Gå til innhold

pannekaker

Anbefalte innlegg

Gjest annaipanna
Skrevet

Fikk så lyst på pannekaker til middag! Har du en god oppskrift på noen ikke altfor søte pannekaker? Har kun to egg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk de to eggene og tilsett et par dl mel og melk til passe tykkelse.. Jeg bruker ikke oppskrift, bare rører det sammen. Blir ikke så mye med bare 2 egg, men nok til deg!

Gjest annaipanna
Skrevet

takk skal du ha, noen andre som kan legge ut sin favoritt-pannekake-oppskrift?

Skrevet

3 dl mel

4 egg

5 dl melk

bittelitt salt

og evt. en halv boks med maiskorn, most.

Tenker bare på 3, 4 og 5 så husker jeg den. 8)

Skrevet
3 dl mel

4 egg

5 dl melk

bittelitt salt

og evt. en halv boks med maiskorn, most.

Tenker bare på 3, 4 og 5 så husker jeg den. 8)

Mais? :klø:

Aldri hørt om før.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen som har noe råd for hvordan å steke dævelskapen? Jeg klarer det bare ikke; det bråker no helt sinnsykt, blir svart, det ryker og jeg hiver panna i vasken og tramper ut av kjøkkenet...

Det er jo ille når seksåringen aldri ber om pannekaker "for det klarer jo ikke du å lage det..."

:oops:

Skrevet
Noen som har noe råd for hvordan å steke dævelskapen? Jeg klarer det bare ikke; det bråker no helt sinnsykt, blir svart, det ryker og jeg hiver panna i vasken og tramper ut av kjøkkenet...

Det er jo ille når seksåringen aldri ber om pannekaker "for det klarer jo ikke du å lage det..."

:oops:

Du må ha en god panne med tykk bunn. Jeg bruker litt over middels sterk varme og masse smør. I det siste har jeg bare brukt pannekakemiks og denne er det ikke nok fett i. Uten smør i panna blir pannekakene litt limaktige, vanskelige å snu. Selv spiser jeg ikke pannekakene(for mye smør :-) ), men samboeren min elsker de.

Skrevet

Denne bruker jeg, er helt super:

2 egg

1 ts salt

400 g hvetemel

1 l melk

Stekes på middels varme med masse smør. Kjempegodt med sukker på og et glass iskald melk til!

Skrevet

Steker i olje jeg, ikke oliven da, da behøver jeg ikke å ha i så mye fett. Holder som regel å smøre pannen med olje en gang eller to.

Det er forresten veldig godt med mais i. Smaker litt søtere.

Skrevet

Litt raspa gulrot kan også være godt oppi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...