Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt overrasket. Det var satt av 1 times tid. Ingenting indikerte at samtalen var uinteressant for noen av partene. Jeg fikk og bekreftelse på at det ja sa var ok. Så jeg skjønner ikke. Det skal være testing før neste intervju. Jeg fikk iallefall beskjed om at de ville ta kontakt. Nå går jeg bare rundt som et spørsmålstegn. Siste intervju i denne runden gjennomføres på mandag. Så jeg er tålmodig. Men noen som har erfaring med et så kort og godt intervju? 

Skrevet

Ikke et godt tegn, men aldri godt å vite...

Har avsluttet noen intervjuer før tiden og det er når kandidaten er uinteressant. 

Anonymkode: fbfb6...d2e

• Liker 4
Skrevet

😒

Det var det jeg var redd for. Trist at de later som om alt er fantastisk, dersom de uansett ikke er interesserte. 

Skrevet

Da jeg fikk jobben jeg har nå, som også var drømmejobben, varte intervjuet bare litt over en halv time 

Anonymkode: 727a8...654

Skrevet

De fleste intervjuene jeg har vært på har vart ca en halv time, og har fått de fleste jobbene jeg har vært på intervju for. 

Det korteste intervjuet mitt var på ca 20 minutter, deretter fikk jeg kontrakt og vaktliste i hånda på vei ut. 
Har også vært borti at planen er to runder med intervjuer, hvor dem har avlyst andregangsintervju fordi dem var så fornøyd etter første runde, og ansatte meg. 

Har hatt ett intervju som ble avsluttet tidlig fordi jeg ikke var passende kandidat, og da fikk jeg også beskjed om det før jeg dro derifra. 

Anonymkode: 9a710...741

Skrevet

Det sies jo at det er de første 2-3 minuttene som er viktigst - det er den tiden det tar å få et førsteinntrykk det kan være vanskelig å rette opp. 35 minutter med god og innholdsrik samtale kan være vel så bra som en time med tomprat - varigheten i seg selv trenger ikke bety så mye.

• Liker 3
Skrevet

Jeg var engang på intervju i 17 minutter. De sa at det var Ok. De hadde satt av 1 time. Fikk uken etterpå beskjed om at jeg fikk jobben😊 De hadde rett og slett ikke mer å spørre om og så ikke noe grunn til å dra ut tiden. 

Anonymkode: 159e6...798

Skrevet

Det var det jeg følte også, at de hadde fått svar på det de lurte på, og litt mer. Og når det var attpåtil en sånn heftig: vi tar kontakt, så føltes det så rett. Merker at jeg blir lei meg hvis dette skulle skjære seg nå.

• Liker 2
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var engang på intervju i 17 minutter. De sa at det var Ok. De hadde satt av 1 time. Fikk uken etterpå beskjed om at jeg fikk jobben😊 De hadde rett og slett ikke mer å spørre om og så ikke noe grunn til å dra ut tiden. 

Anonymkode: 159e6...798

Men 17 minutter er vel en rekord. Hva får man snakket om på så kort tid?

Endret av Bobly
  • Liker 1
Skrevet

hadde en gang intervju på gata. Det var en offentlig fast stilling. fikk tilbud etterpå. Litt rart å fortelle om private ting mens folk går forbi på gata..

Anonymkode: 9ecc5...ac9

Skrevet

Jeg var på et intervju som varte i 20 min. Satt der høygravid og lurte egentlig på hva jeg gjorde der, tenkte jeg ikke var aktuell for stillingen etter som jeg skulle rett ut i permisjon. De ringte meg dagen etter med beskjed om at jeg fikk jobben😊👍

Anonymkode: ed21e...8eb

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hadde en gang intervju på gata. Det var en offentlig fast stilling. fikk tilbud etterpå. Litt rart å fortelle om private ting mens folk går forbi på gata..

Anonymkode: 9ecc5...ac9

😂😂

Dette er også en offentlig stilling. Håper det går like bra med meg og.😄

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på et intervju som varte i 20 min. Satt der høygravid og lurte egentlig på hva jeg gjorde der, tenkte jeg ikke var aktuell for stillingen etter som jeg skulle rett ut i permisjon. De ringte meg dagen etter med beskjed om at jeg fikk jobben😊👍

Anonymkode: ed21e...8eb

Jeg får håpe at de liker meg like godt som deg. Hadde vært helt perfekt🤞🏼🤞🏼

Skrevet

Jeg er en leder og intervjuer nå og da. Jeg liker ikke lange intervjuer. Jeg liker å ha et møte med kandidaten, snakke litt rundt spørsmålene mine og vurdere. Er ofte ferdig på 30 min. Jeg ser ikke grunnen til å snakke om alt og ingenting i lengre tid da jeg kun vil vurdere personen. Nå jobber Jeg i servicebransjen og man trenger ikke en endeløs utdanning til stillingene jeg ønsker å ansette, men synes det er greit med korte intervjuer 😊

Anonymkode: 29c46...960

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en leder og intervjuer nå og da. Jeg liker ikke lange intervjuer. Jeg liker å ha et møte med kandidaten, snakke litt rundt spørsmålene mine og vurdere. Er ofte ferdig på 30 min. Jeg ser ikke grunnen til å snakke om alt og ingenting i lengre tid da jeg kun vil vurdere personen. Nå jobber Jeg i servicebransjen og man trenger ikke en endeløs utdanning til stillingene jeg ønsker å ansette, men synes det er greit med korte intervjuer 😊

Anonymkode: 29c46...960

Det er godt å høre. Kanskje lederen som intervjuet meg og tenkt det samme? Jeg kunne på en måte ikke utsette noe på innholdet i samtalen, så jeg får krysse fingrene. Faktisk fløt samtalen veldig godt. Og det eneste som jeg ikke hadde solid erfaring på, var jeg ærlig på at jeg ikke hadde den formelt på CV, men at det er det jeg har drevet med helt siden jeg var barn; nemlig ledelse. Jeg forklarte det ganske godt og det kom ikke oppfølgingsspørsmål. Faktisk så lederen fornøyd ut, og humret litt. Vet ikke om det var bra, men magefølelsen sa at jeg traff spikeren på hodet. Jeg skal oppdatere med en gang jeg vet noe mer. Sannsynligvis mot tirsdag/onsdag. Kryss fingrene for meg🤞🏼🤗

Skrevet

Det hørtes ut som et effektivt og klart intervju. Mye bedre enn en times tomprat.

Tror dette ordner seg. Lykke til!

Anonymkode: b3d31...f9e

Skrevet

Det trenger absolutt ikke være negativt!

Jeg fikk jobben jeg har nå (offentlig sektor) med et 30 minutters førstegangsintervju og samme varighet på andregangsintervjuet :P var veldig bekymret etter det første intervjuet siden det var så fort overstått, men det gikk nå bra likevel 😀 Dette var de beste intervjuene jeg har vært på, kort og effektivt, og jeg har vært på mange rare intervjuer opp igjennom årene. 

Var på et intervju for ikke så lenge siden som dro ut i tid, de hadde satt av en time og det varte i 1 time og 20 minutt.. men det gikk ikke bra i det hele tatt. De ringte ikke referansene engang. 

Så varigheten på intervju ville jeg ikke hengt meg så mye opp i. 

Lykke til! Håper du får jobben 😊

Anonymkode: b492c...a2a

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger absolutt ikke være negativt!

Jeg fikk jobben jeg har nå (offentlig sektor) med et 30 minutters førstegangsintervju og samme varighet på andregangsintervjuet :P var veldig bekymret etter det første intervjuet siden det var så fort overstått, men det gikk nå bra likevel 😀 Dette var de beste intervjuene jeg har vært på, kort og effektivt, og jeg har vært på mange rare intervjuer opp igjennom årene. 

Var på et intervju for ikke så lenge siden som dro ut i tid, de hadde satt av en time og det varte i 1 time og 20 minutt.. men det gikk ikke bra i det hele tatt. De ringte ikke referansene engang. 

Så varigheten på intervju ville jeg ikke hengt meg så mye opp i. 

Lykke til! Håper du får jobben 😊

Anonymkode: b492c...a2a

Ååååå jeg blir så glad av å høre det. Jeg krysser fingrene hardt nå og håper at dette ordner seg. Tusen takk!

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ut som et effektivt og klart intervju. Mye bedre enn en times tomprat.

Tror dette ordner seg. Lykke til!

Anonymkode: b3d31...f9e

Tusen takk! Ikke tilhenger av tomprat jeg heller. Vi krysser fingrene🤞🏼

Skrevet

Maks 30min er jo ganske vanlig, spørs bransje.

Jeg liker de som KUN snakker jobb, rett på sak. Ikke noe tåkeprat utover dette, bortkasta tid. Søker jobb, ikke fritidsklubb. 

Anonymkode: b954d...115

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...