AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Hva mener dere? Opplyser dere om det før dere ligger med personen? Anonymkode: a8dc6...179
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 SELVFØLGELIG!!!! Altså hva f*en. Er det i det hele tatt noe å spørre om!? Gi meg EN god grunn til å ikke opplyse om det? Du smitter bevisst en person med en sykdom som gir smerter og som kan ramme så hardt både psykisk og fysisk. Jeg fikk til om med herpes på øyet etter at jeg nøs under influensa. Kunne miste synet, som allerede var svekket. Herpes på munnen skaper trøbbel, men allilevel... herpes i underlivet som kvinne eller mann, og måtte sitte i grønnsåpebad for å løse og de væskende sårene som gjør at ting tror sammen, og der rene smertehelvetet som kommer med... SELVFØLGELIG skal du si ifra!!! Hvis ikke er du bare ondskapsfull! Anonymkode: f3350...4cd 8
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Så 80-90% av landets befolkning skal si det til de resterende. Man må heller nesten regne med at folk har. Poenget da - ikke ha sex med så mange. Anonymkode: b4a4e...0f8 2
herzeleid Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Jeg tenker at en skal si ifra når en utsetter andre for smittefare. Det inkluderer selvfølgelig sex. 6
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 Sex er ekstremsport og da er det naturlig at utøverne tar risikoen på eget ansvar. Anonymkode: 5840b...2c0
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, herzeleid skrev: Jeg tenker at en skal si ifra når en utsetter andre for smittefare. Det inkluderer selvfølgelig sex. Dette!!! Anonymkode: a7c9c...e78 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 Eh, ja!! Anonymkode: 14280...a66 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 Nei, det synes jeg ikke er nødvendig med mindre man nylig har hatt utbrudd. Jeg har kun hatt utbrudd en gang, og det var for 15 år siden. Aldri hatt det siden. Mener dere virkelig at jeg må opplyse om det? Anonymkode: 71f34...ccc 5
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 Er det ikke ulovlig å ikke gjøre det? Usher ble jo saksøkt for det hvertfall.. Hvis du har herpes og tilfeldig sex med folk, hvorfor ikke bruker kondom? Har en venninne som ble smitta av en fyr hun syntes var kjekk, hun ble skikkelig forbanna da hun fikk herpes. Jeg synes jo det var litt hennes feil at hun ikke brukte kondom, men om du vet du har det så skjønner jeg ikke hvorfor kondom ikke er i bildet heller. Anonymkode: ef32c...487
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: SELVFØLGELIG!!!! Altså hva f*en. Er det i det hele tatt noe å spørre om!? Gi meg EN god grunn til å ikke opplyse om det? Du smitter bevisst en person med en sykdom som gir smerter og som kan ramme så hardt både psykisk og fysisk. Jeg fikk til om med herpes på øyet etter at jeg nøs under influensa. Kunne miste synet, som allerede var svekket. Herpes på munnen skaper trøbbel, men allilevel... herpes i underlivet som kvinne eller mann, og måtte sitte i grønnsåpebad for å løse og de væskende sårene som gjør at ting tror sammen, og der rene smertehelvetet som kommer med... SELVFØLGELIG skal du si ifra!!! Hvis ikke er du bare ondskapsfull! Anonymkode: f3350...4cd Man bør. Men en god grunn til å la være, er at man risikerer, ikke bare å bli dumpet, men også å bli baksnakket og "avslørt" som "ekkel pestbærer". Man vet ikke hvordan motparten reagerer på opplysningen. Veldig mye fordommer i samfunnet. Hvordan fikk du herpes på øyet av å nyse?? Nei, med mindre man har utbrudd, smitter man ikke bevisst noen, man utsetter dem for en liten smitterisiko. Alle som har hatt sex med noen med herpesvirus i kroppen har ikke blitt smittet. Herpes i munnen kan smitte til partners underliv ved oralsex. Like "farlig" å ha en partner med herpes i munnen (som de fleste har) som å ha en partner med herpes i underlivet. Jeg har herpes (type1) i underlivet. Har aldri hatt behov for å sitte i grønnsåpebad eller opplevd at noe grodde sammen. Ikke noe smertehelvete. Men en psykisk knekk å få det påvist. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke ulovlig å ikke gjøre det? Usher ble jo saksøkt for det hvertfall.. Hvis du har herpes og tilfeldig sex med folk, hvorfor ikke bruker kondom? Har en venninne som ble smitta av en fyr hun syntes var kjekk, hun ble skikkelig forbanna da hun fikk herpes. Jeg synes jo det var litt hennes feil at hun ikke brukte kondom, men om du vet du har det så skjønner jeg ikke hvorfor kondom ikke er i bildet heller. Anonymkode: ef32c...487 Nei, det er ikke ulovlig. Det er ingen opplysningsplikt ved herpes. Men selvsagt bør man opplyse om det dersom man vet det finnes en risiko for å smitte partner med noe. Grunnen til at mange lar være, er at veldig mange har fordommer. De ser på folk med herpes som skitne og promiskuøse. Selv om sjansen er stor for at de selv har viruset i kroppen, og er uvitende om det. Kondom gir ikke fullgod beskyttelse. Anonymkode: e3492...854 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kondom gir ikke fullgod beskyttelse. Anonymkode: e3492...854 Dette er en veldig tynn unnskyldning. Vil tro kondom hjelper de fleste tilfeller. 99,9% er det ikke noe sånt? Anonymkode: ef32c...487
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #12 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er en veldig tynn unnskyldning. Vil tro kondom hjelper de fleste tilfeller. 99,9% er det ikke noe sånt? Anonymkode: ef32c...487 Unnskyldning for hva? Jeg sier ikke at det ikke er lurt å bruke kondom, bare at man ikke er trygg for herpessmitte selv om man bruker kondom. Kondom gir nok ikke 99%beskyttelse mot herpessnitte, nei. Snarere ca 50%. Kondom beskytter mye bedre mot andre se suelt overførbare sykdommer enn mot herpes og hpv. Anonymkode: e3492...854 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snarere ca 50%. Kondom beskytter mye bedre mot andre se suelt overførbare sykdommer enn mot herpes og hpv. ". Consistent condom use reduces the risk of herpes transmission from men to women by 96% and from women to men by 65%" Lenge leve feilinformasjon... Anonymkode: 9e113...f00 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #14 Skrevet 28. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: SELVFØLGELIG!!!! Altså hva f*en. Er det i det hele tatt noe å spørre om!? Gi meg EN god grunn til å ikke opplyse om det? Du smitter bevisst en person med en sykdom som gir smerter og som kan ramme så hardt både psykisk og fysisk. Jeg fikk til om med herpes på øyet etter at jeg nøs under influensa. Kunne miste synet, som allerede var svekket. Herpes på munnen skaper trøbbel, men allilevel... herpes i underlivet som kvinne eller mann, og måtte sitte i grønnsåpebad for å løse og de væskende sårene som gjør at ting tror sammen, og der rene smertehelvetet som kommer med... SELVFØLGELIG skal du si ifra!!! Hvis ikke er du bare ondskapsfull! Anonymkode: f3350...4cd Autoinokulasjon er veldig sjelden og kan bare skje under primærutbruddet av herpes type 1 og 2. Etter dette har kroppen laget antistoffer, så du kan ikke smitte deg selv, uansett influensa eller annen sykdom. Anonymkode: d07ce...8ef
Jr.Garcon Skrevet 29. september 2019 #15 Skrevet 29. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener dere? Opplyser dere om det før dere ligger med personen? Anonymkode: a8dc6...179 Ja, så sant man ikke ønsker å være et simpelt og ekkelt menneske så forteller man det. Utrolig mange herpes tråder om dagen 🧐
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #16 Skrevet 29. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Man bør. Men en god grunn til å la være, er at man risikerer, ikke bare å bli dumpet, men også å bli baksnakket og "avslørt" som "ekkel pestbærer". Man vet ikke hvordan motparten reagerer på opplysningen. Veldig mye fordommer i samfunnet. Hvordan fikk du herpes på øyet av å nyse?? Nei, med mindre man har utbrudd, smitter man ikke bevisst noen, man utsetter dem for en liten smitterisiko. Alle som har hatt sex med noen med herpesvirus i kroppen har ikke blitt smittet. Herpes i munnen kan smitte til partners underliv ved oralsex. Like "farlig" å ha en partner med herpes i munnen (som de fleste har) som å ha en partner med herpes i underlivet. Jeg har herpes (type1) i underlivet. Har aldri hatt behov for å sitte i grønnsåpebad eller opplevd at noe grodde sammen. Ikke noe smertehelvete. Men en psykisk knekk å få det påvist. Nei, det er ikke ulovlig. Det er ingen opplysningsplikt ved herpes. Men selvsagt bør man opplyse om det dersom man vet det finnes en risiko for å smitte partner med noe. Grunnen til at mange lar være, er at veldig mange har fordommer. De ser på folk med herpes som skitne og promiskuøse. Selv om sjansen er stor for at de selv har viruset i kroppen, og er uvitende om det. Kondom gir ikke fullgod beskyttelse. Anonymkode: e3492...854 Lurer på hva de samme folka syns hvis en person med HIV gjorde det samme mot de? Folk med HIV er ikke skitne, bør ikke ha vært promiskuøse, men mange har fordommer mot de. Fere av de med fordommer har jo hiv selv uten å vite det. Mot hiv er man også godt beskyttet med kondom og går personen på medisiner er det vel tilnærmet 0 smittefare, så ja ? Tipper likevel at de som juger om at de har herpes hadde blitt en smule 😯 om de ikke fikk opplyst at nye tinderfuckbuddien er hiv positiv. Men det blir vel noe helt annet når de ikke er de som juger og skjuler ting, men andre som juger og skjuler ting for de.... Anonymkode: a45eb...dab 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå