baremeg2 Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Siden sensommeren har jeg hatt problemer med betente hårsekker,det var det legen mente det var i alle fall.Jeg har en gang måttet skjære opp og tømme forde de var skikkelig betent.Det er i bikinilinjen.Nå har den ene akkurat sluttet væske,så popper jammen den andre opp og nå sprakk den.Det er tydelig at det henger sammen med menstruasjon for fikk menstruasjon i dag og i går gikk det hull på den.Jeg er 48 år og aldri i hele mitt liv hatt dette før,hvorfor liksom skal jeg nå få dette også Spørsmålet er,har noen erfaring med dette og hva kan jeg gjøre?noen sier det ikke bør stikkes hull på for da kommer det flere.Noen sier det har noe md overgangsalder også.Erfaringer? Noen har også sagt at antibiotika stift kan hjelpe?sist fikk jeg antibiotika kur forde det var veldig betent.Trenger hjelp.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Betente hårsekker er jo verken verre eller bedre enn ordet - du har fått bakterier nedi hårsekkene. Og du vil virkelig ikke klemme på dem - i verste fall klemmer du bare gøgga lengre inn under huden. Tips: 1. Dersom du barberer deg MÅ du desinfisere hud og høvel når du har dette. Sprit, altså. 2. Når en har en betennelse holder ikke normal renslighet. Vurder grundig vask etter hvert dobesøk og i det minste sørg for grundig vask 3-4 ganger i døgnet. 3. Bruk truser og bukser i bomull,ull eller lin, og vask dem på 60 grader. Polyester skal ikke nær hud. 4. Husk hudkrem. Ref hyppig vask... Anonymkode: acc49...359
baremeg2 Skrevet 28. september 2019 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2019 Alt det der vet jeg,men dette er ikke som vanlige betente hårsekker etter barbering,det har jeg hatt flere ganger.Det er myyye verre og større,sist var hele pubis området illrødt.Er altid veldig renslig,og spriter og vasker med saltvann. Men som sagt de kommer uavhengig av barbering,kan ikke lenger barbere der for da vet jeg ikke hva som skjer.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, baremeg2 skrev: Siden sensommeren har jeg hatt problemer med betente hårsekker,det var det legen mente det var i alle fall.Jeg har en gang måttet skjære opp og tømme forde de var skikkelig betent.Det er i bikinilinjen.Nå har den ene akkurat sluttet væske,så popper jammen den andre opp og nå sprakk den.Det er tydelig at det henger sammen med menstruasjon for fikk menstruasjon i dag og i går gikk det hull på den.Jeg er 48 år og aldri i hele mitt liv hatt dette før,hvorfor liksom skal jeg nå få dette også Spørsmålet er,har noen erfaring med dette og hva kan jeg gjøre?noen sier det ikke bør stikkes hull på for da kommer det flere.Noen sier det har noe md overgangsalder også.Erfaringer? Noen har også sagt at antibiotika stift kan hjelpe?sist fikk jeg antibiotika kur forde det var veldig betent.Trenger hjelp. Når du fjerner hår, særlig i underlivet så får du lett betente hårsekker. I tillegg bør du se på hygien i forhold til både undertøy, barbersaker og annet som har kontakt med kroppen din. Menstruasjon gir ikke infeksjon i hårsekker, med mindre du er svært uhygenisk. Betente hårsekker kommer av bakterier på avvei. Vask klær/undertøy på minimum 60 grader og bruk bomullsundertøy. Anonymkode: c30c7...ff9
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Du kan ha hidradenitis supporativa. Les mer på Google. Har ingenting med renslighet å gjøre. Det er en autoimmun sykdom som gir byller som gjør vondt og det går hull på. Legen skriver ut antibiotika liniment du kan smøre på områdene. Anonymkode: 4bbe2...5ef 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan ha hidradenitis supporativa. Les mer på Google. Har ingenting med renslighet å gjøre. Det er en autoimmun sykdom som gir byller som gjør vondt og det går hull på. Legen skriver ut antibiotika liniment du kan smøre på områdene. Anonymkode: 4bbe2...5ef Tror du ikke ts sin lege hadde klart å stille denne diagnosen, dersom hyn skulle være i nærheten av å ha noe slikt? Ts har tross alt vært hos lege, men en av kvinneguidens lesere er gjerne bedre på å treffe rett diagnose i dette tilfellet, og? Anonymkode: c30c7...ff9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå