Gå til innhold

Vin vs øl

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er en kvinne som veier 61 kg, og alltid oppfattet meg selv som ei som tåler lite alkohol. Nå har jeg blitt invitert til fest, og ser at jeg har en flaske vin ståande. Jeg vil helst unngå å miste alt kontroll, og bruker som regel å holde meg til øl eller cider når jeg drikker, da det er lettere å kontrollere. Jeg bruker å drikke 4-5 standard øl, og føler det holder. Nå lurer jeg på, hvor mye kan jeg drikke av en flaske vin (0,75l) som har 11,5 prosent alkohol i seg? Dersom jeg tenker riktig er dette tilsvarende 4 øl? Hvor mye vin drikker dere?

Anonymkode: d405b...734

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt

Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Jeg pleier drikke 1 flaske musserende pluss eventuelt et glass med noe annet. Jeg tåler mer alkohol enn før så tåler litt mer. Men sånntsett kan jeg bli i ganske god form etter en flaske. Du må bare drikke og se selv underveis. Om du ikke vil miste kontrollen så la det være litt igjen i flasken så er du på den sikre siden.

Anonymkode: 979ff...afb

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en kvinne som veier 61 kg, og alltid oppfattet meg selv som ei som tåler lite alkohol. Nå har jeg blitt invitert til fest, og ser at jeg har en flaske vin ståande. Jeg vil helst unngå å miste alt kontroll, og bruker som regel å holde meg til øl eller cider når jeg drikker, da det er lettere å kontrollere. Jeg bruker å drikke 4-5 standard øl, og føler det holder. Nå lurer jeg på, hvor mye kan jeg drikke av en flaske vin (0,75l) som har 11,5 prosent alkohol i seg? Dersom jeg tenker riktig er dette tilsvarende 4 øl? Hvor mye vin drikker dere?

Da drikker du den flaska og holder deg til det. Og det er jo bare å drikke den sakte. Du styrter jo ikke akkurat nedpå når du drikker vin (Er iallefall ikke meningen at man skal det). Øl og cider er vel mer slik bælme innpå drikke. 

Skrevet

Grovt sett tenker jeg at en flaske vin tilsvarer 4 halvlitre øl. 

Anonymkode: d156b...4de

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grovt sett tenker jeg at en flaske vin tilsvarer 4 halvlitre øl. 

Anonymkode: d156b...4de

Men ølen går fortere ned

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...