Gjest gjest med katt Skrevet 19. mai 2005 #1 Skrevet 19. mai 2005 Pusekatten min har fått ett sår under den ene bakpoten. Dette gjør at 2 av de 3 "putene" under midten på poten er klistret sammen. Såret er tørt. Det er tydeligvis vondt å stå på poten, derfor halter han. Skal til dyrlege imorgen viss det ikke blir bedre. Lurer på om jeg kan bruke bomullsdott med pyrisept for å prøve å rense såret? Har fucidin salve som katten fikk i ett øye som var betent for over ett år siden. Den er betennelsesdempende, lurer på om det er ok å ha på såret? Har også fucidin for mennesker, men det er kanskje ikke så lurt å bruke? Noen som vet?
Gjest Kattevenn Skrevet 19. mai 2005 #2 Skrevet 19. mai 2005 Hei. Høres fornuftig ut med dyrlegebesøk. Nå vet jo ikke jeg hva som har skjedd med katten din, men hvis sårene er overfladiske, kan det være lurt å lage en liten bolle med lunkent vann. Sett poten opp i der, slik at sårsekretet løser seg opp. Tørk forsiktig med noe egnet. F.eks en kompress. Bruk gjerne litt Pyrisept. Fucidin 2% kan brukes til å smøre på. Prøv å lage en potesokk slik at katten ikke kommer til for å slikke. Katten har mye bakterier i munnen som helst ikke bør komme dit etter at du har renset. Poten bør være tilnærmet tørr når potesokken settes på. Legg litt bomull mellom tærne slik at de ikke gnisser mot hverandre inne i potesokken. Lykke til.
Gjest gjest med katt Skrevet 19. mai 2005 #3 Skrevet 19. mai 2005 Takk for utførlig og godt svar! Skal prøve det med lunkent vann og bolle senere ikveld. Tror det kan bli verre å få til en sokk som sitter på hele tiden. Har en mistanke om at selve såret er veldig lite, bare fryktelig vondt å tråkke på. Takker igjen!
Gjest Madeline Skrevet 19. mai 2005 #4 Skrevet 19. mai 2005 Når du vasker såret, så husk å se etter at det ikke sitter noe fremmedlegeme (flis ol) igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå