AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Kikker litt på hus. Vil gjerne ha et hus som ikke er så dyrt. Min mann er tømrer så han kan fint fikse en del selv. Kan derfor se etter f.eks oppussingsobjekt. Har sett at en del hus ligger ute for salg over lang tid. Noen går også ned i pris. Og noen står det "ta kontakt for visning". Antar jo det er lite interesse da og kanskje mulighet for å by under? Men la oss si et hus kostet 3,2 mill. Så gikk det ned til 3 mill. Hva bør man by da? Man vil jo ikke by for langt under så man ikke får huset. Samtidig vil man jo by en sum som er verdt selger å godta for å unngå at evt. andre interessenter melder seg eller selger vil ha ny visning. Jeg vet jo også at vi bør være veldig obs på hus som ligger lenge ute da det kan være haker med de. Anonymkode: 0d01f...9a9
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Akkurat slike hus jeg har vært ute etter, og jeg anser egentlig første bud som innledning av en dialog. Legger det lavere enn jeg tror jeg får det for, men begynner så å diskutere via megler. Helt vanlig at megler da sier at selger ser for seg å få prisantydning. Selvfølgelig håper de på det, eller mer, men jeg går ikke opp til det. Jeg begynner å regne høyt med megler på hvilke utgifter jeg ser for meg å måtte legge ut, og hva som må utbedres, for jeg vet at megler formidler videre det vesentlige i det jeg deler, og selger mørner dermed litt i det at det er sant at det vil være en del jobb og utgifter. Jeg kan så kanskje tilby noe mer, men gir meg før min grense (det jeg har bestemt meg for å ikke gå over), og om det avslås sier jeg at jeg er interessert i et motbud, men at dette må være edruelig og realistisk i forhold til alt som må gjøres med huset. Det blir kanskje litt stopp i dialog en stund da, men så får jeg etterhvert motbud, og ut fra det ser jeg om de har tatt til seg min skepsis til kostnader ved å pusse opp, og om de begynner å bli litt desperat. Har de moderert seg i forhold til prisantydning har jeg dem på glid. Holder de fast ved den takker jeg nei og venter. Forrige hus jeg kjøpte var allerede satt ned en halv million, til en helt ok prisantydning jeg var villig til å betale. Jeg fikk likevel stor nytte av de 150000 kr jeg klarte å redusere prinsen ytterligere med. Første bud er egentlig ikke så viktig, det er bare for å komme i gang. Man må regne med at det kastes flere ganger frem og tilbake før man blir enige, selv om du er eneste budgiver. Vanskelig å si konkret hva man bør begynne med. Spørs hva dere er villige til å gi. (Grensen deres bør være prisantydning, eller ikke veldig langt under.) Begynn 200000- 300000 under det dere faktisk er villige til å gi, og regn alt mellom det dere har som grense og det dere får det til som en seier Anonymkode: 24294...669
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå