Gå til innhold

Hvor lang tid å ta lappen? Mange kjøretimer?

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Driver
Skrevet

Hei ... jeg er over 20 og har enda ikke somla meg til å ta lappen. Rakk ikke en gang å ta kjøretime før nyttår og kommer vel derfor under ny ordning?

Jeg har ingen jeg kan prøvekjøre med, og må derfor lære gjennom kjøretimer.

Jeg er helt grønn og synes det hele høres ganske skummelt ut.

Kan noen fortelle meg hvor mange kjøretimer jeg trenger før jeg kan kjøre opp? Kan jeg klare dette i sommer? Jeg får bo gratis hos bestemor så jeg tenke jeg kunne konse på å ta lappen! Hvor mye kommer dte til å koste?

Videoannonse
Annonse
Gjest Tabby
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du bor eller hvem kjøreskole som du kommer til å bruke, men jeg går innom gammel ordning og har tenkt å bruke denne]http://www.ab-trafikkskole.no/]denne. Om du ser nedover førstesiden her får du se litt hva de nye reglene krever, og går du på pakkeløsninger så ser du hva de kan tilby der.

Jeg tror prisene er tålig like, men skal ikke si noe sikkert, og du må nok regne med noen ekstra timer i bilen med kjørelærer. Har du ingen, hverken foreldre, tanter/onkler, venner eller en snill mamma/pappa til en venn/venninne som har hatt lappen i mer enn 5 år? Det gjør det ikke bare billigere, men du får jo litt annen trening, på det å kjøre med en som ikke har eget pedalsett, så du MÅ reagere på det som skjer rundt deg i trafikken.

Lykke til i hvert fall, jeg skal ha min første (i denne omgangen) kjøretime i førsten på juni, er ca 4 år siden sist jeg var innom kjøreskolen, og har bare kjørt litt privat siden da, og regner med å bli ferdig på høsten. Det er jo lang tid å vente på oppkjøring på sommeren også.

Skrevet

Det er veldig opp og ned på folk hvor mange kjøretimer en trenger. Noen trenger 10 mens andre trenger 25. Så lenge du ikke har noen å øvelseskjøre med utenom kjøretimene på skolen, så må du nok regner med litt flere timer. Tviler på at du rekker det i løpet av sommeren! Er som regel ventetid på langkjøring, forbikjøring, glattkjøring osv. Så er det jo også ofte kø i forhold til oppkjøring.

Og priser kommer jo helt an på hvor mange kjøretimer du trenger!

Men lykke til i allefall! =)

Gjest Ms. Driver
Skrevet

Takk for svar...! :)

Lurer på helt uavhengig av venting, gammel/ ny ordning, glattkjøring/ langkjøring...

Hvor mange kjøretime (ca) vil det ta før jeg kan kjøre? Men kan kjøre mener jeg at jeg er klar til å kjøre opp...

Hvor mange timer trengte dere?

Og lykke til Tabby!

Gjest Tabby
Skrevet

Takk for det Ms Driver.

Jeg har ingen anelse om hvor mange timer jeg kommer til å bruke, har vel hatt rundt 7 timer + langkjøring og forbikjøring tidligere og så får jeg en foreløpig beregning av kjørelæreren min på den timen i juni på hva som gjenstår.

Håper noen andre kan svare deg på det.

Gjest x-ray
Skrevet

brukt 9 timer på bil og 11 timer på motor-sykkel

har du ikke kjørt før bør du regne med 20-30 timer..

litt synd at du ikke har noe å kjøre med da..

det hjelper på.. kjekt å kunne kjøre samme treningen på

ettermiddager,som du hadde på kjøreskolen om dagen.

lykke til det går nok bra :-)

Gjest x-ray
Skrevet

må vel si at æ kjøret opp i 86 til bil da og m.sykkel i 02

når æ ble gammel nok til d :roll:

Skrevet

Jeg betaler ca. 17.000,- for en "pakke" med 25 kjøretimer, glattkjøring, langkjøring og mørkekjøring.

Kjøretimer utover dette koster kr. 900,- for en dobbeltime, 2 x 45 min.

Jeg har hatt pause i kjøringa mi siden november, fordi det passet meg dårlig å kjøre i mørket og snøen. Også fant jeg ut at det ville lønne seg å kjøre masse med sambo. Det har ikke blitt så mye øvelseskjøring, jeg er ikke så lett å få med ut i bilen... Jeg synes det er skummelt å kjøre fort i trafikken...

Og jeg er 34 år og har aldri hatt lyst til å kjøre bil...

Idag ringte jeg for å bestille ny kjøretime, for nå skal jeg ta meg sammen å få dette overstått. Men første ledige time var 15. juni :o Så det er nok maaaange som skal kjøre opp til sommeren.

Har bare 3 doble timer igjen, men må ha endel mere. Dyrt blir det... Også har jeg jo lyst på egen bil også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...