AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #1 Skrevet 28. september 2019 Jeg har en lei tendens til å ikke bli likt av kvinnelige kollegaer/sjef og lærere. Skjønner ikke hvorfor. Hadde en stund få venninner også. De er uening i alt jeg gjør og sier. Selvom jeg har sluttet å uttrykke meg de siste årene muntlig så ser de «feil» i kroppsspråket mitt. Og alt jeg gjør i livet som ikke angår dem. En gang sa en kvinnelig overordnet at jeg hadde psykologiske problemer... jeg ble avskjediget på dagen. Det var heldigvis kun ett engangstilfelle. Har alltid vært godt likt av mannlige lærere i realfag fra vgs og nå mannlige ledere. hilsen frustrert ung kvinne. HJELP Anonymkode: 4266c...d1c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Fordi mannlige ledere liker å ha noen unge pupper å se på. Kvinner bryr seg ikke om det, ser deg heller som en uskyldig ung jente som ikke kan eller klarer bedre, så de stiller høyere krav til jobben og oppførselen din. Menn har en tendens tilå tenke at kvinner ike kalrer gjøre en like bra jobb så menn, så de gir kvinnere oftere litt slakk. Anonymkode: 1c7a9...2ba 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3 Skrevet 28. september 2019 heller ikke* Anonymkode: 1c7a9...2ba
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Okei? Du skriver jo ingenting om hvordan du er så vi kan ikke vite Anonymkode: 86409...a2f 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #5 Skrevet 28. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi mannlige ledere liker å ha noen unge pupper å se på. Kvinner bryr seg ikke om det, ser deg heller som en uskyldig ung jente som ikke kan eller klarer bedre, så de stiller høyere krav til jobben og oppførselen din. Menn har en tendens tilå tenke at kvinner ike kalrer gjøre en like bra jobb så menn, så de gir kvinnere oftere litt slakk. Anonymkode: 1c7a9...2ba Men jeg har jo oppnådd en god del resultater. Ble fast ansatt gjennom bakveien uten utlysning grunnet svært gode referanser av de som jobbet rundt meg. Hadde en kvinnelig leder som kommenterte på væremåten min og mente jeg var usosial. Jeg hadde høyest effektivitet flere ganger ut fra måling. Det var jo meg hunga premien til, til tross for at hun hele tiden klagde på meg som person.. hun kommenterte at jg spiste på pulten og det måtte jeg slutte med. Alle andre fikk jo lov? Anonymkode: 4266c...d1c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #6 Skrevet 28. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: heller ikke* Anonymkode: 1c7a9...2ba Jeg liker ikke å småprate med folk hvis vi ikke har fellesinteresser. Sånn, da vet du det. Det meste folk snakker om synes jeg er uinteressant og det jeg liker og bryr mg om har ofte folk noe i mot. Takler ikke barne snakk oppussingsprosjekter. Er uinteressert i fotball, hyttetur, ski, båt osv osv. Jeg er dog mer interessert i investeringer og aksjemarkedet + hudpleie/trening/slanking/botox og plastisk kirurgi. Ellers er jeg helt gjennomsnittlig. Anonymkode: 4266c...d1c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #7 Skrevet 28. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei? Du skriver jo ingenting om hvordan du er så vi kan ikke vite Anonymkode: 86409...a2f Jeg liker ikke å småprate med folk hvis vi ikke har fellesinteresser. Sånn, da vet du det. Det meste folk snakker om synes jeg er uinteressant og det jeg liker og bryr mg om har ofte folk noe i mot. Takler ikke barne snakk oppussingsprosjekter. Er uinteressert i fotball, hyttetur, ski, båt osv osv. Jeg er dog mer interessert i investeringer og aksjemarkedet + hudpleie/trening/slanking/botox og plastisk kirurgi. Ellers er jeg helt gjennomsnittlig. Anonymkode: 4266c...d1c
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #8 Skrevet 28. september 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi mannlige ledere liker å ha noen unge pupper å se på. Kvinner bryr seg ikke om det, ser deg heller som en uskyldig ung jente som ikke kan eller klarer bedre, så de stiller høyere krav til jobben og oppførselen din. Menn har en tendens tilå tenke at kvinner ike kalrer gjøre en like bra jobb så menn, så de gir kvinnere oftere litt slakk. Anonymkode: 1c7a9...2ba Dette er bare tull. De fleste vet at "gamle høner" liker ikke når en ung, ofte attraktiv, høytutdannet kvinne kommer til. Det er ingen "Girl Power" på denne type arbeidsplasser og mange har også erfaring med at det ofte er mye intriger på arb.plasser som er dominert av kvinner - ofte kvinner oppe i årene som er endt opp som meget sint på alt og alle. Hvem mannlige "ledere ser på" er irrelevant - det som er relevant er om TS får utnyttet sin arb.kapasitet eller potensial på arb.plassen uten å bli psykisk terrorisert ihjel. Anonymkode: 88465...6d2 3
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #9 Skrevet 28. september 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er bare tull. De fleste vet at "gamle høner" liker ikke når en ung, ofte attraktiv, høytutdannet kvinne kommer til. Det er ingen "Girl Power" på denne type arbeidsplasser og mange har også erfaring med at det ofte er mye intriger på arb.plasser som er dominert av kvinner - ofte kvinner oppe i årene som er endt opp som meget sint på alt og alle. Hvem mannlige "ledere ser på" er irrelevant - det som er relevant er om TS får utnyttet sin arb.kapasitet eller potensial på arb.plassen uten å bli psykisk terrorisert ihjel. Anonymkode: 88465...6d2 Ikke min erfaring. Jeg har alltid blitt godt likt av de eldre damene på jobbene jeg har hatt. Nå blir ikke jeg mislikt av kvinner generelt som TS da. Anonymkode: 42668...67e
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #10 Skrevet 28. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en lei tendens til å ikke bli likt av kvinnelige kollegaer/sjef og lærere. Skjønner ikke hvorfor. Hadde en stund få venninner også. De er uening i alt jeg gjør og sier. Selvom jeg har sluttet å uttrykke meg de siste årene muntlig så ser de «feil» i kroppsspråket mitt. Og alt jeg gjør i livet som ikke angår dem. En gang sa en kvinnelig overordnet at jeg hadde psykologiske problemer... jeg ble avskjediget på dagen. Det var heldigvis kun ett engangstilfelle. Har alltid vært godt likt av mannlige lærere i realfag fra vgs og nå mannlige ledere. hilsen frustrert ung kvinne. HJELP Anonymkode: 4266c...d1c Hvis mange kvinner har problemer med deg, er det nærliggende å tenke at problemet kan ligge hos deg, ikke hos dem. Men avskjediget på dagen? Var dette i Norge? For det skjer omtrent aldri. Høres ut som det er mer til historien enn det du forteller! Anonymkode: a2d70...26b 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #11 Skrevet 28. september 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis mange kvinner har problemer med deg, er det nærliggende å tenke at problemet kan ligge hos deg, ikke hos dem. Men avskjediget på dagen? Var dette i Norge? For det skjer omtrent aldri. Høres ut som det er mer til historien enn det du forteller! Anonymkode: a2d70...26b Det var i norge men for mange år siden. Heldigvis den eneste gangen jeg har blitt sagt opp også. jeg har ikke mer å fortelle da det ikke har skjedd flere slike spesielle ting. Anonymkode: 4266c...d1c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå