AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Hei! Jeg har nettopp kommet hjem fra venninnen min og er ganske fortvilet. Hennes syvåring er veldig utagerende og mye tyder på at hun har adhd, dette ser også venninnen min og samboeren hennes, men allikevel virker det de bare utsetter å søke hjelp. Venninnen min forteller selv at skolen ringer hver uke pga datterens oppførsel. Hun slår venninna mi. Det er en ting og ille nok. Men hun slår også hunden deres, en liten hund på 1 år med uendelig lang tålmodighet som det er et under at ikke har bitt datteren enda. Ikveld ble jeg for andre gang vitne til at datteren slo hunden, sparket til hunden og heiv den i veggen! Jeg blir helt paff og spør datteren om hun tror hunden er et kosedyr og at sånt er helt uakseptabelt! Verste er at venninnen min ikke virker å ta dette på alvor og istedenfor sier: hunden er så snill og er glad i datteren hennes uansett?! De skulle jo ikke hatt hund i det hele tatt og datteren trenger virkerlig profesjonell hjelp nå, men det virker ikke som venninnen min tar det på alvor. Jeg syntes hunden burde få et nytt hjem og sa dette til venninna mi, da steilet hun. Anonymkode: f4356...4fb 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2019 Stakkars hund! Kan du melde ifra til Mattilsynet? Vil meldt dem til barnevernet i samme slengen og, hva blir det neste den ungen kan finne på? Hvem blir den neste hun skader? Anonymkode: 6dd46...80b 63
^littletoomuch Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Jeg hadde tatt med meg hunden å gått!!! Å 38
Gent82 Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De skulle jo ikke hatt hund i det hele tatt og datteren trenger virkerlig profesjonell hjelp nå, men det virker ikke som venninnen min tar det på alvor. Jeg syntes hunden burde få et nytt hjem og sa dette til venninna mi, da steilet hun. Hvorfor dropper du dem ikkke ut av livet ditt????😳😳😳 Om du ikke har tenkt å redde valpen skjønner jeg ikke hvorfor du er sammen med dem?! 12
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stakkars hund! Kan du melde ifra til Mattilsynet? Vil meldt dem til barnevernet i samme slengen og, hva blir det neste den ungen kan finne på? Hvem blir den neste hun skader? Anonymkode: 6dd46...80b Angående skade: Venninnen min fortalte at datteren i sommer prøvde å holde hodet til et annet barn under vann i Syden. Hun sier det virker som datteren mangler både kontroll og empati. Ts Anonymkode: f4356...4fb 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Hvorfor mener du ar utagering og slåing er ADHD? Det er en adferdsforstyrrelse du beskriver. Ikke ADHD. Anonymkode: ec851...62d 21
Rumle Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 (endret) Her må du være krystallklar, både når du ser slikt, til jenta og til foreldrene. Om foreldrene unnskylder dette og ikke tar tak i situasjonen umiddelbart kontakter du Mattilsynet. Endret 27. september 2019 av Rumle 14
Gjest BigBear Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 https://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/bekymringsmelding.633
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars hund! Kan du melde ifra til Mattilsynet? Vil meldt dem til barnevernet i samme slengen og, hva blir det neste den ungen kan finne på? Hvem blir den neste hun skader? Anonymkode: 6dd46...80b Og la meg få legge til at jeg sjeldent ber folk melde til BV, men her er det fanken meg på sin plass. Hunden trenger hjelp, og jenta trenger hjelp hun også. Anonymkode: 6dd46...80b 23
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du ar utagering og slåing er ADHD? Det er en adferdsforstyrrelse du beskriver. Ikke ADHD. Anonymkode: ec851...62d Fordi hun er forferdelig hyper og ukonsentrert i tillegg. Det er skolen som også har sagt at mye tyder på ADHD. Men jeg tror hun kan ha en diagnose til. Ts Anonymkode: f4356...4fb
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående skade: Venninnen min fortalte at datteren i sommer prøvde å holde hodet til et annet barn under vann i Syden. Hun sier det virker som datteren mangler både kontroll og empati. Ts Anonymkode: f4356...4fb Da ringer du barnevernet og ber om råd, hør med dem om dette er noe de vil du skal melde. Anonymkode: 6dd46...80b 13
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 2 minutter siden, Gent82 skrev: Hvorfor dropper du dem ikkke ut av livet ditt????😳😳😳 Om du ikke har tenkt å redde valpen skjønner jeg ikke hvorfor du er sammen med dem?! Venninnen min er i familien min, derfor er dette vanskelig. Men ja, ønsker ikke å besøke henne igjen, men vil gjøre noe med hunden. Ts Anonymkode: f4356...4fb
mellomtomater67 Skrevet 27. september 2019 #13 Skrevet 27. september 2019 Dette er ikke greit i det hele tatt!!!! du kan ikke la hunden være der!!! dette er faktisk dyremishandling. Ring mattilsynet/politiet tvert eller barnevernet. Å slå en hund er dyremishandling og dyremishandling er forbudt! Hvis barnet ikke skjerper seg så må de bli tatt fra hunden 22
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 Ring mattilsynet/politet om hunden å si at det pådrives dyremishandling i hjemmet! Anonymkode: 00140...633 12
Gjest Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 Du har faktisk hjelpeplikt ovenfor dyr så jeg ville sagt ifra til mattilsynet. Stakkars hund, den kan jo ha både brekt ting og fått indre blødninger 🤬
Mrs Robinson Skrevet 27. september 2019 #16 Skrevet 27. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående skade: Venninnen min fortalte at datteren i sommer prøvde å holde hodet til et annet barn under vann i Syden. Hun sier det virker som datteren mangler både kontroll og empati. Ts Anonymkode: f4356...4fb Synes heller det virker som om mor mangler kontroll og empati, når hun tar så lett på at datteren hennes mishandler en hund! Høres ut som mangel på oppdragelse og grensesetting 20
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 Hunden har det jo vondt! Jeg blir trist av å lese dette. Det er ulovlig å slå dyr å da må faktisk politi eller mattilsynet bli kontaktet fort. Anonymkode: 00140...633 15
Gent82 Skrevet 27. september 2019 #18 Skrevet 27. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venninnen min er i familien min, derfor er dette vanskelig. Men ja, ønsker ikke å besøke henne igjen, men vil gjøre noe med hunden. Ts Anonymkode: f4356...4fb Finn ut hvordan og om du kan redde hunden - 'venninnen' din m mann og ungen hennes driter du i inntil de løfter blikket og ser hva som foregår og viser forbedring. Det der hørtes fryktelig slitsomt ut å forholde seg til, iallefall om man ikke kan si noe og bare blir sittende å se på..hva man nå skal kalle det der.. 4
KillerKitty Skrevet 27. september 2019 #19 Skrevet 27. september 2019 Vær så snill å hent hunden i morgen. Den jenta kommer til å ta livet av den om ingen griper inn 10
mellomtomater67 Skrevet 27. september 2019 #20 Skrevet 27. september 2019 TS, kan du svare på om du skal gjøre noe med det og det fortest mulig?? vær så snill å ikke la hunden være der lengre!! jenta tar livet av den til slutt! hunden fortjener ikke å bli mishandlet 😭 hjelp den vær så snill 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå