Gå til innhold

Studerer og bruker mye tid på ingenting, ønsker å bli mer effektiv + få en jobb, venner, hobby. Hva er dine beste tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat begynt å studere. Bruker mye tid på ingenting og ønsker å studere bedre, få en deltidsjobb, finne venner og bli aktiv i en hobby/fritidsaktivitet. Hva er dine beste tips? Hvor er det best å begynne?

Skriver litt mer utfyllende under her i tilfelle det kanskje kan være relevant: 

Jeg studerer 1. året på en bachelor, men gjør ingenting annet. Det er ikke det at jeg ikke har tid, for studiet jeg går er helt overkommelig. Jeg føler ofte at dagene går bort til ingenting (sove/netflix/internett), der jeg verken får jobbet med pensum eller får gjort andre ting som husarbeid eller annet. Jeg ønsker gjerne endre dette. Først og fremst bli en bedre student, så prøve å få en deltidsjobb, begynne med en hobby og gjerne møte noen nye venner. Er kjempeglad for å ha kommet inn på studiet og vil jo egentlig gi 100% og gjøre mitt beste, så skjønner ikke helt hvorfor jeg har latt det bli slik. 

Jeg tror også det å få meg en jobb og delta i en hobby kunne hjulpet meg mye, både det at jeg fikk et fellesskap med andre (og et sosialt liv) og at jeg kanskje automatisk ville studere mer effektivt fordi jeg da har andre planer i løpet av uken og rett og slett ikke har tid til å bruke en hel dag på å ikke gjøre noe. Akkurat nå har jeg jo egentlig bare satt meg selv i en unntakstilstand der jeg ikke får gjort noe og kommer til å se tilbake på dette året og angre på at jeg ikke i det minste gjorde en innsats eller prøvde å gjøre mitt beste. 

Har også dårlig selvtillit, har en tendens til å bryte meg selv ned og tenke negativt. Har heller ingen venner her. Er også litt redd for å begynne å jobbe eller delta i en hobby/fritidsaktivitet fordi jeg føler at jeg ikke er god nok og ikke kommer til å klare det eller at det bare blir enda en ting jeg ikke kommer til å klare.

Anonymkode: 851d2...4f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å begynne å søke på deltidsjobber eller som tilkallingsvikar. Om det er noen ting du kunne tenke deg å prøve av hobbyer er det ikke noe i veien for å prøve? Jeg har flere hobbyer som jeg sleit med å klare i begynnelsen, som klatring for eksempel, men alle må være nybegynner en gang. 

Anonymkode: 51c5b...eea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...