Gjest kulitry Skrevet 19. mai 2005 #1 Del Skrevet 19. mai 2005 I forbindelse med at vi skulle ha bredbånd og måtte ha en ledning gjennom veggen og ut til antennen, ble det borret et hull. Denne ledningen er nå borte, og jeg lurer på hva man kan tette igjen hullet med? Det er en gipsvegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 19. mai 2005 #2 Del Skrevet 19. mai 2005 Et lite hull kan du tette med sparkel. Er hullet større, så finnes det en sånn spesialting til å tette hull i gips med. Ligner litt på sparkel-stripene man legger i skjøtene på gipsplatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hovedinnlegg Skrevet 19. mai 2005 #3 Del Skrevet 19. mai 2005 Hullet er vel 1,5 cm bred og 1,5 cm høyt. Hva må jeg da gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 19. mai 2005 #4 Del Skrevet 19. mai 2005 Akrylmasse er det enkleste, for det sprekker ikke etterpå. Ta det gjerne på i to omganger, slik at du kan ha en bra finish - eventuelt sparkler du jevnt med vanlig sparkel til slutt. Litt avhengig av hva slags overflatebehandling du har på veggen idag. Går hullet "tvers gjennom" til yttervegg? Da bør du i så fall fuge fra utsiden med sikaflex - det tåler fukt etc bedre - akrylmasse tror jeg bare er til innebruk. Spør i fargehandelen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg igjen Skrevet 19. mai 2005 #5 Del Skrevet 19. mai 2005 Tusen takk for svar, Twigi! Ja, hullet går tvers igjennom til ytterveggen. Er dette vanskelig å fikse? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå