AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Overflata på steikeovnen min har blitt ødelagt. Jeg har fått en pris fra en leverandør, men jeg ønsker å finne ut om jeg kan få funnet en bedre pris på produktet fra en annen forhandler i Norge. Jeg har søkt etter produktnavnet på nettet, men jeg fant ingen andre norske leverandører som tilbyr produktet. Hvordan kan jeg finne informasjon om en billigere steikeovn? For øvrig har jeg søkt på prisjakt.no, men der fikk jeg ingen treff på overflata til steikeovnen. Anonymkode: ff773...8ba
Antoinette Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Det er agentur på slike ting så dt er ikke rart du ikke finner så mange som selger det du skal ha.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Mener du platetopp? Anonymkode: 2d579...298
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #4 Skrevet 29. september 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Mener du platetopp? Anonymkode: 2d579...298 Ja, jeg mener platetopp. Anonymkode: ff773...8ba
Leo Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 Hvis platetoppen er kjøpt hos for eksempel Elkjøp (Eller en annen stor kjede) så får de ofte produsert varer med egne betegnelser slik at de kan reklamere med prisgaranti i trygg forvisning om at ingen vil finne den samme varen billigere noe annet sted. Det betyr imidlertid ikke at det ikke er mulig å finne en tilsvarende platetopp billigere, men det krever litt mer av deg som forbruker siden du da må sitte å sammenligne spesifikasjonene selv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 Tenker du bytte selve koke-/platetoppen på en frittstående komfyr, eller har du innebygd stekeovn og platetoppen/koketoppen montert rett over stekeovnen? For å bytte koketoppen på en frittstående komfyr kan det fort bli dyrt. Hvis du har en innebygd stekeovn og platetopp så vil det faktisk lønne seg å bytte hele platetoppen med en ny topp. Det skal da ikke spille noen rolle hvem som har produsert den nye siden hvis ikke koketoppen styres via panelet på stekeovnen. Anonymkode: 6de1b...238
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Om du har en frittstående komfyr og skal bytte koke-/platetoppen på den er det en reservedel, ikke et "vanlig" produkt du finner som hyllevare i elektroforhandlere rundtomkring, så da er det ikke så rart at du ikke finner pris på Prisjakt e.l. Reservedeler selges vanligvis ikke direkte til privatpersoner, men via autorisert reparatør/serviceverksted. Prisen du har fått inkluderer kanskje også jobben med å bytte den? Det er sannsynligvis ikke noe du kan gjøre selv. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du bytte selve koke-/platetoppen på en frittstående komfyr, eller har du innebygd stekeovn og platetoppen/koketoppen montert rett over stekeovnen? For å bytte koketoppen på en frittstående komfyr kan det fort bli dyrt. Hvis du har en innebygd stekeovn og platetopp så vil det faktisk lønne seg å bytte hele platetoppen med en ny topp. Det skal da ikke spille noen rolle hvem som har produsert den nye siden hvis ikke koketoppen styres via panelet på stekeovnen. Anonymkode: 6de1b...238 Det finnes også innebygde stekeovner og platetopper der platetoppen styres fra et bryterpanel på stekeovnen. Dette var mer vanlig for 10+ år siden, men det finnes fortsatt noen få på markedet. Bl.a. har Siemens et lite utvalg. I dag er imidlertid det vanligste at platetopp og stekeovn er to helt separate enheter som fungerer uavhengig av hverandre. Anonymkode: ec368...b5f 1
VikingfraØstlandet Skrevet 4. oktober 2019 #8 Skrevet 4. oktober 2019 (endret) De er nok veldig vanskelige å finne, siden det stort sett er produsenten som selger de. Endret 4. oktober 2019 av VikingfraØstlandet
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2019 #9 Skrevet 5. oktober 2019 Hvorfor sier du "steikeovn" når du mener platetopp? Sånne ting har jo blitt veldig billige, bare ta mål og google i vei. Personlig skiftet jeg ut min frittstående ovn m/ platetopp med en brukt en fra FINN for 500kr. Det var et eldre ektepar som ikke orket å bære ut sin da de flyttet, i tipptopp stand. Anonymkode: c58e1...987 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #10 Skrevet 7. oktober 2019 På 29.9.2019 den 15.46, AnonymBruker skrev: Tenker du bytte selve koke-/platetoppen på en frittstående komfyr, eller har du innebygd stekeovn og platetoppen/koketoppen montert rett over stekeovnen? For å bytte koketoppen på en frittstående komfyr kan det fort bli dyrt. Hvis du har en innebygd stekeovn og platetopp så vil det faktisk lønne seg å bytte hele platetoppen med en ny topp. Det skal da ikke spille noen rolle hvem som har produsert den nye siden hvis ikke koketoppen styres via panelet på stekeovnen. Anonymkode: 6de1b...238 Jeg tenker på å bytte platetoppen rett over steikeovnen. Platetoppen fungerer uavhengig av selve steikeovnen. De som leverte min forrige platetopp skulle ha kroner 5000-6500 for en helt ny en inkludert montasjekostnader. Jeg burde nok ha skrevet platetopp og ikke steikeovn tidligere i tråden. Anonymkode: ff773...8ba
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #11 Skrevet 7. oktober 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg tenker på å bytte platetoppen rett over steikeovnen. Platetoppen fungerer uavhengig av selve steikeovnen. De som leverte min forrige platetopp skulle ha kroner 5000-6500 for en helt ny en inkludert montasjekostnader. Jeg burde nok ha skrevet platetopp og ikke steikeovn tidligere i tråden. Anonymkode: ff773...8ba det er jo ingen spesielle montasjekostnader, du har jo «ferdig kutta hull» i benkeplaten. Eneste du trenger er å finne platetopp med samme demisjoner. Kjøp på nett, da er det kanskje billigere. tror vi kjøpte denne, eller liknende, da vi måtte skifte ut vår platetopp på 60 cm - https://www.whiteaway.no/hvitevarer/platetopp/keramisk-platetopp/product/bosch-pke611d17e/?gclid=EAIaIQobChMI_YS0qeuK5QIVU6maCh1bVwHrEAQYBCABEgIDz_D_BwE oops nei, ser nå at den er feil, vi kjøpte MED rammen. Med rammen trenger du ikke å fuge, men det ser kanskje ikke like pent ut - https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/platetopp/PKE645D17X/bosch-platetopp-pke645d17x?gclsrc=aw.ds&&scid=SEM6281&gclid=EAIaIQobChMIxt3hz-uK5QIVBOWaCh2OdQvqEAQYAiABEgJv4vD_BwE Anonymkode: eec48...fac
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2019 #12 Skrevet 7. oktober 2019 ps, dette var bosch, du får andre merker ennå billigere. Antar nesten at du har 60 cm platetopp. https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/platetopp/HOC620X/electrolux-platetopp-hoc620x?gclsrc=aw.ds&&scid=SEM6281&gclid=EAIaIQobChMIxt3hz-uK5QIVBOWaCh2OdQvqEAQYDiABEgJyZvD_BwE - 2,5 for elecrolux Anonymkode: eec48...fac
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2019 #13 Skrevet 8. oktober 2019 Mange takk for svar folkens. Anonymkode: 14129...c5c
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2019 #14 Skrevet 11. oktober 2019 Jeg satser på å kjøpe en fra platetopp fra Power. Hvilke platetopper anbefaller dere derifra? Anonymkode: 14129...c5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå