ElinX0Xpoliti Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 https://www.iltalehti.fi/yleisurheilun-mm-kisat-2019/a/8631ee62-fa9b-4d0b-8c03-33795b470ee9 https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=no&u=https%3A%2F%2Fwww.iltalehti.fi%2Fyleisurheilun-mm-kisat-2019%2Fa%2F8631ee62-fa9b-4d0b-8c03-33795b470ee9 Menn fra Qatar behandler finske kvinnelige idrettsutøvere som billige pølser Slik jeg ser denne artikkelen, så drar kvinnene til et muslimsk land og blir sjokkert over at de blir behandlet som bokstavelig underlagt menene i gruppen og de ikke blir ansett som myndige personer. Det viser egentlig de som jobber i media er faktisk de som ikke vet bedre mens "rasistene" har hatt rett hele tiden. - "Ikke lik på noen måte" sitat Noen sitater fra kvinnene selv: "Jeg tør å ha på disse, og på treningsfelt og stadion, selv om noen stirrer på meg. Hvis jeg går ut for å løpe, kan jeg ikke bruke hot-pants fordi dette en så annen kultur. Jeg har sett menn i kortere shorts. Dette er et rart land når det gjelder likestilling." "Jeg har lagt merke til at når jeg har på meg korte shorts får jeg meningsløst utseende. Men jeg kan ikke løpe i lange bukser i dette heatet, sier Kuivisto" "Herreklær, for eksempel shorts, blir ikke sett på som kvinner. I dag er likestilling selvfølgelig viktig. Her er det overhodet ikke like på noen måte"-Tervo. "Ingen spurte meg eller Ella noe, bare Jouko ble spurt om visumene våre. All diskusjon ble gjort med hanner i vår gruppe" -Murto. "Jeg er takknemlig for hvor bra ting er i Finland. Det blir fint å dra og reise hjem." "Jeg har sett alle slags ting, så jeg vet, hvor kult det er å bo i Finland. Det treffer øret mitt galt når noen høylytt kritiserer Finland. Selvfølgelig har overalt ting som kan være bedre, siden ingenting er perfekt. .Men i Finland er ting generelt så bra, at jeg ikke har nerve til å klage, når jeg har sett steder som dette." -Murto. 2
Drizzt Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Forventet de noe annet? Hadde jeg vært dem, ville jeg boikottet hele greia når den gjennomføres i et land som IKKE behandler kjønnene likt. 11
Aragorn ll Elessar Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Er dette virkelig overraskende? I muslimske land blir kvinner sett på som underklasse. At de blir behandlet slik i Qatar burde da ikke komme som en overraskelse. 6
Apis Skrevet 28. september 2019 #4 Skrevet 28. september 2019 Tror nok det forsvinner mange nyanser når en bruker google translate, Qatar kjøper jo, disse arrangementene fra korrupte delegater, dessverre fører det til at bare obskure diktaturer som ikke trenger å forsvare pengebruken ovenfor egen befolkning har råd til å arrangere disse store arrangementene, de aller fleste idrettsutøvere er klar over dette dilemmaet og det bør nok gjøres noe på delegat nivå slik at disse idrettslekene faktisk kan arrangeres under sunne forhold både klimatisk og ikke minst med tanke på menneskerettighetene 4
Stina234 Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 På 27.9.2019 den 22.52, Aragorn ll Elessar skrev: Er dette virkelig overraskende? I muslimske land blir kvinner sett på som underklasse. At de blir behandlet slik i Qatar burde da ikke komme som en overraskelse. Du har desverre rett i det. Dette er ikke usannsynlig kan skje i deler av den vestlige verden om Islam skulle bli den dominerende religionen i regioner eller land på sikt. 2
youcancallmejune Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 De kan ikke ha fulgt særlig godt med hvis det kom som en overraskelse at kvinner ikke er likeverdige menn i Qatar og en del andre muslimske land Jeg forstår ikke hvorfor de legger idrettsarrangementer og treningsleire til land der kvinner ikke behandles som folk. Det skulle ikke vært lov. 3
Apis Skrevet 30. september 2019 #7 Skrevet 30. september 2019 Hva er egentlig feil med å arrangere idrettsarrangementer i områder av verden der det er litt interesse for sport og en i det minste ville få fulle tribuner og litt liv? Nei på tide at idretten tar tilbake idretten og bringer kostnadsnivået ned på et normalt nivå
Gjest Sirkelen Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 Det hadde vært best å boikottet land med et slikt nedlatende kvinnesyn. Kjønnsapartheid og kjønnsslaveri, nei takk!
Gjest Sam3 Skrevet 22. oktober 2019 #9 Skrevet 22. oktober 2019 (endret) On 10/21/2019 at 1:32 AM, Sirkelen said: Det hadde vært best å boikottet land med et slikt nedlatende kvinnesyn. Kjønnsapartheid og kjønnsslaveri, nei takk! Ekte defacto apartheid og statsslaveri og nedtrykte kvinner finner man i USA. Begynne boikottet deres der første. Men neida, det er ikke menneskerett dere er egentlig opptatt av da.... Endret 22. oktober 2019 av Sam3
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #10 Skrevet 22. oktober 2019 (endret) 3 minutter siden, Sam3 skrev: Ekte defacto apartheid og statsslaveri og nedtrykte kvinner finner man i USA. Begynne boikottet deres der første. Men neida, det er ikke menneskerett dere er egentlig opptatt av da.... Nei, dette finner du i Saudi-Arabia, Iran, Dubai, Afghanistan og en drøss andre muslimske land. Kom ikke hit og lyv til oss her på Kvinneguiden! Din propaganda til forsvar for islamsk barbari er bare helt motbydelig, og så lett å gjennomskue! Endret 22. oktober 2019 av Sirkelen
Gjest Sam3 Skrevet 22. oktober 2019 #11 Skrevet 22. oktober 2019 1 hour ago, Sirkelen said: Kom ikke hit og lyv til oss her på Kvinneguiden! Din propaganda til forsvar for islamsk barbari er bare helt motbydelig, og så lett å gjennomskue! Du lyver. Skamløst. Fordi jeg har forsvart ingenting. Det jeg har gjørt er å avsløre at du hadde en helt annen agenda enn menneskerett. Kun hat. Takk - jobben gjørt. Forresten er ikke hat propaganda representativ for KG. Ikke prov å dekke ekstremisme som vanlige holdninger. «Oss» er vi som nekter å la dere publisere ekkelt hat propaganda fritt og uten motstand.
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #12 Skrevet 22. oktober 2019 Akkurat nå, Sam3 skrev: Du lyver. Skamløst. Fordi jeg har forsvart ingenting. Det jeg har gjørt er å avsløre at du hadde en helt annen agenda enn menneskerett. Kun hat. Takk - jobben gjørt. Forresten er ikke hat propaganda representativ for KG. Ikke prov å dekke ekstremisme som vanlige holdninger. «Oss» er vi som nekter å la dere publisere ekkelt hat propaganda fritt og uten motstand. Jo, du lyver skamløst. Det er ikke apartheid, statsslaveri eller spesielt mye kvinneundertrykkelse i USA. Hele ditt innlegg er laget for å mistenkeliggjøre TS og alle oss andre som peker på det kjønnsapartheid og kjønnsslaveri du finner i Midtøsten. Du driver skamløs relativisering og whataboutism ved å blande inn USA, et samfunn som har mer enn nok av andre alvorlige virkelige problemer å stri med. Tror du ikke jeg og de fleste andre her inne på KG skjønner hva du driver med? Så dumme er vi ikke. Det er ikke noe galt i å hate urett og ondskap. Dine innlegg er forøvrig tanketomme og blottet for virkelige argumenter.
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #13 Skrevet 22. oktober 2019 På 28.9.2019 den 7.57, Apis skrev: Tror nok det forsvinner mange nyanser når en bruker google translate, Qatar kjøper jo, disse arrangementene fra korrupte delegater, dessverre fører det til at bare obskure diktaturer som ikke trenger å forsvare pengebruken ovenfor egen befolkning har råd til å arrangere disse store arrangementene, de aller fleste idrettsutøvere er klar over dette dilemmaet og det bør nok gjøres noe på delegat nivå slik at disse idrettslekene faktisk kan arrangeres under sunne forhold både klimatisk og ikke minst med tanke på menneskerettighetene Det er trist at idretten har blitt korrumpert på denne måten, og kapres av korrupte diktaturer for propagandaformål.
Gjest Sirkelen Skrevet 28. oktober 2019 #14 Skrevet 28. oktober 2019 På 27.9.2019 den 22.49, Drizzt skrev: Forventet de noe annet? Hadde jeg vært dem, ville jeg boikottet hele greia når den gjennomføres i et land som IKKE behandler kjønnene likt. Helt enig. En bred internasjonal boikott hadde satt disse landene i skammekroken til de skjerpet seg. Det er jo ikke så realistisk, men i det minste slipper vi å sponse og finansiere slike skrekkregimer med idrettsmidler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå