Gå til innhold

Kjøpe valp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan betaler dere når dere kjøper valp? Tar ut pengene i cash og leverer dem når dere henter valpen? Overfører pengene dagen før? Overfører mens dere er der?

Hvordan gjør dere dette om dere kjøper en valp fra utlandet som Sverige?

Anonymkode: efb60...941

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du avtaler med oppdretter. 

Anonymkode: 8eecd...36f

• Liker 2
Skrevet

Hva er mest vanlig?

Skrevet

Mest vanlig for oppdrettere i Sverige? Aner ikke.

Har du ikke kontakt med en oppdretter som du har besøkt og avtalt å kjøpe valp fra? 

Anonymkode: 8eecd...36f

Skrevet

Jeg har ikke kjøpt hund, men hest 4 ganger, og hver gang har vi avtalt en dato for overføring av penger på nettbanken i forbindelse med overtakelse. 

Anonymkode: c7c44...af2

Skrevet

Siste hunden jeg skaffet betalte jeg depositum som bankoverføring, og resten kontant da jeg hentet den. 

Anonymkode: 02050...adf

Skrevet

Vi betalte kontant i Sverige. Anerkjent oppdretter. :)

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å kjøpe en dyr hund i for eksempel Sverige, når det allerede finnes alt for mange hunder i Norge hos for eksempel Dyrebeskyttelsen?           

Anonymkode: d5545...7eb

• Liker 3
Skrevet

Vi betalte både depositum og "hente-summen" over Vipps da vi kjøpte vår valp. :)

Anonymkode: 751cd...efa

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hva er egentlig poenget med å kjøpe en dyr hund i for eksempel Sverige, når det allerede finnes alt for mange hunder i Norge hos for eksempel Dyrebeskyttelsen?           

La det aller først være sagt at jeg ikke har tenkt å kjøpe hund i Sverige, men hvis jeg skulle hatt hund, så skulle det vært en valp som jeg kunne forme selv. Jeg ville aldri tatt sjansen på en voksen hund med mindre det var en hund jeg allerede kjente.

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til dels enig, men det er også viktig at man får en hund som passer eieren.

Border collie, jaktblandinger og relativt krevende, energiske raser er overrepresentert blant hunder til omplassering. En del havnet i den situasjonene fordi eieren har valgt feil type hund og tatt på seg et ansvar de ikke mestrer. Det hender selvsagt at det er dvergpudler og chihuahuaer til omplassering også, men disse finner nye hjem relativt fort. Det er de store krevende hundene som blir sittende igjen. 

Det er alt for enkelt å bare si "skaff en omplasseringshund isteden". Det viktigste er at man finner en hund som passer sitt bruk og livssituasjon, så ikke hunden risikerer å komme til omplassering igjen. 

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan betaler dere når dere kjøper valp? Tar ut pengene i cash og leverer dem når dere henter valpen? Overfører pengene dagen før? Overfører mens dere er der?

Hvordan gjør dere dette om dere kjøper en valp fra utlandet som Sverige?

Vi betalte over bank, overførte hele summen etter vi kom hjem med valpen. Dette var i Norge.

Anonymkode: 16ba2...15a

Skrevet

Vi betalte med vipps der og da. Men spør hundeeier. Ta med bankbrikke, så er alt på stell. 

Anonymkode: a3a34...868

Skrevet
På 28.9.2019 den 22.03, AnonymBruker skrev:

Fordi enkelte ønsker en spesifikk rase fra en spesifikk oppdretter fra spesifikke blodslinjer. Da hender det man må se utenfor Norge for å få tak i det.

TS: Noen oppdrettere foretrekker kontant, andre vil du skal overføre. Begge deler er helt normalt. Første hunden min betalte jeg 10 000 kr i kontant ved henting av valp, men ifjor kjøpte jeg meg ny hund til 16 000 kr og overførte dette en uke før jeg hentet hunden.

Skrevet

Jeg syntes det er veldig merkelig om noen som helst krever kontant betaling uansett beløp i dag. For ti år siden var det kanskje normalt, men i dag ville jeg holdt meg til overføring eller vipps. Selv ikke på loppemarked for korpset trenger man kontanter lenger.

Jeg ville bedt om å få overføre, å skulle blafrer rundt med over ti tusen i kontanter høres ut som ugler i mosen. Ved overføre via nettbank står du nok sterkere hvis det skulle skje noe galt. 

Anonymkode: c7c44...af2

• Liker 1
Skrevet

Vi betalte med Vipps, forskudd på 1/4 av kjøpesummen når vi var på hjemmebesøk når valpene var 4 uker gamle, og resten den dagen vi kom for å hente.

Anonymkode: 645ab...f6a

Skrevet

Vi betalte via bankoverføring. Først et depositum på 4.000 kr for å reservere valpen etter hjemmebesøk ved 5 ukers alder, restbeløpet overførte vi dagen før vi hentet valpen. Dette etter avtale med (seriøs norsk) oppdretter. Vi kunne også betalt med Vipps om vi ønsket, var aldri snakk om kontant oppgjør.

Anonymkode: 6c368...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...