AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Hvor og hvordan lager du studieplanen din? Har nettopp begynt å studere og ønsker gjerne å lage meg en studieplan, både for hele semesteret og for hver uke/måned. Tenker det sikkert kan være greiest å lage den digitalt, men hva fungerer egentlig best? Type google calendar eller bare lage en tabell i word? Hva er din erfaring med hva som fungerer best? Hva inneholder studieplanen og hvordan ser den ut? Har du kanskje et eksempel du kan legge ut bilde av? Anonymkode: f5710...0f0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Jeg prøvde meg på studieplan, men erfaringsmessig så ble det bare kluss. Min erfaring er at det fungerer best å lese etter forelesninger/praksis, og heller sjekke med læringsmålene/eksamensoppgaver med ujevne mellomrom. Anonymkode: fca12...80f 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 Jeg lager månedsplaner (hva som skal leveres når) og ukeplaner (tema for fag, hva jeg skal gjøre hjemme, hva jeg har gjort). Den er ikke streng, mer en oversikt så jeg vet hva jeg må gjøre og har gjort. Jeg skriver aldri ned når jeg skal gjøre hva så lenge ting blir gjort den uka. Gjør gamle eksamener og pleier å lese gjennom powerpoints før forelesning så jeg er forberedt på hva som blir tatt opp. Anonymkode: 7ac07...d97
Undivided Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 Jeg pleier å lage en oversikt over hva jeg skal gjøre i løpet av uken. Som oftest henger dette sammen med hva vi gjennomgår i forelesningene på skolen. For eksempel at jeg skal lese gjennom kapittel 1-6 i bok A og gjøre oppgavene knyttet til kapitlene + lese kapittel 4-5 i bok B og fylle ut forelesningsnotatene. Har ikke fastsatte dager jeg gjør alt på, men jobber jevnt og trutt med det gjennom uken. Neste uke har jeg også innlevering, så da setter jeg også av tid til dette hver dag, og mer tid på studiedagen jeg har neste uke. Når det nærmer seg eksamen lager jeg en litt mer detaljert plan dag til dag. Jeg pleier enten å lage de selv i ei bok eller på ark, eller printe ut "templates" som er ferdiglagde som jeg bare fyller ut. Typ denne her: https://emmastudies.com/post/159300598040/weekly-study-schedule (hvis ferdiglagde templates høres ut som noe du vil prøve har hun over en hel side med mange forskjellige typer planleggere, som er ganske nyttige. Alt fra DIY flashcards, to-do lists, innleveringstemplates osv... her: https://emmastudies.com/printables )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå