Gå til innhold

Hvordan få han interessert i sex igjen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen i 8 år, har små barn og sexlivet vårt har rett og slett dødd ut. Hos oss så er det mannen som ikke ønsker sex, det er ikke et savn hos han ganske enkelt. Slik er det ikke hos meg og jeg begynner virkelig å slite personlig med dette nå etter lang tid med sextørke. Jeg ønsker å få han tent igjen men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem. Noen damer eller menn her som kan komme med et råd eller to? Hva tenner deg? Hva ville du helst sett at partneren din gjorde i denne situasjonen? 

Anonymkode: fa039...635

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan sier man dette på en vakker måte..hmm..ok; har han på de årene prøvd 'bakdøren'...?

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Gent82 skrev:

Hvordan sier man dette på en vakker måte..hmm..ok; har han på de årene prøvd 'bakdøren'...?

Om det er det som skal for å få i gang sexlivet hadde jeg satt foten ned. Han vil ikke ha sex med henne og den såkalte bakdøra løser ingenting! 

Jeg kan ha analsex, men da er sexlivet bra allerede og jeg må være ekstra tent.

Anonymkode: c6d74...786

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Gent82 skrev:

😁 Hvis du sikter til analsex så ja, han har forsøkt bakdøren 😉 Jeg er åpen for ganske mye på det seksuelle området men setter grensen ved ekstrem sado/smerter.  

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om det er det som skal for å få i gang sexlivet hadde jeg satt foten ned. Han vil ikke ha sex med henne og den såkalte bakdøra løser ingenting! 

Jeg kan ha analsex, men da er sexlivet bra allerede og jeg må være ekstra tent.

Anonymkode: c6d74...786

Herregud, og du svarer på ts sine vegne , whhyyyyy.....??????

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😁 Hvis du sikter til analsex så ja, han har forsøkt bakdøren 😉 Jeg er åpen for ganske mye på det seksuelle området men setter grensen ved ekstrem sado/smerter.  

Hm, det var en tøff nøtt, gitt. ( som du beskriver det eller rettere sagt deg selv, så skal det egentlig være 100% fun i bingen med dere) Hva TROR du kan være grunnen? Fundert på noen posibilities?

Endret av Gent82
Skrevet
7 minutter siden, Gent82 skrev:

Hm, det var en tøff nøtt, gitt. ( som du beskriver det eller rettere sagt deg selv, så skal det egentlig være 100% fun i bingen med dere) Hva TROR du kan være grunnen? Fundert på noen posibilities?

Jeg tror han er sliten. Han har en krevende jobb samtidig som han er veldig opptatt av å være en god far for ungene. Et av barna har en kronisk sykdom som i tillegg krever en del samt at foreldrene hans begynner å bli merkbart eldre og han er enebarn. Jeg tror han sliter med å koble alt dette ut. Jeg føler ikke at jeg kan avlaste han så mye heller for siden han er den som jobber mest faller det aller meste av ansvaret for oppfølging av barn og hjem på meg. Jeg er også relativt sikker på at han ikke er utro. Han må gjennom jobben sin være borte i perioder uten tilgang på mobil og data og de er det da jeg som har ansvar for. Nå må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har vært inne å snoka, men han er en høyst oppegående mann og hadde han hatt noe å skjule ville han neppe latt meg få tilgang til både mobil og iPad. 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han er sliten. Han har en krevende jobb samtidig som han er veldig opptatt av å være en god far for ungene. Et av barna har en kronisk sykdom som i tillegg krever en del samt at foreldrene hans begynner å bli merkbart eldre og han er enebarn. Jeg tror han sliter med å koble alt dette ut. Jeg føler ikke at jeg kan avlaste han så mye heller for siden han er den som jobber mest faller det aller meste av ansvaret for oppfølging av barn og hjem på meg. Jeg er også relativt sikker på at han ikke er utro. Han må gjennom jobben sin være borte i perioder uten tilgang på mobil og data og de er det da jeg som har ansvar for. Nå må jeg ærlig innrømme at jeg aldri har vært inne å snoka, men han er en høyst oppegående mann og hadde han hatt noe å skjule ville han neppe latt meg få tilgang til både mobil og iPad. 

Høres ut som han har en del å gjøre og tenke på som jeg ser man kan bli litt trøtt av ja. Hmmmmmm.... Det eneste rådet jeg kommer på er at dere snakker litt sammen. Other than that, I got nothin...

Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er åpen for ganske mye på det seksuelle området men setter grensen ved ekstrem sado/smerter.  

Men har dette vært noe han uttrykker ønske om?

Anonymkode: 027ce...e9e

Skrevet
13 minutter siden, Gent82 skrev:

Høres ut som han har en del å gjøre og tenke på som jeg ser man kan bli litt trøtt av ja. Hmmmmmm.... Det eneste rådet jeg kommer på er at dere snakker litt sammen. Other than that, I got nothin...

Ikke jeg heller dessverre 😕 Takk for at du stakk innom tråden 🙂

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har dette vært noe han uttrykker ønske om?

Nei aldri, og ikke har han forsøkt seg på noe som ligner heller. Mitt inntrykk var at analsex er det som tronet øverst på lista og han vet jo i tillegg at jeg er åpen for mangt. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg heller dessverre 😕 Takk for at du stakk innom tråden 🙂

Hey no problemo🙂 Lykke til håper dere får fart på sakene igjen snart 👍👍🎷🎼🎎

Skrevet

Begynn forsiktig med å fortelle så smått om fantasier, erotiske drømmer du har hatt eller bare mimre om en seksuell opplevelse dere hadde sammen. Hvis han er såpass stressa og sliten så tenker jeg det kan være greit å unngå å gjøre ting som skaper press eller forventninger til noe han ikke klarer å innfri (enda). Plant heller ideer. Inspirer han til å begynne å tenke på sex igjen.

En god massasje, hud mot hud kontakt, ros og bekreftelse: "wow i dag var du sexy" kan også hjelpe.

Er fan av erotiske drømmer. Man kan dikte opp en skikkelig seksuelt ladet historie som kan pirre masse og være skikkelig på kanten. Men det blir allikevel harmløst, for det var jo bare en drøm... 😉

Anonymkode: 28c0e...0ad

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Både introen og dette er som å lese om oss. Har vært sammen like lenge også. Her forklarer mannen det med at han ikke føler han har kontakt med kroppen lengre, og at stress nok er en stor faktor. Jeg tror også det at han er et ja-menneske som ikke skal plage andre med sine problemer bidrar. Han distanserer seg og begraver seg i arbeid eller annet når noe plager ham. Og der har vært nok problemer med jobb og familie utenfor hjemmet til at der aldri blir noen pause på det. Han distanserer seg nok fra kroppen sin også. Utroskap er jeg virkelig ikke bekymret for. Jeg kunne laget en lang liste med ting han skulle ønske han hadde mer overskudd til, og sex er ikke på den listen dessverre. 

Her begynte det nok lenge før vi ble sammen. Jeg vet at han ikke hadde sex med eksen på slutten av deres forhold, og så gikk han uten sex i 1,5 til vi møttes. Jeg har hørt om menn i 40-50-årene som mister sexlysten/blir delvis impotetent og er den som ikke vil ha sex i forholdet sitt, som er utro fordi spenningen gir dem en piff som får dem til å "fungere" på den måten en stund. Jeg tror jeg på en måte var denne personen, bare at han ikke var i et forhold når vi møttes. Jeg er en del yngre, og kan nok være en veldig sensuell person når jeg vil. Vi hadde et aktivt sexliv et par måneder før det dabbet av for hans del, og så ble det holdt kunstig i live noen år før jeg gikk lei. Selv da det var aktivt så var det mer "mekanisk" enn hva jeg er vant til. Normalt sett er sex noe som bygger seg opp, med ham var det alltid som en på og av knapp. Som om han enten fokuserer fullstendig på det eller så finnes det ikke. 

Her ble det på en måte enklere da vi fikk barn (også en del utfordringer der), for da fikk jeg (som egentlig har et stort behov) også lite overskudd til sånt. Vi ble mer på "bølgelengde" selv om det er en kjedelig bølgelengde. Nå begynner det derimot å være noe jeg tenker mer og mer på. Det er ikke selve sexen som plager meg mest, men det at han heller ikke har noe glede av å være naken sammen eller være intime på andre måter. Han er så fullstendig avskrudd, så det er som å bo og oppdra barn med en venn. Samtidig som han er den eneste jeg vil ha. Og jeg føler meg egentlig lsket, bare ikke begjært. 

Å forsøke å være sexy eller lage til stemning er det verste jeg kan finne på her. Da er bare skuffelsen større når det ikke hjelper på noen måte. Det blir heller noe som stresser ham, for han har et veldig stort ønske om å gjøre meg fornøyd. Hadde jeg sagt at jeg ønsket sex en gang i uka, så hadde han stilt opp. Men det føles ikke noe bra når han ikke har noen glede av det og hele fokuset hans er på å få den til å fungere. Jeg savner mer at han har lyst på meg/sex/nærhet enn selve sexen, orgasme klarer jeg fint å ordne selv. 

Det som gir et lite håp er at han har blitt flinkere til å åpne seg og prate om ting, noe som gjør at han distanserer seg mindre enn før. Og at han har begynt å trene regelmessig. At han nevnte det å få kontakt med kroppen igjen som en motivasjon til å begynne å trene setter jeg også pris på. Samtidig føler jeg at jeg nok må forberede meg på et liv uten sex, og det er en deprimerende tanke. Han er så fin på andre måter, og en så bra mann å oppdra barn med, at å skulle leve livet uten ham er ennå mindre fristende. Det eneste som bekymrer meg er om det er nok om f.eks 10 år, når barna klarer seg bedre selv og vi har mer fritid. 

Min mestringsstrategi for tiden er mest å distansere meg litt selv og fokusere på andre ting jeg har glede av. Komme bort fra følelsen av å være konstant avvist. Så kan vi heller se når han har fått trent regelmessig en stund om det har noen effekt. Jeg orker ikke sitte og trippe og vente. 

Anonymkode: bdd9f...319

Skrevet

Har du prøvd å pirre han? Send han noen meldinger i løpet av dagen, fortell han hva du vil gjør med han. Eller har på deg noe fint så kler du av deg mens han ser på. 

Skrevet

stay ups er meget pirrende måte å gjøre seg selv sexy. Det for mannen til å våkne opp for deg igjen. 

Skrevet
På 27.9.2019 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 8 år, har små barn og sexlivet vårt har rett og slett dødd ut. Hos oss så er det mannen som ikke ønsker sex, det er ikke et savn hos han ganske enkelt. Slik er det ikke hos meg og jeg begynner virkelig å slite personlig med dette nå etter lang tid med sextørke. Jeg ønsker å få han tent igjen men jeg er veldig usikker på hvordan jeg skal gå frem. Noen damer eller menn her som kan komme med et råd eller to? Hva tenner deg? Hva ville du helst sett at partneren din gjorde i denne situasjonen? 

Kle deg litt "horete" å vær litt "slutty". Dyret i menn pleier å våkne da.😅

Anonymkode: c13c3...503

Gjest Paramount
Skrevet

Du må ikke spørre om hva som tenner, ingen ting tenner når du ikke har tid og er stresset, da blir sex håpløst uinteressant.
Det eneste som kan løse dette problemet er tid, tid til sex, og mindre stress. Du/dere må ta ansvar og dytte vekk alt annet, slik at dere får tid til sex. Sex sliter dere ikke ut, det gir dere mer energi. Sex er ikke et problem i en stresset hverdag, det er løsningen. Forklar mannen din det, før det er for sent.
Skjønner han dette skal det ikke så mye til før han igjen får lyst på deg. Da funker også de gamle triksene, som er medfødt for de fleste kvinner ;) 

Skrevet
På 28.9.2019 den 0.00, AnonymBruker skrev:

Nei aldri, og ikke har han forsøkt seg på noe som ligner heller. Mitt inntrykk var at analsex er det som tronet øverst på lista og han vet jo i tillegg at jeg er åpen for mangt. 

Skjønner. 

Jeg har laget en tråd om hva som vekker dyret i menn. Er en der som har gitt en god forklaring, anbefaler deg å lese den. Se på forsiden av seksualitetsforumet.

Veldig mange anbefaler deg å kle deg sexy, være pågående bla bla bla, men ofte er det det helt motsatte som skal til. Og da må du jo for guds skyld droppe dette.

Skrevet

Jeg tror det første er å få på det rene at han har lyst til å ha lyst. Evt få det til å skje.

Så tenker jeg at neste steg er en sexolog.

Klarer man seg uten noen fordyrende mellomledd, så er det kjempefint, men jeg tror det er viktig å dele opp i de to tingene. Det er vanskelig å skulle fikse en annens problem som denne selv ikke synes at man har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...