 Skrevet 30. september 2019 selv fant jeg det toalt unødvendig å kjøpe en jakke til flere hundre kroner som bare ville være passende noen få mnd. Hadde om jeg absolutt skulle hatt kjøpt en brukt. jeg løste det med å ha på meg godt med klær under min egen jakke, ullgenser og bøff. Og hadde et langt skjerf over åpningen som ble der magen ble for stor. Frøs aldri😊😊 Anonymkode: f4bdb...19e
Taiah Skrevet 30. september 2019 #16 Skrevet 30. september 2019 De har mange fine jakker på zalando til gravide. Også en del med innlegg som man kan ta av og på slik at jakken også passer når man ikke er gravid, jeg har bestilt en derfra nå
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #17 Skrevet 30. september 2019 Jeg fikk låne en romslig varm ullkåpe av mamma. Den holdt fint gjennom de få kalde månedene jeg var gravid 🙂 Anonymkode: a01ee...a1d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #18 Skrevet 30. september 2019 Kjøpte en 3 i 1-jakke sist jeg var gravid. Den har ulike innlegg for gravid, bæring på rygg og bæring på mage. Uten innlegg er den en vanlig softshell-jakke. Elsker den og bruker den igjen nå når jeg skal ha nr 2. Husker dessverre ikke hvilken butikk jeg bestilte fra, men den er i alle fall av merket Angel Wings. Anonymkode: e98ec...bcf
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #19 Skrevet 30. september 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: selv fant jeg det toalt unødvendig å kjøpe en jakke til flere hundre kroner som bare ville være passende noen få mnd. Hadde om jeg absolutt skulle hatt kjøpt en brukt. jeg løste det med å ha på meg godt med klær under min egen jakke, ullgenser og bøff. Og hadde et langt skjerf over åpningen som ble der magen ble for stor. Frøs aldri😊😊 Anonymkode: f4bdb...19e Hadde det vært flere tusen det var snakk om så skulle jeg ikke sagt noe, men hvis det dreier seg om hundrelapper så er jeg uenig. Man må ha det varmt og godt selv om man er gravid og man skal også føle seg fin. Ikke bare træ på seg noen «filler» og vagge rundt. Det er plagg man kanskje kan bruke ved et senere svangerskap eller evt selge brukt. Ikke rart mange føler seg tunge, uformelige og gråe hvis man ikke engang kan bruke noen hundrelapper på en jakke. Anonymkode: fcbe5...bba 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2019 #20 Skrevet 30. september 2019 Jeg kjøpte vinterjakke på H&M da jeg skulle ha barn i januar. Fortsatte å bruke den også etter at barnet hadde kommet da jeg la på meg såpass at de vanlige jakkene mine ikke passet. Sånn sett fikk den brukstid på ca. 6 måneder. Anonymkode: 276e1...615
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå