Shibu32 Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 (endret) Jeg mener de ikke går langt nok. De burde hatt fotball der menn og kvinner kan spille på landslag eller klubber som Molde og RBK. Siden menn og kvinner er like og bør være absolutt like. Eller bedre "fordi fotball er det fysisk mulig fordi det er litt feminin sport for å være ærlig" Rugby kanskje eller bryting. Det burde vært menn og kvinner som sloss 😮 Jeg bare finner dette så ironisk morsomt. De vil ha like muligheter og mener de er like. Men det er noe som de ikke er like i tydeligvis. Jeg tror bare de hater maskuline folk bare. Derfor det feminisme handler om. Gjøre alle feminine generelt. Men hva tror du? Uansett enten så er man for full likhet... eller så¨er de ikke 100% like. Ergo like muligheter og like rettigheter gir mening. Men å skrike over at om samfunnet blir slikt man ville ha det. Jeg bare finner det komiskt https://youtu.be/IYIZjv-l8BQ kilde Endret 27. september 2019 av Shibu32 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #2 Skrevet 28. september 2019 Likestilling handler om å gi kvinner fordeler. Anonymkode: 54cf3...c8a 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #3 Skrevet 29. september 2019 På 27.9.2019 den 18.51, Shibu32 skrev: Gjøre alle feminine generelt. Men hva tror du? Jeg tenker at når du har flytta hit fra et muslimsk land, så må du tåle at kvinner har andre rettigheter her enn du er vant til. Hvis du ikke vil ha likestilling mellom kvinner er det ganske mange land det er greit å bosette seg i. Hva feminisme er, er ganske greit forklart i ordbøker. Anonymkode: cf308...9c6 3
Shibu32 Skrevet 29. september 2019 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at når du har flytta hit fra et muslimsk land, så må du tåle at kvinner har andre rettigheter her enn du er vant til. Hvis du ikke vil ha likestilling mellom kvinner er det ganske mange land det er greit å bosette seg i. Hva feminisme er, er ganske greit forklart i ordbøker. Anonymkode: cf308...9c6 Jeg er for likestilling og like rettigheter. Er derimot ikke pro misandri. Uansett når det kommer til Islam er dette en bra måte å trolle på for å dra frem verdi spørsmål osv. Uansett så er jeg imot religion i regjering, marxisme og fascisme og pro demokrati og folkevalgt regjering. Fordi om de sier nei så fornermer de en religion. Om de sier ja så går det imot sine verdier. Er ironisk apati, men det er for å trolle venstre velgere om de vil fremheve sine verdier mens de jobber for å forene osv. Er uansett litt bra måte å fremheve det på bare for å tulle litt med de : D
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #5 Skrevet 29. september 2019 On 9/27/2019 at 6:51 PM, Shibu32 said: Rugby kanskje eller bryting. Det burde vært menn og kvinner som sloss Vektklasser For å få et noenlunde likt kroppslig utgangspunkt for konkurrenter, er bryting delt i vektklasser. https://snl.no/bryting Anonymkode: 44fb6...f38 3
Thyra Skrevet 29. september 2019 #6 Skrevet 29. september 2019 På 27.9.2019 den 18.51, Shibu32 skrev: Jeg mener de ikke går langt nok. De burde hatt fotball der menn og kvinner kan spille på landslag eller klubber som Molde og RBK. Siden menn og kvinner er like og bør være absolutt like. Eller bedre "fordi fotball er det fysisk mulig fordi det er litt feminin sport for å være ærlig" Rugby kanskje eller bryting. Det burde vært menn og kvinner som sloss 😮 Jeg bare finner dette så ironisk morsomt. De vil ha like muligheter og mener de er like. Men det er noe som de ikke er like i tydeligvis. Jeg tror bare de hater maskuline folk bare. Derfor det feminisme handler om. Gjøre alle feminine generelt. Men hva tror du? Uansett enten så er man for full likhet... eller så¨er de ikke 100% like. Ergo like muligheter og like rettigheter gir mening. Men å skrike over at om samfunnet blir slikt man ville ha det. Jeg bare finner det komiskt https://youtu.be/IYIZjv-l8BQ kilde Når det konkurreres i ulike klasser i idrett, deles det da ikke bare etter kjønn. Også alder, i en del tilfeller, vektklasser i f.eks boksing og bryting. Ulike divisjoner i fotball osv. Vil du ha slutt på dette også? 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #7 Skrevet 29. september 2019 Feminisme handler ikke om at menn og kvinner er like. Ingen benekter ulike kroppslige utgangspunkt. De fleste menn er fysisk sterkere enn kvinner. Å skulle ha de til å konkurrere mot hverandre fysisk gir ikke mening. Feminisme handler om like rettigheter og muligheter. Til utdannelse, jobb, økonomisk, delta i samfunnet, helsehjelp, utøve sport (hvor motstandere har fysisk ca likt utgangspunkt). Det overrasker meg at dette skal være så kontroversielt. Anonymkode: 82152...d0e 8
Shibu32 Skrevet 29. september 2019 Forfatter #8 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, Thyra skrev: Når det konkurreres i ulike klasser i idrett, deles det da ikke bare etter kjønn. Også alder, i en del tilfeller, vektklasser i f.eks boksing og bryting. Ulike divisjoner i fotball osv. Vil du ha slutt på dette også? Jeg bare finner det ironisk bare at de absolutt mener de er 100% like. Når en kommer med det forslaget så er de imot det. Dette er noe du må ta opp med feminister som mener det ikke er noe biologiske fordeler X) Altså nå er jeg for likemuligheter og like rettigheter til å ha MULIGHETEN til å bli det man vil bli. Men du ser ironien
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #9 Skrevet 29. september 2019 On 9/27/2019 at 6:51 PM, Shibu32 said: Jeg mener de ikke går langt nok. De burde hatt fotball der menn og kvinner kan spille på landslag eller klubber som Molde og RBK. Siden menn og kvinner er like og bør være absolutt like. Eller bedre "fordi fotball er det fysisk mulig fordi det er litt feminin sport for å være ærlig" Rugby kanskje eller bryting. Det burde vært menn og kvinner som sloss 😮 Jeg bare finner dette så ironisk morsomt. De vil ha like muligheter og mener de er like. Men det er noe som de ikke er like i tydeligvis. Jeg tror bare de hater maskuline folk bare. Derfor det feminisme handler om. Gjøre alle feminine generelt. Men hva tror du? Uansett enten så er man for full likhet... eller så¨er de ikke 100% like. Ergo like muligheter og like rettigheter gir mening. Men å skrike over at om samfunnet blir slikt man ville ha det. Jeg bare finner det komiskt https://youtu.be/IYIZjv-l8BQ kilde Mulig jeg misforsto, men feministen i videoen snakker ikke om kvinner vs menn, men er mot transer? Anonymkode: b4f72...80f 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #10 Skrevet 29. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er alle på KG så besatt av å kalle hverandre "bitter incel"? Har aldri hørt om "bitter incel" andre plasser enn her, på KG er det standard-fornærmelsen virker det som Anonymkode: 65647...316 Sikkert av samme grunn som at alle vanskelige kvinner kalles sinte feminister; det er noen mennesker som hater andre mennesker på grunnlag av kjønnet deres. Alt fjaset som spys ut i noen tråder her inne nører enda mer oppunder konflikten mellom sinte kvinner og sinte menn. Anonymkode: 962d3...9f2 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #11 Skrevet 29. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg misforsto, men feministen i videoen snakker ikke om kvinner vs menn, men er mot transer? Anonymkode: b4f72...80f Er mer at.. muligheten for at de kan få de samme mulighetene. Vil per se ødelegge ideen av fordeler "jeg mener likheten" for kvinner. Fordi om alle er 100% like så vil det ikke være vits å skape likhets skala av å få de likhetene om å være like om alle er per se like. Anonymkode: 93dcf...af4
Shibu32 Skrevet 29. september 2019 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2019 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert av samme grunn som at alle vanskelige kvinner kalles sinte feminister; det er noen mennesker som hater andre mennesker på grunnlag av kjønnet deres. Alt fjaset som spys ut i noen tråder her inne nører enda mer oppunder konflikten mellom sinte kvinner og sinte menn. Anonymkode: 962d3...9f2 Ikke sant. Jeg hater konebankere betyr ikke at jeg hater menn. Jeg hater bare de personene bare Endret 29. september 2019 av Shibu32 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #13 Skrevet 29. september 2019 45 minutter siden, Shibu32 skrev: Jeg bare finner det ironisk bare at de absolutt mener de er 100% like. Når en kommer med det forslaget så er de imot det. Dette er noe du må ta opp med feminister som mener det ikke er noe biologiske fordeler X) Altså nå er jeg for likemuligheter og like rettigheter til å ha MULIGHETEN til å bli det man vil bli. Men du ser ironien det er ingen som mener at menn og kvinner er 100% like. det man jobber for er at både menn og kvinner skal ha like muligheter for utdanning, jobb, lønn, rettigheter etc. og i norge i dag har vi det ganskje bra, men vi skal huske på at det har vært mange før oss som har kjempet for at vi skal få de rettighetene, og i mange land i verden er de ikke i nærheten av standaren i norge. Anonymkode: 4ffea...d51 5
Sidabmao Skrevet 29. september 2019 #14 Skrevet 29. september 2019 Feminismen har blitt dratt altfor langt i dag. Kvinner er blitt bitre fordi dem merker at de ikke lenger følger sin sanne natur. De blir presset inn til å være mer lik menn enn de har biologisk og realistisk muligheter til å være. Vi bør elske forskjellene mellom kvinne og menn, istedet for å prøve å skulle la alt være likt. Alle bør føle seg elsket for det de er og er god på. Kvinner har sine styrker og svakheter som er like viktig som menn sine styrker og svakheter.
Shibu32 Skrevet 29. september 2019 Forfatter #15 Skrevet 29. september 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er ingen som mener at menn og kvinner er 100% like. det man jobber for er at både menn og kvinner skal ha like muligheter for utdanning, jobb, lønn, rettigheter etc. og i norge i dag har vi det ganskje bra, men vi skal huske på at det har vært mange før oss som har kjempet for at vi skal få de rettighetene, og i mange land i verden er de ikke i nærheten av standaren i norge. Anonymkode: 4ffea...d51 Du har rett, det er jeg enig i!
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #16 Skrevet 19. oktober 2019 På Friday, September 27, 2019 den 16.51, Shibu32 skrev: Jeg mener de ikke går langt nok. De burde hatt fotball der menn og kvinner kan spille på landslag eller klubber som Molde og RBK. Siden menn og kvinner er like og bør være absolutt like. Eller bedre "fordi fotball er det fysisk mulig fordi det er litt feminin sport for å være ærlig" Rugby kanskje eller bryting. Det burde vært menn og kvinner som sloss 😮 Jeg bare finner dette så ironisk morsomt. De vil ha like muligheter og mener de er like. Men det er noe som de ikke er like i tydeligvis. Jeg tror bare de hater maskuline folk bare. Derfor det feminisme handler om. Gjøre alle feminine generelt. Men hva tror du? Uansett enten så er man for full likhet... eller så¨er de ikke 100% like. Ergo like muligheter og like rettigheter gir mening. Men å skrike over at om samfunnet blir slikt man ville ha det. Jeg bare finner det komiskt https://youtu.be/IYIZjv-l8BQ kilde Jeg er i alle fall IKKE overrassket over alt mulig dritt som slike søppel-mennesker klarer å lire av seg... Anonymkode: 21eeb...0ac
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #17 Skrevet 19. oktober 2019 Jeg håper aldri vi blir så likestilte at det blir en selvfølge at kvinner og menn sloss mot hverandre fysisk. Da er det ingen tvil om hvem som vil få juling gang på gang da. Det blir jo som å gå tilbake i tid, til da det ikke var forbudt for menn å banke kona si. Anonymkode: 93e87...7ce
pinar Skrevet 19. oktober 2019 #18 Skrevet 19. oktober 2019 Ryddet for brukerangrep og svar. pinar, adm.
Zienna Skrevet 20. oktober 2019 #19 Skrevet 20. oktober 2019 På 29.09.2019 den 8.23, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at når du har flytta hit fra et muslimsk land, så må du tåle at kvinner har andre rettigheter her enn du er vant til. Hvis du ikke vil ha likestilling mellom kvinner er det ganske mange land det er greit å bosette seg i. Hva feminisme er, er ganske greit forklart i ordbøker. Anonymkode: cf308...9c6 TS skrev ingenting om hvor hun kom fra? Man trenger da virkelig ikke trekke fram muslimer som eksempler på folk som ikke liker feminisme. Det finnes drøssevis av nordmenn som gjør det samme. Les bare innleggene nedover her...
Zienna Skrevet 20. oktober 2019 #20 Skrevet 20. oktober 2019 På 29.09.2019 den 14.21, AnonymBruker skrev: det er ingen som mener at menn og kvinner er 100% like. det man jobber for er at både menn og kvinner skal ha like muligheter for utdanning, jobb, lønn, rettigheter etc. og i norge i dag har vi det ganskje bra, men vi skal huske på at det har vært mange før oss som har kjempet for at vi skal få de rettighetene, og i mange land i verden er de ikke i nærheten av standaren i norge. Anonymkode: 4ffea...d51 Slik er det. Jeg er feminist, og var en av dem som var aktiv i kvinnebevegelsen allerede tidlig på 70-tallet. Målet var at alle skulle ha de samme muligheter - at ikke kjønnet skulle være et hinder. Den gang var det stort sett menn som bestemte i det offentlige liv. Kvinner var omsorgspersoner. Her jeg bor fantes der ikke barnehageplasser. Kommunepolitikerne (menn) syntes ikke det var viktig å bygge barnehager. Kvinner ble derfor ansett som upålitelig arbeidskraft, for plutselig kunne de jo være gravide. Da var det bedre å satse på en mann. Når husets vinduer var skitne, var det mors ansvar. På foreldremøter var det mor som møtte opp, for det var jo hennes ansvar. Far var skaffedyret. Hans ansvar var å skaffe penger til familien. Jo mer penger han skaffet, dess høyere status fikk han. Ingen forventet at han deltok i husarbeid og matlaging. Tvert i mot, det var da virkelig altfor feminimt.. Derfor har barn som er oppvokst før 1970 så lite kunnskap om deres fedre. Fars nærhet og fortrolighet satte kjønnsrollemønsteret en stopper for. Jeg synes kampen for likestilling har gått utrolig sent i Norge. Vi har oppnådd mye på det offentlige plan, men i hjemmet og i privatsonen tror jeg fortsatt at det gamle kjønnsrollemønsteret henger igjen. Det er kvinnene som velger deltidsjobb, ikke menn. Hvorfor? Er det fordi de skitne vinduene enda føles som hennes ansvar?.... Og når folk går fra hverandre er det fortsatt en selvfølge at mor blir hovedforsørger og far blir helgepappa og bidragsyter. Hvorfor det, om de delte på foreldreoppgaven?.... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå