AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 En ny trend har kommet på mote i disse tider, og nå er å være "miljøbevisst" kommet på mote. Personlig vil jeg ikke ha klimaforkjempere i min nærhet inkl. religiøse personer. Nok er nok. Finnes det ikke egnet lokaler de kan få mønstre opp sine filosofiske meninger istedenfor å plage andre? Anonymkode: 4fba9...986 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Det er bare å krype tilbake under den steinen du kom fra, og ikke være på nettet 24/7 det. Anonymkode: a4b93...3ab 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å krype tilbake under den steinen du kom fra, og ikke være på nettet 24/7 det. Anonymkode: a4b93...3ab Enig med TS. Anonymkode: bdbc5...961 1
Gent82 Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Klimaforkjemperne er som skremte kyr som raser avgårde uten å vite hverken hvor de er på vei, eller hvorfor. https://www.freerepublic.com/focus/f-news/3780866/posts “Climate science should be less political, while climate policies should be more scientific,” the declaration states. “Scientists should openly address the uncertainties and exaggerations in their predictions of global warming, while politicians should dispassionately count the real benefits as well as the imagined costs of adaptation to global warming, and the real costs as well as the imagined benefits of mitigation.” The scientists underscored the importance of not rushing into enormously expensive climate action before fully ascertaining the facts. “There is no statistical evidence that global warming is intensifying hurricanes, floods, droughts and suchlike natural disasters, or making them more frequent,” they declared. “However, CO2-mitigation measures are as damaging as they are costly. For instance, wind turbines kill birds and bats, and palm-oil plantations destroy the biodiversity of the rainforests.” 2
jabx Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: En ny trend har kommet på mote i disse tider, og nå er å være "miljøbevisst" kommet på mote. Personlig vil jeg ikke ha klimaforkjempere i min nærhet inkl. religiøse personer. Nok er nok. Finnes det ikke egnet lokaler de kan få mønstre opp sine filosofiske meninger istedenfor å plage andre? Anonymkode: 4fba9...986 Ja, det hjelper egentlig lite å være miljøbevisst. Det eneste som vil gjøre noe med klimaendringene er store endringer av hele verdenssamfunnet. Hva enkeltindivider gjør er stort sett irrelevant. 5
jabx Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 (endret) 10 minutter siden, Gent82 skrev: Klimaforkjemperne er som skremte kyr som raser avgårde uten å vite hverken hvor de er på vei, eller hvorfor. https://www.freerepublic.com/focus/f-news/3780866/posts “Climate science should be less political, while climate policies should be more scientific,” the declaration states. “Scientists should openly address the uncertainties and exaggerations in their predictions of global warming, while politicians should dispassionately count the real benefits as well as the imagined costs of adaptation to global warming, and the real costs as well as the imagined benefits of mitigation.” The scientists underscored the importance of not rushing into enormously expensive climate action before fully ascertaining the facts. “There is no statistical evidence that global warming is intensifying hurricanes, floods, droughts and suchlike natural disasters, or making them more frequent,” they declared. “However, CO2-mitigation measures are as damaging as they are costly. For instance, wind turbines kill birds and bats, and palm-oil plantations destroy the biodiversity of the rainforests.” "Forskere" mener forskningen burde vært mindre politisk... ved å selv kun drive politikk og sende brev til FN? Snakk om hyklerske dobbeltmoralister. Og disse "forskerne" er ikke engang klimaforskere. Den første på listen, Guus Berkhout, er for eksempel en ingeniør som jobber for oljeselskaper. Si meg, er du totalt blottet for evne til kildekritikk? Du synes ikke selv det blir litt patetisk å vise til en underskriftskampanje bestående av blant annet ingenører og andre som ikke har klima som fagfelt, som oppfordrer FN til å se bort ifra forskerne som faktisk driver med forskning på klima? Hva blir det neste, en underskriftskampanje bestående av rørleggere og elektrikere der man påstår at vaksiner er tull og at homeopati virker? Endret 28. september 2019 av jabx 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 9 minutter siden, jabx skrev: Ja, det hjelper egentlig lite å være miljøbevisst. Det eneste som vil gjøre noe med klimaendringene er store endringer av hele verdenssamfunnet. Hva enkeltindivider gjør er stort sett irrelevant. Hørt om effekten av ringvirkninger? For å komme til det du forespeiler må man starte på individnivå. Anonymkode: b0937...df3 2
Gent82 Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 5 minutter siden, jabx skrev: "Forskere" mener forskningen burde vært mindre politisk... ved å selv kun drive politikk og sende brev til FN? Snakk om hyklerske dobbeltmoralister. Og disse "forskerne" er ikke engang klimaforskere. Den første på listen, Guus Berkhout, er for eksempel en ingeniør som jobber for oljeselskaper. Si meg, er du totalt blottet for evne til kildekritikk? Du synes ikke selv det blir litt patetisk å vise til en underskriftskampanje bestående av blant annet ingenører og andre som ikke har klima som fagfelt, som oppfordrer FN til å se bort ifra forskerne som faktisk driver med forskning på klima? Hva blir det neste, en underskriftskampanje bestående av rørleggere og elektrikere der man påstår at vaksiner er tull og at homeopati virker? Kommenter når du er edru. Det du skriver er bare oppspinn og fantasi. 3
Gjest førstedamen Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 Breitbart News, Breitbart or Breitbart.com) is a far-right[6] syndicated American news, opinion and commentary[7][8] website founded in mid-2007 by conservative commentator Andrew Breitbart, who conceived it as "the Huffington Post of the right".[4][9][10] Its journalists are widely considered to be ideologically driven, and some of its content has been called misogynistic, xenophobic, and racist by liberals and many traditional conservatives alike.[11] The site has published a number of lies, conspiracy theories,[12][13] and intentionally misleading stories 8 minutter siden, Gent82 skrev: Kommenter når du er edru. Det du skriver er bare oppspinn og fantasi. Enig med @jabx Du burde være mer kildekritisk før du deler noe og er så bastant på at du har rett. Og svaret ditt til overnevnte er jo helt på tryne og viser at du ikke evner å argumentere for noe du selv har delt engang.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 29 minutter siden, Gent82 skrev: Klimaforkjemperne er som skremte kyr som raser avgårde uten å vite hverken hvor de er på vei, eller hvorfor. https://www.freerepublic.com/focus/f-news/3780866/posts “Climate science should be less political, while climate policies should be more scientific,” the declaration states. “Scientists should openly address the uncertainties and exaggerations in their predictions of global warming, while politicians should dispassionately count the real benefits as well as the imagined costs of adaptation to global warming, and the real costs as well as the imagined benefits of mitigation.” The scientists underscored the importance of not rushing into enormously expensive climate action before fully ascertaining the facts. “There is no statistical evidence that global warming is intensifying hurricanes, floods, droughts and suchlike natural disasters, or making them more frequent,” they declared. “However, CO2-mitigation measures are as damaging as they are costly. For instance, wind turbines kill birds and bats, and palm-oil plantations destroy the biodiversity of the rainforests.” Du prater mye vas, men her er jeg faktisk 100 % enig med deg. Anonymkode: 03971...c97 1
Gent82 Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 (endret) 5 minutter siden, førstedamen skrev: Breitbart News, Breitbart or Breitbart.com) is a far-right[6] syndicated American news, opinion and commentary[7][8] website founded in mid-2007 by conservative commentator Andrew Breitbart, who conceived it as "the Huffington Post of the right".[4][9][10] Its journalists are widely considered to be ideologically driven, and some of its content has been called misogynistic, xenophobic, and racist by liberals and many traditional conservatives alike.[11] The site has published a number of lies, conspiracy theories,[12][13] and intentionally misleading stories Enig med @jabx Du burde være mer kildekritisk før du deler noe og er så bastant på at du har rett. Og svaret ditt til overnevnte er jo helt på tryne og viser at du ikke evner å argumentere for noe du selv har delt engang. Hva i alle dager mener du??? Det jabx skrev var ren galskap som jeg ikke har energi til å svare på bare for å være grei! Og hvorfor kommer du og mener jeg bør være mer kildekritisk? Sjekker du kildene til Thunberg? Newsflash hun har writers, ikke forskere Endret 28. september 2019 av Gent82 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #12 Skrevet 28. september 2019 Jeg lot meg ikke rive med da vår eksistens var truet av kommunister. Jeg lot meg ikke rive med da vår eksistens var truet av innvandring. Jeg lar meg ikke rive med når vår eksistens er truet av co2-utslipp. Jeg tror på realpolitikk og reelle løsninger. Jeg tror ikke på fryktdrevet revolusjon. Anonymkode: 52821...dc3 4
jabx Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hørt om effekten av ringvirkninger? For å komme til det du forespeiler må man starte på individnivå. Anonymkode: b0937...df3 Nei, det hjelper ikke i det hele tatt. 70% av utslippene kommer fra 100 bedrifter. Hva enkeltpersoner foretar seg er irrelevant. Hele systemet må forandres. 2
jabx Skrevet 28. september 2019 #14 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, Gent82 skrev: Kommenter når du er edru. Det du skriver er bare oppspinn og fantasi. Nå er det du som påstår at en rørlegger vet mer om legevitenskap enn en lege, for eksempel. Så det spørs hvem som ikke er edru her. 1
jabx Skrevet 28. september 2019 #15 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, Gent82 skrev: Hva i alle dager mener du??? Det jabx skrev var ren galskap som jeg ikke har energi til å svare på bare for å være grei! Og hvorfor kommer du og mener jeg bør være mer kildekritisk? Sjekker du kildene til Thunberg? Newsflash hun har writers, ikke forskere Thunbergs kilder er vel anerkjente forskere og anerkjent forskning, i motsetning til deg som mener at ingeniører og matematikere vet mer om klimaet enn klimaforskerne. 3
jabx Skrevet 28. september 2019 #16 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lot meg ikke rive med da vår eksistens var truet av kommunister. Jeg lot meg ikke rive med da vår eksistens var truet av innvandring. Jeg lar meg ikke rive med når vår eksistens er truet av co2-utslipp. Jeg tror på realpolitikk og reelle løsninger. Jeg tror ikke på fryktdrevet revolusjon. Anonymkode: 52821...dc3 Du tror. Dette handler om vitenskap og fakta, ikke tro. 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #17 Skrevet 29. september 2019 Det er tull at dette er nytt. Personlig har jeg kjent til begrepet siden jappetiden. På 80-tallet! De som snakket om miljø, om ozon og om global oppvarming CO2, gjorde også noe, det var ikke bare snakk, men personlig handling. Det som skiller seg nå er at det er MYE snakk, og lite handling. Det er alle andre som skal gjøre noe, ikke en selv. Det er politikerne, det er næringslivet, det er folket og det er de som kjører bil. Det er Kina og det er USA, det er alle andre. Her skal oljesektoren stenge ned, men de som mener dette er i full fart med på forbrukskarusellen. Anonymkode: 4d37c...b9d 2
OPIgirl Skrevet 29. september 2019 #18 Skrevet 29. september 2019 Klimafornekterene vil ikke høre selv om verden gikk til helvete rett foran øynene på dem. De tror ikke på forskning som normale oppegående folk gjør. De bør seriøst søke hjelp. 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #19 Skrevet 29. september 2019 De er på ville veier om de tror at bompenger og høyere bensinpriser er løsningen, og at kuene promper for mye. Jeg har en følelse av at alt dette klimafokuset kommer til å gå ut over oss vanlige folk, og ikke de multinasjonale selskapene som raserer planeten. Anonymkode: e566b...074 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #20 Skrevet 29. september 2019 Jeg er enig i budskapet til klimaforkjemperne, men jeg liker ikke metodene de bruker. Jeg er oppvokst med "dommedagsprofetier", og må innrømme at jeg responderer svært dårlig på skremsel. Nøktern og saklig informasjon, kombinert med gjennomførbare forslag til løsninger, er bedre for meg enn slik det er i media i dag. Nå er jeg så heldig at jeg har en klimaforsker i min omgangskrets, og som har gitt meg nettopp dette. Tilstanden er alvorlig, men ingen er tjent med at alle går rundt som skremte høns. Det er et kjent faktum at redsel hindrer handlekraft hos mange, og slik tilstanden er, er vi avhengige av handlekraft, ikke panikk. Anonymkode: beca5...4d4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå