AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 De overfører jo et dårlig kosthold videre til neste generasjon, i tillegg til at disse barna aldri vil mestre å lage mat, mest sannsynlig. Er det å få barn forbeholdt de som lager grønnsakspureer med mye smak fra bunnen og alle matretter ellers fra bunnen av? Anonymkode: 0d23b...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Å gi barna sine dårlig mat er barnemishandling! Anonymkode: d23dc...ecf 1
Fru Uperfekt Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Bør fordomsfulle mennesker tvangssteriliseres? Virker som endel her inne på KG mener at en skal utstede foreldre bevis til de som skal få lov til å få barn 28
Thyra Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Bør fordomsfulle mennesker tvangssteriliseres? Virker som endel her inne på KG mener at en skal utstede foreldre bevis til de som skal få lov til å få barn Ville ikke blitt mange igjen som fikk lov å få barn om det hadde vært slik som mange her inne tar til orde for. De fleste er enten for gammel, for ung, for liten familie, for feit, for dårlig helse, for dårlig økonomi, for dårlig på kosthold, for dumme, for stygge... 12
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Å gi barna sine dårlig mat er barnemishandling! Anonymkode: d23dc...ecf Var mange av oss som vokste opp på Toro og frossengrønnsaker på 80-og 90-tallet. Gått bra med de fleste, t.o.m.. Anonymkode: e4028...bcb 10
Mt3 Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 Ingen fare for at kloden skal bli overbefolket, for listen over uegnede er lang. Disse får ikke foreldre sertifikat: - De på uføretrygd - Vi som ikke tjener over 500.000 i året - Vi som ikke kan å lage mat - De feite, for de har dårlig kosthold -De som har barna i barnehage over 8timer pr.dag -De som bruker barnevakt når de selv har fri fra jobb. -Vi som "straffer" barna med at oppførsel får konsekvenser for hvilke goder de får. 🤪😱🤪🤯🤪 Må vel være bedre om de innfører mat og husstell som tvangs år i stedet for, eller sammen med førstegangstjenesten. For mat og helse på barne og ungdomsskolen nå for tiden er jo ofte bare suppepose og preik. 4
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Vel, jeg og mannen min ble foreldre tidlig i 20årene. Vi levde på hurtigmat, og dårlig kosthold. Vi fikk barn, forsto at han måtte ha bedre mat, og vi begynte å lære. Lagde hjemmelaget sunn babymat, kuttet ut ferdigmat, mye salt i maten. Spiste bedre selv, og vi endret kostholdet vårt gradvis. Det var selvsagt en prosess, men vi gikk igjennom det og lærte masse på veien. Vi er nå begge gode på kjøkkenet. Serverer ungene (vi er eldre og de er flere) sunn og næringsrik god mat. Så det er ikke gitt at de med dårlig kosthold gir barna dårlig kosthold og lærer de det samme! Anonymkode: aa875...340 7
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 Det kommer jo helt an på om man er innstilt på å forbedre ting. Å leve på grandis og pils som barnløs bør selvsagt ikke diskvalifisere noen fra å få barn, så lenge de skjerper seg litt når de blir foreldre. Du trenger ikke være spesielt god på kjøkkenet, men du må gi barna dine nok næringsstoffer og venne dem til å spise ordentlig mat i passelige mengder. Alle kan koke noen poteter, steke fiskekaker i panna og raspe noen gulrøtter. Alle kan smøre grovbrødskiver med leverpostei og legge i matpakka. Alle kan begrense cola og sjokolade til lørdagen. Mer hokus pokus er det ikke, det er sånn alle vi 80/90-tallsbarn vokste opp. Og alle kan lære såpass enkle kunnskaper videre til barna. Om du derimot ikke har lyst eller evne til å endre noen av dine vaner for barnets skyld, så er du ikke moden nok til å være forelder. Det gjelder ikke bare mat og kosthold, men en rekke ting. Du kan heller ikke feste hver helg, røyke innendørs, sove hele dagen eller bruke alle pengene dine på pokerspill når du har ansvaret for barn. Anonymkode: fb326...452 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 Selvfølgelig, nazistene må jo kunne velge hvem som får lov til å lage barn. Anonymkode: a5d98...3fe 3
OPIgirl Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var mange av oss som vokste opp på Toro og frossengrønnsaker på 80-og 90-tallet. Gått bra med de fleste, t.o.m.. Anonymkode: e4028...bcb Enig i det. Ang denne tråden, en skal høre mye dumt før øra faller av. 5
Thyra Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Var mange av oss som vokste opp på Toro og frossengrønnsaker på 80-og 90-tallet. Gått bra med de fleste, t.o.m.. Anonymkode: e4028...bcb Posesuppe innimellom er da ikke farlig. Og frossengrønnsaker har vel omtrent samme ernæringsnesdige verdi som ferske? Frossengrønnsaker er ikke dårlig mat, ihvertfall. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #12 Skrevet 29. september 2019 32 minutter siden, Thyra skrev: Posesuppe innimellom er da ikke farlig. Og frossengrønnsaker har vel omtrent samme ernæringsnesdige verdi som ferske? Frossengrønnsaker er ikke dårlig mat, ihvertfall. Frosdengrønnsaker er vel ofte til og med bedre mener jeg å ha hørt. Anonymkode: a9bf2...8c1 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 Jeg vokste opp med kun ferdigpizza, halvfabrikka eller brødskive til middag. I sekken var det ofte sjokoladepålegg eller hapå. Jeg var ekstremt kresen, og jeg tror ikke noen gadd å ta kampen. Er som voksen ganske sunn. Lager mye mat fra bunn av, og lager sunn mat sammen med barna. Alt går ikke i generasjoner. Anonymkode: 7f656...e0c 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #14 Skrevet 29. september 2019 39 minutter siden, Thyra said: Posesuppe innimellom er da ikke farlig. Og frossengrønnsaker har vel omtrent samme ernæringsnesdige verdi som ferske? Frossengrønnsaker er ikke dårlig mat, ihvertfall. Jeg tenkte på sånn erter-og gulrøtterblanding. Eller amerikansk blanding. Mye grønnsaker og salater jeg nå spiser nesten daglig var ikke hverdagskost da jeg var barn. Anonymkode: e4028...bcb
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #15 Skrevet 29. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vokste opp med kun ferdigpizza, halvfabrikka eller brødskive til middag. I sekken var det ofte sjokoladepålegg eller hapå. Jeg var ekstremt kresen, og jeg tror ikke noen gadd å ta kampen. Er som voksen ganske sunn. Lager mye mat fra bunn av, og lager sunn mat sammen med barna. Alt går ikke i generasjoner. Anonymkode: 7f656...e0c Jeg også vokste opp med svært dårlig kosthold. Er sunn som voksen og spiser stort sett mat lagd fra bunn nå. Anonymkode: e4028...bcb 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #16 Skrevet 29. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vokste opp med kun ferdigpizza, halvfabrikka eller brødskive til middag. I sekken var det ofte sjokoladepålegg eller hapå. Jeg var ekstremt kresen, og jeg tror ikke noen gadd å ta kampen. Er som voksen ganske sunn. Lager mye mat fra bunn av, og lager sunn mat sammen med barna. Alt går ikke i generasjoner. Anonymkode: 7f656...e0c Samme her, brødskive med nugatti, pizza grandiosa på julaften, drakk kun saft og ikke vann. Ingen gadd å krangle. Da jeg var 20 forstod jeg verdien av et sunt kosthold. Anonymkode: 5e4db...dc0 1
Mrs Robinson Skrevet 29. september 2019 #17 Skrevet 29. september 2019 Kanskje litt ekstremt formulert i HI. Men når man får barn bør man absolutt lære seg et par retter fra bunnen av og lese litt om sunn ernæring. Man trenger ikke diske opp med 3-retters daglig, men to-tre hjemmelagde måltid per uke bør man klare, uansett hvor ubrukelig man opprinnelig er på kjøkkenet. 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #18 Skrevet 29. september 2019 Hvis man ikke lager økologisk fra bunnen hvert måltid, bør man selvfølgelig avstå fra å få barn. 🤪 Anonymkode: beb41...62a 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #19 Skrevet 29. september 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: De overfører jo et dårlig kosthold videre til neste generasjon, i tillegg til at disse barna aldri vil mestre å lage mat, mest sannsynlig. Er det å få barn forbeholdt de som lager grønnsakspureer med mye smak fra bunnen og alle matretter ellers fra bunnen av? Anonymkode: 0d23b...ca1 Det er aldri for seint å bli bedre på kosthold. Plutselig endrer man kurs og får kanskje lest seg opp på gode vaner og godt kosthold. Heldigvis kan man endre dette selv, uavhengig av hva man har lært av foreldre og hva man har gjort før. Barn lærer både i barnehagen og på skolen. Det finnes sikker også kokebøker til barn på biblioteket også. Anonymkode: 5fbc9...a28
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #20 Skrevet 29. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte på sånn erter-og gulrøtterblanding. Eller amerikansk blanding. Mye grønnsaker og salater jeg nå spiser nesten daglig var ikke hverdagskost da jeg var barn. Anonymkode: e4028...bcb Frosne grønnsaker du koker litt er også ganske sunt. Grønnsaker og frukt mister minimalt med næring når de fryses ned. Greit å bruke, for de er ferdige i en blanding og blir relativt billig. Anonymkode: 5fbc9...a28 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå