Gå til innhold

Pepsi Max og kreftrisiko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har linker til noe pålitelig forskning på dette?

Jeg har hatt kreft (innbiller meg ikke at det var på grunn av brus altså) og har forandret kostholdet etter at jeg ble kreftfri. Men jeg unner meg fortsatt en eller to bokser Pepsi Max hver uke. Men så kommer denne gangende følelsen da, hvor jeg lurer på om det er greit.

Anonymkode: 73b5a...de2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gnagende følelse, ikke gangende :P 

Skrevet

Jeg orker ikke å lete, men du er fullstendig trygg mtp PepsiMax 😊

Der er en øvre grense som er regnet for trygg. Og den er så høy at du har ikke sjanse til å nå den! Du må drikke noe sånt som 40 l pr dag for i hele tatt å nå den trygge grensen!

Anonymkode: b30be...223

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg orker ikke å lete, men du er fullstendig trygg mtp PepsiMax 😊

Der er en øvre grense som er regnet for trygg. Og den er så høy at du har ikke sjanse til å nå den! Du må drikke noe sånt som 40 l pr dag for i hele tatt å nå den trygge grensen!

Anonymkode: b30be...223

Oi, såpass! Ja, da kommer jeg ikke i nærheten med i gjennomsnitt en halvliter i uka :fnise:

Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet

Hadde drukket det uansett 🙈 

Skrevet

Det trenger du ikke bekymre deg for. Veldig bra at du har bedret kostholdet forresten. 

Anonymkode: 844b2...550

• Liker 2
Skrevet

1-2 bokser i uka er helt ok. Dette må du slutte å stresse over. 

Og ikke les blogger som spekulerer i gudvethva om hva som kan føre til kreft. Dagbladet påsto jo at det var en link mellom kreft og gulrøtter og fikk med rette helvette godt med kjeft. 

Skrevet

Sjekk ut Chris Beat Cancer, han vet mye om kosthold som forebygger kreft.

Anonymkode: beab7...e95

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har linker til noe pålitelig forskning på dette?

Jeg har hatt kreft (innbiller meg ikke at det var på grunn av brus altså) og har forandret kostholdet etter at jeg ble kreftfri. Men jeg unner meg fortsatt en eller to bokser Pepsi Max hver uke. Men så kommer denne gangende følelsen da, hvor jeg lurer på om det er greit.

Hadde man funnet en sammenheng mellom kreft og brus så hadde brusflaskene vært pålimt samme advarsel som snus og tobakk/sigaretter. 

Du og alle andre kreftpasienter hadde i tillegg fått både spørsmål om brusdrikking i innledende undersøkelser og ved behandling for kreften og fått spørsmål og advarsel om brusdrikking på etterkontroller. 

Meg bekjent får ikke kreftpasienter dette i dag. Sikker forskningmpå sammenheng finnes heller ikke. 

Hvilken type kreft snakker du om? 

Anonymkode: aa2f6...e83

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hadde man funnet en sammenheng mellom kreft og brus så hadde brusflaskene vært pålimt samme advarsel som snus og tobakk/sigaretter. 

Du og alle andre kreftpasienter hadde i tillegg fått både spørsmål om brusdrikking i innledende undersøkelser og ved behandling for kreften og fått spørsmål og advarsel om brusdrikking på etterkontroller. 

Meg bekjent får ikke kreftpasienter dette i dag. Sikker forskningmpå sammenheng finnes heller ikke. 

Beklager men de vet faktisk ikke en dritt om hva som fører til kreft.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager men de vet faktisk ikke en dritt om hva som fører til kreft.

De vet faktisk temmelig mye om hva som gir kredt. Men kreft er en samlebetegnelse på sykdommer i alle kroppens organer m.m. 

Så denne typen uttalelser viser di vannkunna.

• Liker 3
Skrevet

Det kalles kreftgåten for en grunn TS. 

Og ja, hadde det vært en link mellom Pepsi Max og kreft kan du ta gift på at det var noe alle hadde visst i 2019 på samme måte som at røyking fører til lungekreft. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer faktisk ikke. Bearbeidet kjøtt gir større kreftrisiko, men det betyr ikke at det står på pakkene eller at kreftpasientene får beskjed om å slutte med det. Salt gir også større risiko for kreft. Det samme med sukker gjennom overvekt. Men det betyr ikke at man skal spise 0 bearbeidet kjøtt, salt og sukker. Røyking gir veldig mye større kreftrisiko enn å spise 150 gram kjøttdeig i uka for eksempel. 

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, Antoinette said:

1-2 bokser i uka er helt ok. Dette må du slutte å stresse over. 

Og ikke les blogger som spekulerer i gudvethva om hva som kan føre til kreft. Dagbladet påsto jo at det var en link mellom kreft og gulrøtter og fikk med rette helvette godt med kjeft. 

HUff, ja, jeg leste alt mulig rart da jeg fikk diagnosen. Man blir jo temmelig desperat etter løsninger.

Har ikke lest det som sto i Dagbladet, men det var kanskje sammenhengen mellom lungekreft og enorme mengder betakaroten? I så fall har jeg lest den teorien også!

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HUff, ja, jeg leste alt mulig rart da jeg fikk diagnosen. Man blir jo temmelig desperat etter løsninger.

Har ikke lest det som sto i Dagbladet, men det var kanskje sammenhengen mellom lungekreft og enorme mengder betakaroten? I så fall har jeg lest den teorien også!

Hvis du skal få i deg enorme mengder betakaroten så greier du ikke det gjennom å spise gulerøtter.  Hvor er relevansen her?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer faktisk ikke. Bearbeidet kjøtt gir større kreftrisiko, men det betyr ikke at det står på pakkene eller at kreftpasientene får beskjed om å slutte med det. Salt gir også større risiko for kreft. Det samme med sukker gjennom overvekt. Men det betyr ikke at man skal spise 0 bearbeidet kjøtt, salt og sukker. Røyking gir veldig mye større kreftrisiko enn å spise 150 gram kjøttdeig i uka for eksempel. 

Denne typen tråder og uttalelser blir bare totalt meningsløse. 

Alle vet, det er faktisk en del av folkeopplysningen, at overvekt er uheldig av mange grunner ikke bare av kreftrisiko, at ensidig kosthold er uheldig, at for mye sukker er uheldig at for mye salt er uheldig, og sist men ikke minst, at å leve medfører at vi dør, en dag. Men hva vi dør av en dag, det vet de færreste. 

Å lese denne tråden og hva folk lirer av seg blir totalt meningsløst når man sitter og venter på kreftdødsbudskapet hver time hvert minutt....

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjekk ut Chris Beat Cancer, han vet mye om kosthold som forebygger kreft.

Har sett noen av videoene hans og følger mange av kostholdsrådene han også følger, men jeg synes han er noe ekstrem og sprer like mye frykt som håp. Han går blant annet veldig hardt ut mot cellegift, og uten cellegift ville jeg ikke vært kreftfri i dag.

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Eggstokkreft, og det er jo en kreftform hvor mange får tilbakefall selv når det oppdages tidlig.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, SupaWoman said:

Hvis du skal få i deg enorme mengder betakaroten så greier du ikke det gjennom å spise gulerøtter.  Hvor er relevansen her?

Hæ? Jeg sier meg jo bare enig i at det er en teori de går ut med kun for å skremme

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne typen tråder og uttalelser blir bare totalt meningsløse. 

Alle vet, det er faktisk en del av folkeopplysningen, at overvekt er uheldig av mange grunner ikke bare av kreftrisiko, at ensidig kosthold er uheldig, at for mye sukker er uheldig at for mye salt er uheldig, og sist men ikke minst, at å leve medfører at vi dør, en dag. Men hva vi dør av en dag, det vet de færreste. 

Å lese denne tråden og hva folk lirer av seg blir totalt meningsløst når man sitter og venter på kreftdødsbudskapet hver time hvert minutt....

Nei, ikke alle vet hva slags kosthold som fører til kreft bare fordi du vet hva som gjør det. Jeg svarte deg med eksempler på hva slags matvarer som kan være kreftfremkallende fordi du hevder det ville stått på pakningene samt at kreftpasienter ville fått beskjed om å ikke spise det. Det er ikke sånn det fungerer, og det er tydelig du ikke vet hva etterkontrollene etter kreftbehandling innebærer. 

Skrevet

Opplysningsvideo om kreft.
Dessverre på engelsk, men veldig nyttig for de som tror alt er så komplisert.

Introen har dårlig lyd, men resten er bra.

Anonymkode: ba3f5...d94

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...