Gå til innhold

Hvem betaler når noen spør om å ta med barnet på en aktivitet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om nærmeste familie, besteforeldre eller tanter, onkler spør om å ta med barnet på teater og mat etterpå. Hvem betaler? Den som ber eller foreldrene? Vedkommende vet at vi ikke har masse penger denne måneden, og personen har gitt utrykk for at vi må betale. Er bare de to som skal gå.

Anonymkode: 6b82a...f40

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Den som inviterer bør betale. De kan jo selvsagt spørre om dere vil betale, men har dere ikke råd, er det jo bare å si nei. Dette familiemedlemmet kan jo ikke akkurat beordre dere til å spandere.

Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Dersom jeg (tante) spør foreldrene om å få ta med nevø/niese på noe, spanderer jeg alt. Dersom de ber meg ta med nevø/niese på noe, fordi de selv ikke har mulighet, betaler de. Sånn vi gjør det værtfall. Her betaler besteforeldrene for alt uansett hvem som spør hvem om hva

Skrevet

Hvis vi ber med noen, betaler vi. Hvis guttungen blir bedt med, sender vi med ham penger. Som regel blir han betalt for.

• Liker 8
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Dersom familie ber med - dem.

Dersom foreldre av venner av barnet - foreldrene.

Skrevet
5 minutter siden, Lama_Drama skrev:

Dersom familie ber med - dem.

Dersom foreldre av venner av barnet - foreldrene.

Dette.

Anonymkode: 4de1b...a9f

• Liker 4
Skrevet

Familie -de betaler. 

andre - vi sender med penger / spør hva ting kostet og vippser/betaler. Ev. Om det er nære venner så spanderer vi på deres barn neste gang.

Anonymkode: b59ff...d7c

• Liker 5
Skrevet

Er helt nærmeste familie.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da må dere bare ta en prat med vedkommende og avklare forventninger. Og ikke la dere bli presset til å si ja til noe dere ikke har råd til. 

Anonymkode: 4f9b3...677

• Liker 13
Skrevet

Spørs litt hvem det gjelder. Ofte betaler besteforeldrene her uansett, da de liker å spandere. Er det tanter/ onkler som skal følge så betaler gjerne vi.

Anonymkode: 0df11...93c

Skrevet
7 minutter siden, Gent82 skrev:

Hærregud....

?

Skrevet

Når nærmeste familie spør om å ta med barn på teater og mat, spør man tilbake om de spanderer eller ikke, og hvis ikke og man ikke har råd/lyst/mulighet til å prioritere akkurat det, takker man nei takk og foreslår besøk, tur-noe billigere. Hvis man forstår det slik at de spanderer , og så oppdaget St de tror dere betaler, oppklarer man misforståelsen øyeblikkelig, og blir enige om en løsning (spleise, det får være julegaven i år el lignende). Du skriver «nærmeste familie». Da et man også ærlig om egen økonomiske situasjon, evt hva man prioriterer. Vi har god råd, men barna kan ikke gå på tester hver uke akkurat, det koster hundrevis av kroner. 

Anonymkode: 792ec...1d6

• Liker 3
Skrevet

Om familie inviterer og ikke gir beskjed i invitasjonen at aktiviteten må dekkes av dere, så bør de dekke. Men er dette et problem er det gjerne greit dere spør på forhånd hva det koster. Da får dere kanskje beskjed om at de spanderer. Og hvis ikke, så kan dere gi uttrykk for at det blir for dyrt før dere sier ja. 

Når det gjelder venner/foreldres venner som spør bør dere betale. 

• Liker 4
Skrevet

Barnet har egen tlf med vipps (3år gammel)

Anonymkode: 1c65d...137

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om nærmeste familie, besteforeldre eller tanter, onkler spør om å ta med barnet på teater og mat etterpå. Hvem betaler? Den som ber eller foreldrene? Vedkommende vet at vi ikke har masse penger denne måneden, og personen har gitt utrykk for at vi må betale. Er bare de to som skal gå.

Betale for barnet eller begge to ? 

Anonymkode: 85cc3...8d9

Skrevet

Mange fattige folk her inne

Anonymkode: 1c65d...137

Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Makan til smålig familie. Jeg håper ikke disse har mye penger, i så fall kan det til en viss grad forsvares. 

Endret av Traktor
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

?

Barnet skal selvsagt betale for seg selv om det er moren til en kamerat som ber han ut.

Om det er slektninger så skal de betale. Drivstoff dekker den som spør, untatt arrangement der barnet skal delta eller har interesse for å være der( så fremt reisestrekningen , A-B, overskrider 70km. Ps om det inkluderer bommer så kan barnet fylle opp tanken på vei hjem om invitøren kjører dieselbil. Er barnet blakk, må det ta alle bilag og kvitteringer med hjem.

Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke lest hva slags svar du har fått men vil fortelle hvordan vi har det. Når besteforeldre tar mer barna på noe de har spurt om foreslår jeg hver gang at jeg halvparten for barna. (ville betalt alt hvis inntekten var høyere og det var mulig -har lav uføre grunnet alvorlig sykdom) Når onkler og tanter tar de med på noe betaler jeg for barna 95% av gangene. En skjelden gang betaler de. Men siden de også har barn og ikke kjempe høy inntekt de heller så er det slik vi har løst det hos oss - oss er da mor. 

Anonymkode: 5ab42...fc7

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...