AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 10 åringen har vennet over på overnatting. Når han er hos kompiser så varierer det veldog om de blir sent i seng ellet om de får være oppe så lebge de vil. Hvordan gjør dere det? Anonymkode: 59d31...23c
Sylveon Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Her skal det være stille kl. 22 i helgene.
solmåneogstjerner Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 De får være oppe litt lenger. Så skal det være stille, men de får lov til å småprate litt så lenge de ikke forstyrrer resten av huset. Det blir gjerne ganske sent før de sovner men det er helt greit så lenge de ikke bråker. Jeg pleier å si at så lenge jeg ikke merker det så kan de holde på så lenge de vil.... Men de sovner jo så lenge de må være stille.
Olaug Olsen Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Hvis de er hos meg, avtaler jeg leggetid på forhånd. Jeg setter en rimelig tid. det kan være f.eks kl 23 (aldersavhengig, men det bør være senere enn vanlig leggetid på hverdager). Jeg understreker at hvis ikke de legger seg, blir det ingen overnatting i framtiden. Hvis de er hos de andre, lar jeg de andre styre, men oppfordrer barnet mitt til å få seg litt søvn. Jeg forklarer hva som skjer med hjernen, dersom den ikke får søvn. I tillegg avtaler jeg henting dagen derpå, slik at barnet kan sove ut etter overnattingsfesten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå