Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har man alltid to intervjuer når man søker jobb?Blir det presisert i jobbannonen at det vil være 2 intervjuer?

Anonymkode: b3806...b93

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man alltid to intervjuer når man søker jobb?Blir det presisert i jobbannonen at det vil være 2 intervjuer?

Jeg har aldri opplevd å være på to intervjuer, men det varierer kanskje fra bransje til bransje. 

Anonymkode: a590a...962

Skrevet

første og andregangsintervju er vanlig det. men kommer helt ann på personen som skal ansattes. noen trenger bare 1.

mens andre trenger 2.

Anonymkode: b954d...115

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig og bransjeavhengig. Noen ganger er det tre intervjurunder også 🙈 Opplever at det er noe som det blir informert om under intervjuet. Foretrekker selv at det bare er én runde, hater virkelig tiden etter intervju :P 

Anonymkode: b492c...a2a

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ganske vanlig og bransjeavhengig. Noen ganger er det tre intervjurunder også 🙈 Opplever at det er noe som det blir informert om under intervjuet. Foretrekker selv at det bare er én runde, hater virkelig tiden etter intervju :P 

Anonymkode: b492c...a2a

I dette tilfellet er det testing for de som går videre og så er det annengabgsintervju. De blir ferdig med førstegangsintervju på mandag. Da får de som går videre beskjed om det på tirsdag eller onsdag, tenker jeg.

Skrevet

Hvordan skal jeg holde ut til tirsdag?🤔😬🤓😖

Skrevet
22 timer siden, Bobly skrev:

Men 17 minutter er vel en rekord. Hva får man snakket om på så kort tid?

Overraskende mye egentlig. Skriver man en god søknad og har gode referanser så er ikke det så stort behov for å snakke i evigheter. 

Anonymkode: 159e6...798

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Overraskende mye egentlig. Skriver man en god søknad og har gode referanser så er ikke det så stort behov for å snakke i evigheter. 

Anonymkode: 159e6...798

Sant det. Hadde ønsket at alle ansetter tenker sånn. Du er iallefall flink!👏🏼🤩

Skrevet

Fant ut av at jeg har glemt å legge ved attester. Burde jeg ettersende? 

Skrevet

Ei kollega hadde intervjua 10 stykk til en jobb. Alle intervjuene varte lenge. Så kom person nr 11, ga et fast håndtrykk og vips så var hun ansatt.  Jeg har også vært på et intervju som kun varte i 5 minutter, fordi hun som intervjua sa jeg ga så godt første inntrykk i resepsjonen. 

Anonymkode: 35d98...b24

Skrevet

Til lederstillinger er det helt normalt å ha ganske mange intervjuer. 

Også i prosesser der bedriften bruker en ekstern rekrutterer.

Jeg har vært i en prosess der jeg hadde seks intervjuer. To med ekstern rekrutterer, to med sjefene mine, ett med andre personer i ledergruppen og ett med en fra konsernet. Jeg fikk jobben. 

Anonymkode: 5b880...96f

Skrevet

Jeg ansetter. Har en mal fra bedriften jeg egentlig skal følge, men tar en del snarveier. De jeg innkaller har de kvalifikasjonene vi ser etter. Hva er poenget å stille de klassiske spørsmålene alla kandidater har et ferdigpugget svar på? Prøver å bli ferdig på en drøy halvtime.

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, Bobly skrev:

Fant ut av at jeg har glemt å legge ved attester. Burde jeg ettersende? 

Nei, de spør om de vil ha det sendt, eller så får du beskjed om de vil du skal ta med på neste intervju.

Når jeg ansetter bruker jeg første runde til å sjekke at CV+søknad stemmer, at de kan det de sier at de kan og er normalt ålreite folk. Det kan ta en halvtimes tid. Så går vi mer inn på personlighet, arbeidsmetoder og evt. ledelse på andregangs. 

Lykke til, håper magefølelsen stemmer! 

Anonymkode: c2917...d6a

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de spør om de vil ha det sendt, eller så får du beskjed om de vil du skal ta med på neste intervju.

Når jeg ansetter bruker jeg første runde til å sjekke at CV+søknad stemmer, at de kan det de sier at de kan og er normalt ålreite folk. Det kan ta en halvtimes tid. Så går vi mer inn på personlighet, arbeidsmetoder og evt. ledelse på andregangs. 

Jeg håper at magefølelsen stemmer jeg og😄😄

Takk for svar. Går rundt i en koma-tilstand mens jeg venter🤪

Skrevet
46 minutter siden, Brunello skrev:

Jeg ansetter. Har en mal fra bedriften jeg egentlig skal følge, men tar en del snarveier. De jeg innkaller har de kvalifikasjonene vi ser etter. Hva er poenget å stille de klassiske spørsmålene alla kandidater har et ferdigpugget svar på? Prøver å bli ferdig på en drøy halvtime.

Får håpe at det er i min favør. Mår jeg tenker meg om er det jo ikke alltid de lengste intervjuene har betydd noe godt. Vi får krysse fingrene🤞🏼.

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper at magefølelsen stemmer jeg og😄😄

Takk for svar. Går rundt i en koma-tilstand mens jeg venter🤪

Skrevet

Jeg klarer ikke å vente. Blir jo helt gal av dette 😖

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til lederstillinger er det helt normalt å ha ganske mange intervjuer. 

Også i prosesser der bedriften bruker en ekstern rekrutterer.

Jeg har vært i en prosess der jeg hadde seks intervjuer. To med ekstern rekrutterer, to med sjefene mine, ett med andre personer i ledergruppen og ett med en fra konsernet. Jeg fikk jobben. 

Anonymkode: 5b880...96f

har opplevd kort 1 gangs intervju og deretter lederjobbtilbud.

Anonymkode: 9ecc5...ac9

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har opplevd kort 1 gangs intervju og deretter lederjobbtilbud.

Anonymkode: 9ecc5...ac9

Woow. Da må du ha utkonkurrert alle sammen uten noen form for tvil. Dyktig! I mitt tilfelle er det meldt ifra om at det skal være en testrunde og et nytt intervju med leder og ekstern konsulent, dersom man er heldig og går videre. Men det er det som er drepen for min del. Å gå rundt i uvisshet.

Skrevet

😞

ingen tlf idag. Siste intervjuene skulle være idag. Imorgen vet jeg at de starter ferie, så da er de ikke der resten av uka. Ble skikkelig, skikkelig lei meg. Jeg bare forstår ikke hvorfor de skal være sånn; du er vår beste kandidat, når de uansett ikke har tenkt å gå videre med en. Det skaper skyhøy forventning og nedturen er desto så høy for den håpefulle. Skikkelig dritt altså☹️☹️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...