Gå til innhold

Nyutdannet psykolog. Har jeg for dårlig lønn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får 570 000 kr i den nye jobben min, har jobbet ca ett år som psykolog et annet sted men ikke nok til at man får noe ansiennitet. Stillingen er på DPS. Jobber da kun dag. Ikke helg. Fri i høytider som jul og påske.  

Andre psykologer her uten ansiennitet som kan fortelle meg om dette er dårlig eller grei lønn? 

Anonymkode: 0dff3...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, det er ingen verst startlønn! Er du usikker har du vel en fagofrening eller noe med oversikt over ulike lønnsnivå?

Anonymkode: 84e53...965

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er god lønn. Vil du ha bedre lønn må du ut på det private markedet. 

Anonymkode: e5877...0e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du er mer opptatt av å hjelpe dine pasienter enn å jage etter lønna. Du kan leve et bra liv på den lønna.

Anonymkode: 322e4...e8b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må vel være omtrent der de fleste andre ikke-spesialister ligger nå? Jeg syns det er en ok startlønn, spesielt når man ikke har noen sjanse til å øke i lønn før man er spesialist. Så man kan ha jobbet i mange flere år enn deg og fortsatt ikke tjene mer enn deg. Jeg ble akkurat psykologspesialist og økte mye i lønn. Så du bør jo absolutt komme i gang med spesialisering. Noen steder får man er lite hopp når man har fullført fellesprogrammet i spesialiseringen. 

Anonymkode: 1e128...1d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 520000 og 20 års arbeid som lærer.Jeg tenker at du kan være fornøyd med det du har som nyutdannet.

Anonymkode: c6062...35f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke det var spesielt høy lønn mtp utdanningen. Men er vel riktig mtp at du jobber på dps, er fersk og jobber dag? Du har valgt en veldig «safe» jobb, og det lønner seg ikke sånn direkte når lønningsposen kommer. Men - det er nok en veldig meningsfull jobb :) 

Anonymkode: 590c3...2f8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes ikke det var spesielt høy lønn mtp utdanningen. Men er vel riktig mtp at du jobber på dps, er fersk og jobber dag? Du har valgt en veldig «safe» jobb, og det lønner seg ikke sånn direkte når lønningsposen kommer. Men - det er nok en veldig meningsfull jobb :) 

Er enig, men tenker at jobben passer bra nå som jeg har lite et barn og tenker å få flere barn i løpet av noen år. 

Tror jeg skal satse privat etter dette

er ikke besatt lønn men vil ikke tjene for lite heller

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur mange får bedre lønn men igjen med dårlig arbeidstider, er enn to-veisgate. 

Anonymkode: f57b3...9a2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte over, men vil legge til noe. Som nyutdannet mener jeg man ikke kan klage, mer at det ikke er så høy lønn i forhold til en del andre når man har flere års erfaring. Men når man tenker på hvor bekvemme arbeidstider man har, spesielt når man har små barn, syns jeg det er en viktig verdi. Jeg er psykolog, mannen min har et annet yrke og tjener en del mer enn meg, men han må også jobbe mer. Han må reise litt, jobbe noen sene kvelder, svare på telefoner i helger osv. Som psykolog i det offentlige er man stort sett ferdig kl 15.30. Det syns jeg er verdt ganske mye i forhold til mer lønn når man har små barn. 

Anonymkode: 1e128...1d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 5 år ansiennitet og tjener ca 530.000. har ligget på minstelønn hele veien, ikke rom for forhandling (men har fått forhandlet meg til litt andre goder) så jeg synes du har god lønn! Nå er jeg straks ferdig med spesialisering, så da går jeg endelig opp. Ikke fått noe økning underveis i spesialiseringen. 

Anonymkode: 11d13...326

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Er enig, men tenker at jobben passer bra nå som jeg har lite et barn og tenker å få flere barn i løpet av noen år. 

Tror jeg skal satse privat etter dette

er ikke besatt lønn men vil ikke tjene for lite heller

du tjener ikke for lite :) høres ut som helt standard lønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er psykolog, jobber på BUP og har jobbet der i to år. Tjener 536 000. Så vil si at lønna di høres god ut :)

Anonymkode: 46177...b19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Josefine5
På 28.9.2019 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Håper du er mer opptatt av å hjelpe dine pasienter enn å jage etter lønna. Du kan leve et bra liv på den lønna.

Anonymkode: 322e4...e8b

Man jobber for lønna. Det er ikke et kall. Så det var en lite gjennomtenkt kommentar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Jeg får 570 000 kr i den nye jobben min, har jobbet ca ett år som psykolog et annet sted men ikke nok til at man får noe ansiennitet. Stillingen er på DPS. Jobber da kun dag. Ikke helg. Fri i høytider som jul og påske.  

Andre psykologer her uten ansiennitet som kan fortelle meg om dette er dårlig eller grei lønn? 

Er siviløkonom og tjener 580 000. Har 6 års erfaring. Jeg tjener ikke fett, men tror du kan si deg fornøyd med det som startlønn.

Anonymkode: cb774...160

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På ‎28‎.‎09‎.‎2019 den 18.42, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gi deg et godt råd. Du har tatt en god utdannelse og skal selvsagt ha betalt den lønnen du fortjener. Men som nyutdannet tror jeg det er bedre at du konsentrerer deg om praktiseringen av faget, og lærer deg nyansene i et tidvis komplisert yrke. Lønnen vil bli justert etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, 007_008_007 skrev:

Jeg vil gi deg et godt råd. Du har tatt en god utdannelse og skal selvsagt ha betalt den lønnen du fortjener. Men som nyutdannet tror jeg det er bedre at du konsentrerer deg om praktiseringen av faget, og lærer deg nyansene i et tidvis komplisert yrke. Lønnen vil bli justert etter hvert.

Det ene utelukker ikke det andre

- ts -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...