AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Søkte for snart 2 mnd siden her men ikke hørt noe. Hører om folk som får innvilget i løpet av kort tid, mens andre må vente i månedsvis. Urettferdig. Ventetiden tar på . Så redd for avslag og å miste hus og hjem. Har lest så mange forferdelige historier om folk som mister alt fordi de får avslag. Har inntrykk at det er folk midt i livet som får flest avslag mens de unge får igjennom en uføretrygd pga psyken. Er det lettere å få det innvilget om du er psykisk syk? Selv sliter jeg med somatiske plager og har flere diagnoser. Anonymkode: 98668...357
Djungelvrål Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 Kort tid? Tar det ikke åresvis å bli ufør?? 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 25 minutter siden, SupaWoman skrev: Kort tid? Tar det ikke åresvis å bli ufør?? Tenke på fra de søker Anonymkode: 98668...357
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Søkte for snart 2 mnd siden her men ikke hørt noe. Hører om folk som får innvilget i løpet av kort tid, mens andre må vente i månedsvis. Urettferdig. Ventetiden tar på . Så redd for avslag og å miste hus og hjem. Har lest så mange forferdelige historier om folk som mister alt fordi de får avslag. Har inntrykk at det er folk midt i livet som får flest avslag mens de unge får igjennom en uføretrygd pga psyken. Er det lettere å få det innvilget om du er psykisk syk? Selv sliter jeg med somatiske plager og har flere diagnoser. Anonymkode: 98668...357 Urettferdig faktisk. Ventetiden er opp til 8 måneder,er ikke saken kurant tar det lenger tid enn kurante saker. Jeg hadde en 100% klar sak og fikk svar på 1 døgn,mem hadde vært i systemet i nesten 11 år. Og hvis du tror at å slite med psyken er en lett inngangsbillett og at det gjør det lettere å få medhold måmå du tro om igjen. Nav ser på funksjonsnivå og restarbeidsevne,og ikke diagnoser Anonymkode: c7ddb...049 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Urettferdig faktisk. Ventetiden er opp til 8 måneder,er ikke saken kurant tar det lenger tid enn kurante saker. Jeg hadde en 100% klar sak og fikk svar på 1 døgn,mem hadde vært i systemet i nesten 11 år. Og hvis du tror at å slite med psyken er en lett inngangsbillett og at det gjør det lettere å få medhold måmå du tro om igjen. Nav ser på funksjonsnivå og restarbeidsevne,og ikke diagnoser Anonymkode: c7ddb...049 Det er selvsagt et ræva system som fungerer sånn, skjønner ikke hvorfor du tar det personlig. Anonymkode: 435a5...d19
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Venter i 2 mnd. Klar sak med kronisk diagnose som bare vil forverre seg med årene. Forstod på min veileder at arbeidet veilederne gjør i forkant av søknaden har mye å si for hvor klar saken fremstår for de som tar den endelige avgjørelsen. Anonymkode: a0398...a38
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er selvsagt et ræva system som fungerer sånn, skjønner ikke hvorfor du tar det personlig. Anonymkode: 435a5...d19 Så det er et ræva system som ikke bare signerer alle saker som kommer inn med godkjent helt utkritisk? Og jeg vet ikke hvem som tar ting personlig jeg? 🙄 Anonymkode: c7ddb...049
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 Om du er alvorlig syk er det da ingenting å bekymre seg for, da blir det innvilget. Anonymkode: ce254...d20 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du er alvorlig syk er det da ingenting å bekymre seg for, da blir det innvilget. Anonymkode: ce254...d20 Veldig mange er kun uføre i sitt eget hode, og får dermed avslag Anonymkode: 52223...956 3
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig mange er kun uføre i sitt eget hode, og får dermed avslag Anonymkode: 52223...956 Jeg skrev at om man er alvorlig syk, er det ingenting å bekymre seg for. Om man selv innser at man kanskje ikke kvalifiserer helt til uføretrygd, skjønner jeg at man er bekymret. Sikkert de som må opprette tråder og snakke med "likesinnede". Anonymkode: ce254...d20 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev at om man er alvorlig syk, er det ingenting å bekymre seg for. Om man selv innser at man kanskje ikke kvalifiserer helt til uføretrygd, skjønner jeg at man er bekymret. Sikkert de som må opprette tråder og snakke med "likesinnede". Anonymkode: ce254...d20 Her har du nok et godt poeng. Anonymkode: 52223...956
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 Jeg søkte i januar, og fikk det innvilget juli. På grunn av diagnose trengte jeg ikke å prøve meg ut i jobb, og masse sånt. Dette er mange år siden. Hadde gått på rehabiliteringspenger i 3 år. Anonymkode: c4c70...353
Hemliganonym Skrevet 28. september 2019 #13 Skrevet 28. september 2019 Nei. Forhåpentligvis siste møtet snart. Så får jeg vel søke etterpå.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #14 Skrevet 28. september 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Søkte for snart 2 mnd siden her men ikke hørt noe. Hører om folk som får innvilget i løpet av kort tid, mens andre må vente i månedsvis. Urettferdig. Ventetiden tar på . Så redd for avslag og å miste hus og hjem. Har lest så mange forferdelige historier om folk som mister alt fordi de får avslag. Har inntrykk at det er folk midt i livet som får flest avslag mens de unge får igjennom en uføretrygd pga psyken. Er det lettere å få det innvilget om du er psykisk syk? Selv sliter jeg med somatiske plager og har flere diagnoser. Anonymkode: 98668...357 Nå har jeg sett dette også - ufør som hetser andre uføre. Idioti delux, som aldri tar slutt. Så bra at du faktisk allerede har - og har hatt eget hjem i årevis - andre uføre, som du hetser, har 0 kr i formue, ingen hjem og må leie en nedslitt hybel på maks 25 kvm2 der man kaster penger ut av vinduet til "boligkongen" man er nødt å leie hos. Anonymkode: fbac1...8de 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2019 #15 Skrevet 29. september 2019 På 28.9.2019 den 14.34, AnonymBruker skrev: Nå har jeg sett dette også - ufør som hetser andre uføre. Idioti delux, som aldri tar slutt. Så bra at du faktisk allerede har - og har hatt eget hjem i årevis - andre uføre, som du hetser, har 0 kr i formue, ingen hjem og må leie en nedslitt hybel på maks 25 kvm2 der man kaster penger ut av vinduet til "boligkongen" man er nødt å leie hos. Anonymkode: fbac1...8de Hæh? Hvor hetser jeg andre uføretrygdede????? Anonymkode: 98668...357
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå