Gå til innhold

Hva hadde du gjort om mobberen din hadde bestilt en behandlingstime der du jobbet og hadde ønsket kun kvinnelig behandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og du var den eneste kvinnelige ansatte der? Sagt ifra? Latt som ingenting?

Anonymkode: 07eba...035

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hva du behandler. Jeg er tannlege og kunne fint hatt min tidligere mobber. Men er du lege/psykolog ville jeg unngått det

Anonymkode: 75e9a...759

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du var den eneste kvinnelige ansatte der? Sagt ifra? Latt som ingenting?

Anonymkode: 07eba...035

Du oppfører deg profesjonelt. Du gir beskjed til leder og tar selvsagt ikke saken.

Anonymkode: 49bec...169

• Liker 9
Skrevet

tviler på at den tidligere mobberen er interessert i å ha sitt tidligere mobbeoffer som behandler.. :P 

Anonymkode: fbfb5...4b9

• Liker 4
Skrevet

Da tar du kontakt med leder og sier du ikke ønsker å behandle vedkommende av personlige årsaker. Det er ingen rett å få behandler av et bestemt kjønn.

Anonymkode: 8f5ab...0f0

• Liker 9
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tannlege og kunne fint hatt min tidligere mobber.

Anonymkode: 75e9a...759

Ja, hadde jeg møtt på en mobber dersom jeg jobbet som tannlege, kunne det blitt riktig så interessant.

• Liker 11
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Garderobemannfrue skrev:

Ja, hadde jeg møtt på en mobber dersom jeg jobbet som tannlege, kunne det blitt riktig så interessant.

😅

Endret av fjærestein
  • Liker 2
Skrevet

Hvis jeg var deg hadde jeg tatt meg et oppfriskningskurs i etikk og tatt imot henne. 

Anonymkode: 66f65...9c9

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg var deg hadde jeg tatt meg et oppfriskningskurs i etikk og tatt imot henne. 

Etikk? Hvis man er utsatt for mobbing er det ikke uetisk å unngå kontakt. Selv på jobben. Det er tydeligvis andre behandlere på stedet, så da kan noen andre ta seg av denne kunden. Det er helt greit å beskytte seg selv. 

Anonymkode: f37f1...122

• Liker 8
Gjest DEN NAKNE GARTNER
Skrevet

Som nevnt over. Det proffesjonelle i en slik situasjon er å meld fra til leder og vedkommende får en annen behandler, eventuelt blir henvist til et annet sted. 

Skrevet

Hva slags behandling? Terapi eller hudpleie eller annet?

Anonymkode: a7225...557

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etikk? Tror du misforstår. Det etisk riktige her er selvsagt å informere leder om at hun ikke kan behandle vedkommende av personlige årsaker. 

Det ville vært svært uetisk om hun skulle sitte og fortelle vedkommende og hans/hennes «feil og mangler» når vedkommende har mobbet henne. Forstår du ikke det?

Anonymkode: e661d...51a

• Liker 6
Skrevet

Her er det uendelig med nyanser ute å går som gjør det vanskelig å svare på. Var det heavy mobbing over mange år av en person som tydeligvis likte å se deg lide, eller "lett mobbing" over en kort periode av en person som tydelig hadde problemer hjemme (ikke at det unnskylder - men det kan jo gi en forklaring). Samtidig vil det være veldig avgjørende om du er tannpleier/fotpleier eller psykoterapeut.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...