AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Er det noen som har linker til noe pålitelig forskning på dette? Jeg har hatt kreft (innbiller meg ikke at det var på grunn av brus altså) og har forandret kostholdet etter at jeg ble kreftfri. Men jeg unner meg fortsatt en eller to bokser Pepsi Max hver uke. Men så kommer denne gangende følelsen da, hvor jeg lurer på om det er greit. Anonymkode: 73b5a...de2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Gnagende følelse, ikke gangende Anonymkode: 73b5a...de2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 Jeg orker ikke å lete, men du er fullstendig trygg mtp PepsiMax 😊 Der er en øvre grense som er regnet for trygg. Og den er så høy at du har ikke sjanse til å nå den! Du må drikke noe sånt som 40 l pr dag for i hele tatt å nå den trygge grensen! Anonymkode: b30be...223 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg orker ikke å lete, men du er fullstendig trygg mtp PepsiMax 😊 Der er en øvre grense som er regnet for trygg. Og den er så høy at du har ikke sjanse til å nå den! Du må drikke noe sånt som 40 l pr dag for i hele tatt å nå den trygge grensen! Anonymkode: b30be...223 Oi, såpass! Ja, da kommer jeg ikke i nærheten med i gjennomsnitt en halvliter i uka Anonymkode: 73b5a...de2
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 Hadde drukket det uansett 🙈
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 Det trenger du ikke bekymre deg for. Veldig bra at du har bedret kostholdet forresten. Anonymkode: 844b2...550 2
Antoinette Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 1-2 bokser i uka er helt ok. Dette må du slutte å stresse over. Og ikke les blogger som spekulerer i gudvethva om hva som kan føre til kreft. Dagbladet påsto jo at det var en link mellom kreft og gulrøtter og fikk med rette helvette godt med kjeft.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 Sjekk ut Chris Beat Cancer, han vet mye om kosthold som forebygger kreft. Anonymkode: beab7...e95
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har linker til noe pålitelig forskning på dette? Jeg har hatt kreft (innbiller meg ikke at det var på grunn av brus altså) og har forandret kostholdet etter at jeg ble kreftfri. Men jeg unner meg fortsatt en eller to bokser Pepsi Max hver uke. Men så kommer denne gangende følelsen da, hvor jeg lurer på om det er greit. Anonymkode: 73b5a...de2 Hadde man funnet en sammenheng mellom kreft og brus så hadde brusflaskene vært pålimt samme advarsel som snus og tobakk/sigaretter. Du og alle andre kreftpasienter hadde i tillegg fått både spørsmål om brusdrikking i innledende undersøkelser og ved behandling for kreften og fått spørsmål og advarsel om brusdrikking på etterkontroller. Meg bekjent får ikke kreftpasienter dette i dag. Sikker forskningmpå sammenheng finnes heller ikke. Hvilken type kreft snakker du om? Anonymkode: aa2f6...e83 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 Just now, AnonymBruker said: Hadde man funnet en sammenheng mellom kreft og brus så hadde brusflaskene vært pålimt samme advarsel som snus og tobakk/sigaretter. Du og alle andre kreftpasienter hadde i tillegg fått både spørsmål om brusdrikking i innledende undersøkelser og ved behandling for kreften og fått spørsmål og advarsel om brusdrikking på etterkontroller. Meg bekjent får ikke kreftpasienter dette i dag. Sikker forskningmpå sammenheng finnes heller ikke. Hvilken type kreft snakker du om? Anonymkode: aa2f6...e83 Beklager men de vet faktisk ikke en dritt om hva som fører til kreft. Anonymkode: beab7...e95 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Beklager men de vet faktisk ikke en dritt om hva som fører til kreft. Anonymkode: beab7...e95 De vet faktisk temmelig mye om hva som gir kredt. Men kreft er en samlebetegnelse på sykdommer i alle kroppens organer m.m. Så denne typen uttalelser viser di vannkunna. Anonymkode: aa2f6...e83 3
Antoinette Skrevet 28. september 2019 #12 Skrevet 28. september 2019 Det kalles kreftgåten for en grunn TS. Og ja, hadde det vært en link mellom Pepsi Max og kreft kan du ta gift på at det var noe alle hadde visst i 2019 på samme måte som at røyking fører til lungekreft.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde man funnet en sammenheng mellom kreft og brus så hadde brusflaskene vært pålimt samme advarsel som snus og tobakk/sigaretter. Du og alle andre kreftpasienter hadde i tillegg fått både spørsmål om brusdrikking i innledende undersøkelser og ved behandling for kreften og fått spørsmål og advarsel om brusdrikking på etterkontroller. Meg bekjent får ikke kreftpasienter dette i dag. Sikker forskningmpå sammenheng finnes heller ikke. Hvilken type kreft snakker du om? Anonymkode: aa2f6...e83 Det stemmer faktisk ikke. Bearbeidet kjøtt gir større kreftrisiko, men det betyr ikke at det står på pakkene eller at kreftpasientene får beskjed om å slutte med det. Salt gir også større risiko for kreft. Det samme med sukker gjennom overvekt. Men det betyr ikke at man skal spise 0 bearbeidet kjøtt, salt og sukker. Røyking gir veldig mye større kreftrisiko enn å spise 150 gram kjøttdeig i uka for eksempel. Anonymkode: 844b2...550 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #14 Skrevet 28. september 2019 11 minutter siden, Antoinette said: 1-2 bokser i uka er helt ok. Dette må du slutte å stresse over. Og ikke les blogger som spekulerer i gudvethva om hva som kan føre til kreft. Dagbladet påsto jo at det var en link mellom kreft og gulrøtter og fikk med rette helvette godt med kjeft. HUff, ja, jeg leste alt mulig rart da jeg fikk diagnosen. Man blir jo temmelig desperat etter løsninger. Har ikke lest det som sto i Dagbladet, men det var kanskje sammenhengen mellom lungekreft og enorme mengder betakaroten? I så fall har jeg lest den teorien også! Anonymkode: 73b5a...de2
Djungelvrål Skrevet 28. september 2019 #15 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: HUff, ja, jeg leste alt mulig rart da jeg fikk diagnosen. Man blir jo temmelig desperat etter løsninger. Har ikke lest det som sto i Dagbladet, men det var kanskje sammenhengen mellom lungekreft og enorme mengder betakaroten? I så fall har jeg lest den teorien også! Anonymkode: 73b5a...de2 Hvis du skal få i deg enorme mengder betakaroten så greier du ikke det gjennom å spise gulerøtter. Hvor er relevansen her?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #16 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer faktisk ikke. Bearbeidet kjøtt gir større kreftrisiko, men det betyr ikke at det står på pakkene eller at kreftpasientene får beskjed om å slutte med det. Salt gir også større risiko for kreft. Det samme med sukker gjennom overvekt. Men det betyr ikke at man skal spise 0 bearbeidet kjøtt, salt og sukker. Røyking gir veldig mye større kreftrisiko enn å spise 150 gram kjøttdeig i uka for eksempel. Anonymkode: 844b2...550 Denne typen tråder og uttalelser blir bare totalt meningsløse. Alle vet, det er faktisk en del av folkeopplysningen, at overvekt er uheldig av mange grunner ikke bare av kreftrisiko, at ensidig kosthold er uheldig, at for mye sukker er uheldig at for mye salt er uheldig, og sist men ikke minst, at å leve medfører at vi dør, en dag. Men hva vi dør av en dag, det vet de færreste. Å lese denne tråden og hva folk lirer av seg blir totalt meningsløst når man sitter og venter på kreftdødsbudskapet hver time hvert minutt.... Anonymkode: aa2f6...e83 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #17 Skrevet 28. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker said: Sjekk ut Chris Beat Cancer, han vet mye om kosthold som forebygger kreft. Anonymkode: beab7...e95 Har sett noen av videoene hans og følger mange av kostholdsrådene han også følger, men jeg synes han er noe ekstrem og sprer like mye frykt som håp. Han går blant annet veldig hardt ut mot cellegift, og uten cellegift ville jeg ikke vært kreftfri i dag. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Hadde man funnet en sammenheng mellom kreft og brus så hadde brusflaskene vært pålimt samme advarsel som snus og tobakk/sigaretter. Du og alle andre kreftpasienter hadde i tillegg fått både spørsmål om brusdrikking i innledende undersøkelser og ved behandling for kreften og fått spørsmål og advarsel om brusdrikking på etterkontroller. Meg bekjent får ikke kreftpasienter dette i dag. Sikker forskningmpå sammenheng finnes heller ikke. Hvilken type kreft snakker du om? Anonymkode: aa2f6...e83 Eggstokkreft, og det er jo en kreftform hvor mange får tilbakefall selv når det oppdages tidlig. Anonymkode: 73b5a...de2 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #18 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, SupaWoman said: Hvis du skal få i deg enorme mengder betakaroten så greier du ikke det gjennom å spise gulerøtter. Hvor er relevansen her? Hæ? Jeg sier meg jo bare enig i at det er en teori de går ut med kun for å skremme Anonymkode: 73b5a...de2 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #19 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne typen tråder og uttalelser blir bare totalt meningsløse. Alle vet, det er faktisk en del av folkeopplysningen, at overvekt er uheldig av mange grunner ikke bare av kreftrisiko, at ensidig kosthold er uheldig, at for mye sukker er uheldig at for mye salt er uheldig, og sist men ikke minst, at å leve medfører at vi dør, en dag. Men hva vi dør av en dag, det vet de færreste. Å lese denne tråden og hva folk lirer av seg blir totalt meningsløst når man sitter og venter på kreftdødsbudskapet hver time hvert minutt.... Anonymkode: aa2f6...e83 Nei, ikke alle vet hva slags kosthold som fører til kreft bare fordi du vet hva som gjør det. Jeg svarte deg med eksempler på hva slags matvarer som kan være kreftfremkallende fordi du hevder det ville stått på pakningene samt at kreftpasienter ville fått beskjed om å ikke spise det. Det er ikke sånn det fungerer, og det er tydelig du ikke vet hva etterkontrollene etter kreftbehandling innebærer. Anonymkode: 844b2...550
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #20 Skrevet 28. september 2019 Opplysningsvideo om kreft. Dessverre på engelsk, men veldig nyttig for de som tror alt er så komplisert. Introen har dårlig lyd, men resten er bra. Anonymkode: ba3f5...d94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå