Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdigutdannet jurist i slutten av november. 

Sendte søknad på stilling som advokatfullmektig, og tenkte å følge opp søknaden med en telefonsamtale, blant annet for å høre om jeg i det hele tatt er aktuell for stillingen siden jeg ikke er ferdigutdannet ennå, samt høre om prosessen. Ansvarlig advokat svarte ikke på telefon, så jeg sende en sms. Det gjorde jeg i går formiddag. Har per nå ikke mottatt svar. Dreit jeg meg ut, eller kan jeg bare slå meg til ro med at jeg har gått i glemmeboka uten å legge noe mer i det? 

Anonymkode: e39c1...5f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper du får svar mandag👍

Anonymkode: 77134...87d

• Liker 2
Skrevet

Nytter jo ikke og være pågående. Advokaten har sikkert vært opptatt med noe annet.Hvor tett innpå sendte du mail, ringte og sendte melding? Du må jo gi folk en sjans å gå gjennom ting. 

Anonymkode: 03a85...71b

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nytter jo ikke og være pågående. Advokaten har sikkert vært opptatt med noe annet.Hvor tett innpå sendte du mail, ringte og sendte melding? Du må jo gi folk en sjans å gå gjennom ting. 

Anonymkode: 03a85...71b

Vanligvis enig i dette, men er det ikke en bra ting å være litt på når man er advokat da?

Ville jo bare avventet det hele nå, altså.

Skrevet
45 minutter siden, Mass skrev:

Vanligvis enig i dette, men er det ikke en bra ting å være litt på når man er advokat da?

Ville jo bare avventet det hele nå, altså.

Jeg er selv vanligvis enig i det, men konkurransen er hard og dette er drømmejobben (basert på hvilke juridiske emner firmaet er spesialisert innen). De presiserte også i annonseteksten at man måtte være engasjert og brenne for dette, så jeg tenkte en telefonsamtale ville underbygge det jeg skrev i søknaden; Det dreier seg ikke om en masseprodusert søknad fordi jeg søker på alt som er ledig, jeg søker fordi jeg virkelig vil ha jobben. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv vanligvis enig i det, men konkurransen er hard og dette er drømmejobben (basert på hvilke juridiske emner firmaet er spesialisert innen). De presiserte også i annonseteksten at man måtte være engasjert og brenne for dette, så jeg tenkte en telefonsamtale ville underbygge det jeg skrev i søknaden; Det dreier seg ikke om en masseprodusert søknad fordi jeg søker på alt som er ledig, jeg søker fordi jeg virkelig vil ha jobben. 

Enig i det. Du må bare stikke deg frem så de ser deg. Du får ha lykke til og håper det ordner seg!

Skrevet

Selv om de er advokater har de et liv de også. Når du sender melding fredag ettermiddag kan du ikke forvente svar før på mandag.

Anonymkode: 6162d...b5e

• Liker 2
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om de er advokater har de et liv de også. Når du sender melding fredag ettermiddag kan du ikke forvente svar før på mandag.

Jeg ringte og sendte melding i går formiddag.

Skrevet
22 minutter siden, Mass skrev:

Enig i det. Du må bare stikke deg frem så de ser deg. Du får ha lykke til og håper det ordner seg!

Takk for støtten! :)

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte og sendte melding i går formiddag.

Du går glipp av poenget mitt; vedkommende kan ha mye å gjøre på jobb og vil nok gjerne hjem når de først er ferdig. Sender du melding på fredag må du kan forvente at svaret kan komme over helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...