Gå til innhold

Hvor mange ullsett har deres barnehagebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er nok til 2-åring?

Anonymkode: ba91c...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har nettopp kjøpt seks ullsett. Ett til hver ukedag + ett som kan ligge som skift i barnehagen. Da regner jeg med at jeg kun trenger å vaske ulltøy én gang i uka. 

Anonymkode: c44b5...4f2

Skrevet

Vår barnehagejente på 5 har et sted mellom 10 og 15 sett (trøye/longs) + en del bukser og gensere og masse sokker. Men det er egentlig mer enn hun trenger, og mest fordi hun har fått mye gaver i samme str osv. Mitt minstekrav er nok til hele uken så jeg kan samle opp og vaske i helgen😜

Anonymkode: 40d66...97a

• Liker 1
Skrevet

3 sett. Et ulldott kan brukes flere dager på rad. Å skifte ull hver dag ser jeg ikke poenget med. 

Anonymkode: 769cd...e24

• Liker 12
Skrevet

3-4 sett, da ligger ett som ekstra i bhg. Kjøp heller mer om det synes det bli for lite 

Anonymkode: 688aa...87e

Skrevet

Dumt spørsmål, hva menes med ullsett? Genser og bukse i ull?

Anonymkode: fdb45...05b

Skrevet

Vi har vel 10-12 sett 😅 men her brukes det som eneste plagget både vår og høst. Kun på vinteren vi har noe over. 

• Liker 1
Skrevet

2-3 sett.
Det ene ligger i barnehagen. Bor i Bergen, så noe sprengkulde blir det sjelden men surt og kaldt er det allerede blitt. Ofte er det likevel alt for varmt med ull. Her bruker vi gjerne undertrøyer og strømpebukser i bomull under vanlige bukse og genser. Ser enkelte som pakker inn ungene i lag på lag med ull, det virker ofte veldig overdrevet.

Anonymkode: 81c69...24f

• Liker 2
Skrevet

Tipper ca 20 sett i ull. 

Anonymkode: a416f...a13

Skrevet

4 ullsett. Bruker de med tynn langarmet bomullsgenser over slik at de ikke må vaskes hver dag. 

Anonymkode: 4b003...8ba

• Liker 2
Skrevet

3 sett. Tar en T-skjorte på utsiden av ullundertøyet i bhg, så det ikke blir flekker når han spiser. Vasker kun når det blir flekker. 

• Liker 4
Skrevet

1 åringen har 5-6 sett, 3 åringen har 15 ca (midt i bleieslutt🙈) og 6 åringen har 3 sett. 

Anonymkode: 9ab3c...be2

Skrevet

Vår har ikke begynt i barnehagen, men hun har åtte ullsett. Synes det er fint å ha et til hver dag, selv om vi ofte ikke bytter hver dag. Skjønner ikke helt hvordan det kan bli for varmt med ull. Her er det 13 grader og ungen går i to lag ull uten å være en antydning for varm. 

Anonymkode: 2f8a9...2a7

• Liker 1
Skrevet

3 ullbodyer og ullstrømpebukser. 

En del strikkasokker i ull, men kun to vanlige par sokker. 

Skrevet

6-7 kanskje. 6 åringen har fler, for hun vokser ikke like raskt ut v ting som 2 åringen. 

Anonymkode: ae65b...62a

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vår har ikke begynt i barnehagen, men hun har åtte ullsett. Synes det er fint å ha et til hver dag, selv om vi ofte ikke bytter hver dag. Skjønner ikke helt hvordan det kan bli for varmt med ull. Her er det 13 grader og ungen går i to lag ull uten å være en antydning for varm. 

Anonymkode: 2f8a9...2a7

Unger er forskjellige.

Anonymkode: 755ec...bfb

• Liker 4
Skrevet

25, minst. 

Anonymkode: edb03...84e

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25, minst. 

25 sett?

Hva er vitsen med det? 

Anonymkode: 82521...049

• Liker 9
Skrevet

Rundt ti sett vil jeg tro, til både tre og femåringen.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

25 sett?

Hva er vitsen med det? 

Anonymkode: 82521...049

Ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...