AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Har truffet en fyr for kaffe/øl et par ganger. Har skjønt at han ikke er helt "politisk korrekt", men nå har vi blitt venner på FB og jeg blir ganske skeptisk over omfanget. Han kommenterer nedlatende på Greta Thunberg-artikler og tror tydeligvis ikke på klimaendringene, kaller det en konspirasjon og skriver også at han spiser enda mer kjøtt nå enn før, bevisst. Når jeg blar litt tilbake på profilen hans er det i tillegg mye anti-muslim-holdninger å se. Jeg kjenner på en stor avtenning og har mest lyst til å backe ut av hele relasjonen. Hva ville dere tenkt i mitt sted?? Anonymkode: fa9e3...23e 10
Gjest Blondie65 Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Uten å ta stilling til dine verdier kontra hans: jeg hadde sagt "Takk, men nei takk" til en person som viser seg å ha et annet verdisyn enn meg selv., slik som du opplever her. Du kan ikke forandre han, og det du ser er det du får her i verden.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Dump Anonymkode: 25a83...e2f 13
minister-mio Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Han tror ikke på klimaendringer? Hahahahahahahhaha 23
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Jeg ser ingen grunn til å avslutte et forhold pga politiske motsetninger. Hverdagslivet består hovedsakelig i hvordan man oppfører seg mot hverandre, familie og venner. Ikke om man er for eller mot kontantstøtte, fedrekvoten, karensdager eller kvoteflyktninger. Jeg har selv venner, slekt og familiemedlemmer spredt over det hele fille politiske spekter, bortsett fra nynazister, og dem tror jeg ikke det finnes så mange av. Det har ingen relevans for hvem jeg kommer best overens med. Det har ingenting å si for hvordan man har det sammen, eller hvordan folk er som person. Det virker litt overfladisk å være opptatt av om daten har partiboka i orden. Anonymkode: 1721a...5a9 10
parmanoia Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 Hadde ikke orket å bruke en eneste kalori til på han der. 26
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 Gidder ikke. Datet en som viste seg å ha samme holdninger. Han presterte å bli sur da jeg dumpet han og prøvde å omvende mine holdninger. Anonymkode: 2246f...aab 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har truffet en fyr for kaffe/øl et par ganger. Har skjønt at han ikke er helt "politisk korrekt", men nå har vi blitt venner på FB og jeg blir ganske skeptisk over omfanget. Han kommenterer nedlatende på Greta Thunberg-artikler og tror tydeligvis ikke på klimaendringene, kaller det en konspirasjon og skriver også at han spiser enda mer kjøtt nå enn før, bevisst. Når jeg blar litt tilbake på profilen hans er det i tillegg mye anti-muslim-holdninger å se. Jeg kjenner på en stor avtenning og har mest lyst til å backe ut av hele relasjonen. Hva ville dere tenkt i mitt sted?? Anonymkode: fa9e3...23e Er dette en seriøs tråd? Det høres ganske fake ut bare for å sverte folk du er uenig med om noe. Anonymkode: 52fab...03b 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er dette en seriøs tråd? Det høres ganske fake ut bare for å sverte folk du er uenig med om noe. Anonymkode: 52fab...03b Anonymkode: 1dfce...077 12
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 1dfce...077 Det kan hende at TS føler seg krenket, ja. Man kan umulig spørre om råd om noe sånt her på forumet med mindre man tuller og spøker. Anonymkode: 52fab...03b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 Jeg som kom med det lange seriøse svaret her oppe... Om du er av-tent, er det riktige å avslutte. Ikke særlig god personlighet å drive å date noen man ikke er interessert i, å gi falske forhåpninger til folk. Synes faktisk det er hakket verre, enn å være klima fornekter. Folk som driver sånn, holder folk på gress, later som de er interessert, de er litt siste sort. Så sett han fri 👍 Anonymkode: 1721a...5a9 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #13 Skrevet 27. september 2019 Om mannen mobber og virker lite reflektert så er det uansett en mann som man ikke bør inngå et forhold med. Ser for meg at diskusjonen hjemme om ting og tang bare går på hans premisser. «Men jeg er uenig i det du sier og dermed ikke åpen for ditt syn og eller tanker». TS alle fortjener en mann eller dame som er åpen for andre synspunkter, en som klarer å ta hensyn, en som tenker lenger enn sin egen nesetipp og som kan ta hensyn til andre enn seg selv. Anonymkode: 2ccdc...fa5 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ingen grunn til å avslutte et forhold pga politiske motsetninger. Hverdagslivet består hovedsakelig i hvordan man oppfører seg mot hverandre, familie og venner. Ikke om man er for eller mot kontantstøtte, fedrekvoten, karensdager eller kvoteflyktninger. Jeg har selv venner, slekt og familiemedlemmer spredt over det hele fille politiske spekter, bortsett fra nynazister, og dem tror jeg ikke det finnes så mange av. Det har ingen relevans for hvem jeg kommer best overens med. Det har ingenting å si for hvordan man har det sammen, eller hvordan folk er som person. Det virker litt overfladisk å være opptatt av om daten har partiboka i orden. Anonymkode: 1721a...5a9 Helt enig! Jeg må si at jeg blir litt imponert over de som tør å stå for meningene sine når det strider med det "resten" av samfunnet mener, det finnes mange som ikke tør det i dag. Min mann deler ikke mitt syn på alle politiske saker, men han er den beste mannen jeg har vært sammen med og en super pappa. Anonymkode: acadf...181 5
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 Han hadde jeg dumpet tvert, greit å være uenig men man mobber ikke
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #16 Skrevet 27. september 2019 Jeg er ikke det man vil kalle for en "klimahysteriker" (syns det er et fælt ord å bruke, de fleste er ikke hysterikere, de ser bare et problem), men jeg bryr meg, selv om jeg ikke er en av de ekstreme som vil at vi skal slutte å produsere olje idag uten at vi har funnet en erstatning, at vi skal slutte å spise kjøtt og gi folk flyskam, men for meg er det likevel helt uaktuelt å date noen som viser slike holdninger som denne personen her. Anonymkode: 7fbac...2f2 9
OnFire Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 Helt feil holdninger er dumpegrunn. Dette handler ikke bare om uenighet, men dårlige holdninger. 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #18 Skrevet 27. september 2019 4 minutter siden, Luna Llena skrev: Han hadde jeg dumpet tvert, greit å være uenig men man mobber ikke Det er nettopp dette som er viktig, å vise respekt for at andre tenker annerledes, å begynne å mobbe og ty til usakligheter viser bare smålighet. Anonymkode: 7fbac...2f2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #19 Skrevet 27. september 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser ingen grunn til å avslutte et forhold pga politiske motsetninger. Anonymkode: 1721a...5a9 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette en seriøs tråd? Det høres ganske fake ut bare for å sverte folk du er uenig med om noe. Anonymkode: 52fab...03b Feil. Dette handler ikke om at man ikke kan være uenig, men det handler om hvordan man ordlegger seg og om man viser respekt for at andre har andre meninger. Anonymkode: 7fbac...2f2 5
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #20 Skrevet 27. september 2019 Det verste for min del ville vært at han spiser mer kjøtt enn før, bevisst. Det er ikke det at han spiser kjøtt jeg reagerer på, men at han nærmest skryter av at han spiser kjøtt på trass. Kjøtt spiser jeg selv, så det er ikke det, men ren, barnslig trass er en egenskap jeg ikke hadde holdt ut med å ha i hus særlig lenge. Anonymkode: 1e35e...6d4 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå