AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Hei! Jeg skal gå på noe som heter Homo Fec nå i en uke, og det er veldig mye som jeg ikke kan spise da, og sliter med å komme på hva jeg kan spise til frokost. Jeg skal ikke ha: Rødt kjøtt, lever, rød fisk, ferske grønnsaker, meieriprodukter, kokt kjøttpålegg. Hva er igjen som frokost alternativer da? Egg og bacon?? Noe av det skal være moderate mengder av, men hovedsaklig ikke noe av det Anonymkode: 90fed...74e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Jeg som skrev innlegget, mente selvfølgelig Hemo fec! Anonymkode: 90fed...74e
Mynona Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Kan du spise brød og knekkebrød? I så fall hummus som pålegg? Eller havre/soya erstatninger for smøreost Omelett/eggerøre frokostblanding med havremelk? Yoghurt laget på koksmelk (Berit Nordstrand har yokos) Bananpannekaker
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Havregrøt, kalkunbacon, soyamelk, brødskiver med vegetarpålegg, makrell, planteost, frukt, bær. Anonymkode: e93f0...e00
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, Mynona skrev: Kan du spise brød og knekkebrød? I så fall hummus som pålegg? Eller havre/soya erstatninger for smøreost Omelett/eggerøre frokostblanding med havremelk? Yoghurt laget på koksmelk (Berit Nordstrand har yokos) Bananpannekaker Ikke skal ts ha bananer og 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Havregrøt, kalkunbacon, soyamelk, brødskiver med vegetarpålegg, makrell, planteost, frukt, bær. Anonymkode: e93f0...e00 Ikke skal ts ha bacon av kalkun. Når det skal påvises blod i avføring så står der på vedleggsbrevet hva ts ikke skal spise og da får ts bruke fantasien for å komme frem til hva hun kan spise. Går ut i fra at du har fått opplæring i hvordan du skal ta prøvene slik at du ikke kommer med prøver som er ubrukelige og må kastes? Anonymkode: 11700...272
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal gå på noe som heter Homo Fec nå i en uke, og det er veldig mye som jeg ikke kan spise da, og sliter med å komme på hva jeg kan spise til frokost. Jeg skal ikke ha: Rødt kjøtt, lever, rød fisk, ferske grønnsaker, meieriprodukter, kokt kjøttpålegg. Hva er igjen som frokost alternativer da? Egg og bacon?? Noe av det skal være moderate mengder av, men hovedsaklig ikke noe av det Anonymkode: 90fed...74e Forresten, tråden hører vel mer hjemme under kropp og helse enn under mat og drikke når det er snakk om forberedelser og prosedyrer ved avføringsprøver? Man går da vel heller ikke på Hemofec/avføringsprøver Anonymkode: 11700...272 1
Gjest Chissy Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Glemte å si-kan heller ikke spise soya. Vurderte vegetarpålegg, men veldig mye av det var lagd av soya.
Gjest Chissy Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forresten, tråden hører vel mer hjemme under kropp og helse enn under mat og drikke når det er snakk om forberedelser og prosedyrer ved avføringsprøver? Man går da vel heller ikke på Hemofec/avføringsprøver Anonymkode: 11700...272 Hm nei, jeg trenger ikke tips om hvordan ta prøven-men tips til mat??
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 24 minutter siden, Mynona skrev: Kan du spise brød og knekkebrød? I så fall hummus som pålegg? Eller havre/soya erstatninger for smøreost Omelett/eggerøre frokostblanding med havremelk? Yoghurt laget på koksmelk (Berit Nordstrand har yokos) Bananpannekaker Kan ikke ha soya heller. Vet ikke med kokosmelk, men skal høre med legen. Skal sjekke ut hummus! Anonymkode: 90fed...74e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke skal ts ha bananer og Ikke skal ts ha bacon av kalkun. Når det skal påvises blod i avføring så står der på vedleggsbrevet hva ts ikke skal spise og da får ts bruke fantasien for å komme frem til hva hun kan spise. Går ut i fra at du har fått opplæring i hvordan du skal ta prøvene slik at du ikke kommer med prøver som er ubrukelige og må kastes? Anonymkode: 11700...272 Hei ja har fått opplæring, jeg bare sliter å komme på hva jeg kan spise, når det er så lite. Men forstår ikke hvorfor jeg ikke kan ha kalkunbacon? Kan jo spise kalkun/kylling Anonymkode: 90fed...74e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, Chissy skrev: Glemte å si-kan heller ikke spise soya. Vurderte vegetarpålegg, men veldig mye av det var lagd av soya. Mye av det er IKKE lagd av soya! Coops veganske italienske og veganske rødbetesalat Vegetarisk postei Go vegan ost plantego smørepålegg oatly på mackan kikerpostei hummus Nøttesmør osv osv Anonymkode: 21d4d...677
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #12 Skrevet 28. september 2019 Havregrøt lagd på plantemelk med nøttesmør Havreyoghurt med müsli og bær Chiapudding Brød/knekkebrød med pålegg Smoothiebowl Anonymkode: 21d4d...677
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 Kan vel spise både svinekjøtt og fjærkre. så brødskive med kyllingpålegg må da vel være enkelt. eller brødskive med epleskiver (og ev kanel) Anonymkode: 2a6cf...09c
Gjest Skrevet 28. september 2019 #14 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke skal ts ha bananer og Ikke skal ts ha bacon av kalkun. Når det skal påvises blod i avføring så står der på vedleggsbrevet hva ts ikke skal spise og da får ts bruke fantasien for å komme frem til hva hun kan spise. Går ut i fra at du har fått opplæring i hvordan du skal ta prøvene slik at du ikke kommer med prøver som er ubrukelige og må kastes? Anonymkode: 11700...272 Hva er galt med kalkunbacon? Fjærkre er jo faktisk en av de anbefalte matvarene. Fra siden til Hemofec: Sitat Anbefalt kost: • Fiberrik kost til måltidene er viktig, som for eksempel grovt brød • Svinekjøtt og fjærkre • Fisk med hvitt kjøtt. f.eks. torsk, sei • Kokte grønnsaker. http://hemofec.no/#veiledning-1 Grovt brød med ost og skinke er jo greit. Diverse frokostblandinger er jo greit, er jo kun en kort periode.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #15 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, Anki skrev: Hva er galt med kalkunbacon? Fjærkre er jo faktisk en av de anbefalte matvarene. Fra siden til Hemofec: http://hemofec.no/#veiledning-1 Grovt brød med ost og skinke er jo greit. Diverse frokostblandinger er jo greit, er jo kun en kort periode. Huh nei? Skinke= kokt kjøttpålegg noe jeg bare skulle ha moderat av, samme var meieriprodukter slik som ost og melk. Men ja, hvorfor ikke kalkunbacon som noen andre skrev at jeg ikke skulle ha... Anonymkode: 90fed...74e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #16 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mye av det er IKKE lagd av soya! Coops veganske italienske og veganske rødbetesalat Vegetarisk postei Go vegan ost plantego smørepålegg oatly på mackan kikerpostei hummus Nøttesmør osv osv Anonymkode: 21d4d...677 Vegan ost på kiwi= soya. skulle heller ikke ha rødbetter, så ikke den dessverre ..:( men takk for andre tips! Anonymkode: 90fed...74e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #17 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan vel spise både svinekjøtt og fjærkre. så brødskive med kyllingpålegg må da vel være enkelt. eller brødskive med epleskiver (og ev kanel) Anonymkode: 2a6cf...09c Ja altså jeg ringte prior og de sa at kyllingpålegget dems er kokt, og jeg skulle ikke spise mye kokt kjøttpålegg. Går kylling/kalkun under kategorien kjøtt? Usikker 😶 Var også moderat med frukt 😦 Anonymkode: 90fed...74e
Gjest Skrevet 28. september 2019 #18 Skrevet 28. september 2019 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huh nei? Skinke= kokt kjøttpålegg noe jeg bare skulle ha moderat av, samme var meieriprodukter slik som ost og melk. Men ja, hvorfor ikke kalkunbacon som noen andre skrev at jeg ikke skulle ha... Anonymkode: 90fed...74e Moderat ja, så ikke spis en hel skinkepakke ja. Så spiser du noen skiver skinke til frokost så er jo det moderat, samme med noen skiver ost. Det eneste man skal unngå er jo disse: Sitat Unngå: Rødt kjøtt, blodmat, lever, nyrer, fisk med mørkt kjøtt (laks, tunfisk, makrell og sardiner), blomkål, pepperrot, rå tomater, reddiker, melon, bananer og soyabønner. Unngå alkohol i prøvetiden. Endret 28. september 2019 av Gjest
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #19 Skrevet 29. september 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Vegan ost på kiwi= soya. skulle heller ikke ha rødbetter, så ikke den dessverre ..:( men takk for andre tips! Anonymkode: 90fed...74e Nei det osten jeg anbefaler inneholder ikke soya. Da hadde jeg ikke anbefalt den. Er selv veganer og har full oversikt. Anonymkode: 21d4d...677
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #20 Skrevet 29. september 2019 Hemo fec er en avføringsprøve der man ser etter blod i avføring. Anonymkode: cb51c...3f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå