VeronicaAmanda Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 Heihei😊 Flere i gang med søskenforsøk? Min historie er et ivf forsøk i 2011 som var negativt men resulterte i en spontan graviditet mnd etter. Velsignet med ei frisk liten jente som er blitt 7,5år🎀💗 Søskenforsøk var jo ikke lov i det offentlige og vi har ikke økonomi til privat, derfor trodde vi at alt håp om flere barn var ute. Men plutselig åpnet riksen opp for søskenforsøk og nå er vi igang🥳 Er uforklarlig barnløs, siden alt er optimalt (33år, normale verdier og alt er bra med mannen...) men det blir ikke noe flere barn selv om vi var vært sammen i 13år og ikke brukt prevensjon på 11år. Var på samtale på Ullevål sykehus igår, ringte Riksen idag - å vet dere, starter opp allerede 14/10 med medisiner. Dette går unna😅💗 Er så spent🙏🏻🤞🏻🍀
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #2 Skrevet 27. september 2019 4 timer siden, VeronicaAmanda skrev: Søskenforsøk var jo ikke lov i det offentlige og vi har ikke økonomi til privat, Men å få en unge til har dere økonomi til? Anonymkode: e67db...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #3 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men å få en unge til har dere økonomi til? Anonymkode: e67db...5bf Det er forskjell på å ha 100 000 disponibelt til prøverør og å ha råd til et barn. Anonymkode: 7e70f...95d 6
VeronicaAmanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter #4 Skrevet 27. september 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men å få en unge til har dere økonomi til? Anonymkode: e67db...5bf Hvorfor må det finnes nett-troll😕? Ja det har vi... men å bruke bortimot 100.000kr på privatklinikk blir litt for mye for de fleste🤷🏼♀️ 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på å ha 100 000 disponibelt til prøverør og å ha råd til et barn. Anonymkode: 7e70f...95d Bare lurer jeg. Vet ikke om jeg tør å få en unge til for føler vi ikke har så god økonomi. Men har flere hundre tusen på sparekonto, så ikke noe problem å betale for en ny runde med ivf. Derfor klarer jeg ikke å forstå at folk tør å få barn uten å ha skikkelig god økonomi. Anonymkode: e67db...5bf 1
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, VeronicaAmanda skrev: Hvorfor må det finnes nett-troll😕? Ja det har vi... men å bruke bortimot 100.000kr på privatklinikk blir litt for mye for de fleste🤷🏼♀️ Er ikke noe netttroll, jeg lurer. Anonymkode: e67db...5bf
VeronicaAmanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare lurer jeg. Vet ikke om jeg tør å få en unge til for føler vi ikke har så god økonomi. Men har flere hundre tusen på sparekonto, så ikke noe problem å betale for en ny runde med ivf. Derfor klarer jeg ikke å forstå at folk tør å få barn uten å ha skikkelig god økonomi. Anonymkode: e67db...5bf Om du har flere hundretusen på konto forstår jeg virkelig ikke hvorfor du klager🤷🏼♀️ Blir min siste kommentar her. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 3 minutter siden, VeronicaAmanda skrev: Om du har flere hundretusen på konto forstår jeg virkelig ikke hvorfor du klager🤷🏼♀️ Blir min siste kommentar her. Klager ikke. Er oppriktig redd for å få unge nummer to, og holder igjen (min mann ønsker to barn). Kanskje dere har mye mer i inntekt enn oss. Jeg skjønner ikke hvordan folk tør, men det er nok noe jeg må jobbe med. Men to unger i barnehage koster vel mye? Anonymkode: e67db...5bf
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #9 Skrevet 27. september 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare lurer jeg. Vet ikke om jeg tør å få en unge til for føler vi ikke har så god økonomi. Men har flere hundre tusen på sparekonto, så ikke noe problem å betale for en ny runde med ivf. Derfor klarer jeg ikke å forstå at folk tør å få barn uten å ha skikkelig god økonomi. Anonymkode: e67db...5bf Dette er et ganske enkelt regnestykke. Mitt barn på to år har nå kostet bortimot 100 000. På den tiden har jeg også hatt inntekt. Hvis jeg skulle betalt 100 000 i prøverørsforsøk ville jeg hatt 100 000 mer i utgifter i løpet av to år. Det er mye penger. Anonymkode: 7e70f...95d 3
VeronicaAmanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter #10 Skrevet 27. september 2019 Alt koster🤷🏼♀️ Men er jo en prioriteringssak. Og min privatøkonomi er ikke noe jeg bretter ut her. Er bare veldig lykkelig fordi riksen igjen har åpnet opp for søskenforsøk💗 3
VeronicaAmanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette er et ganske enkelt regnestykke. Mitt barn på to år har nå kostet bortimot 100 000. På den tiden har jeg også hatt inntekt. Hvis jeg skulle betalt 100 000 i prøverørsforsøk ville jeg hatt 100 000 mer i utgifter i løpet av to år. Det er mye penger. Anonymkode: 7e70f...95d Vil jo ikke koste meg 100.000kr nå som riksen har åpnet opp for søskenforsøk. Vil kun bli en egenandel på rundt 17000kr for 3 forsøk👍🏻
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 1 minutt siden, VeronicaAmanda skrev: Alt koster🤷🏼♀️ Men er jo en prioriteringssak. Og min privatøkonomi er ikke noe jeg bretter ut her. Er bare veldig lykkelig fordi riksen igjen har åpnet opp for søskenforsøk💗 Er det bare i Oslo det er åpent for søskenforsøk? Vi bor på vestlandet og jeg har liksom gått utifra at vi må betale av egen lomme hvis vi vil ha søsken. Betalte nærmere 100 000 for første barnet (da valgte vi privat pga kø). Anonymkode: e67db...5bf
VeronicaAmanda Skrevet 27. september 2019 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2019 Vet ikke, det må du nesten undersøke. Vi sendte inn søknad i Juni. Samtaletime igår og begynner allerede på medisiner den 14/10 (før neste syklus) Så på Rikshospitalet er der nesten ikke kø😊🤷🏼♀️♥️ Da er det kun en egenandel på rundt 17000kr for 3 fersk-forsøk.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 4 minutter siden, VeronicaAmanda skrev: Vet ikke, det må du nesten undersøke. Vi sendte inn søknad i Juni. Samtaletime igår og begynner allerede på medisiner den 14/10 (før neste syklus) Så på Rikshospitalet er der nesten ikke kø😊🤷🏼♀️♥️ Da er det kun en egenandel på rundt 17000kr for 3 fersk-forsøk. Skal sjekke det, hvis jeg i det hele tatt tør å få en unge til. Redd for at de ikke skal ha det beste av det beste. Egenandel for medisiner er 17 730 kroner, så blir vel over 20 000. Anonymkode: e67db...5bf
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 23 minutter siden, VeronicaAmanda skrev: Vil jo ikke koste meg 100.000kr nå som riksen har åpnet opp for søskenforsøk. Vil kun bli en egenandel på rundt 17000kr for 3 forsøk👍🏻 Jeg svarte ab som spurte om du hadde råd til barn hvis du ikke kunne ta det privat. Et forsøk på å forklare ab ulikhetene på kostnadene ved det å ha barn og det å ta prøverør privat. Anonymkode: 7e70f...95d
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #16 Skrevet 28. september 2019 Idiotiske kommentarer over her syns jeg🙈 masse lykke til med søskenforsøk😍jeg er gravid i uke 28 med første barn❤️Ble til ved 3 fersk forsøk ivf. Så takknemlig for at det finnes tilbud offentlig så vi slapp å ta opp lån for å lykkes til å bli gravide. Ikke alle som er like heldige og blir naturlig. Håper vi kan ha søskenforsøk om noen år❤️ Eli Anonymkode: 61b91...42c
VeronicaAmanda Skrevet 28. september 2019 Forfatter #17 Skrevet 28. september 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Idiotiske kommentarer over her syns jeg🙈 masse lykke til med søskenforsøk😍jeg er gravid i uke 28 med første barn❤️Ble til ved 3 fersk forsøk ivf. Så takknemlig for at det finnes tilbud offentlig så vi slapp å ta opp lån for å lykkes til å bli gravide. Ikke alle som er like heldige og blir naturlig. Håper vi kan ha søskenforsøk om noen år❤️ Eli Anonymkode: 61b91...42c Ååååh♥️ Gratulerer såååå mye med det kommende barnet♥️🙏🏻🙏🏻 Er livets største gave🥰 Er veldig spent på å sette igang med søskenforsøk og veldig glad for at vi slipper å ta opp lån for å oppnå det🙏🏻♥️ Er jo snakk om en veldig stor egenandel, er jo ikke småpenger. Men er overkommelig og forhåpentligvis verdt det🤞🏻🍀
VeronicaAmanda Skrevet 28. september 2019 Forfatter #18 Skrevet 28. september 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte ab som spurte om du hadde råd til barn hvis du ikke kunne ta det privat. Et forsøk på å forklare ab ulikhetene på kostnadene ved det å ha barn og det å ta prøverør privat. Anonymkode: 7e70f...95d Vet godt hva det koster å ha barn. Har en datter på 7(snart8år) så vært igjennom alt dette med innkjøp av babyting, bhg innkjøp osv. Vet også at man ikke trenger ALT som det blir reklamert for🙄😅 Det er ikke gratis og ha barn. Men man behøver ikke være millionær heller😊
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #19 Skrevet 28. september 2019 59 minutter siden, VeronicaAmanda skrev: Vet godt hva det koster å ha barn. Har en datter på 7(snart8år) så vært igjennom alt dette med innkjøp av babyting, bhg innkjøp osv. Vet også at man ikke trenger ALT som det blir reklamert for🙄😅 Det er ikke gratis og ha barn. Men man behøver ikke være millionær heller😊 Jeg tror du misforstår veldig her. Anonymkode: 7e70f...95d 1
VeronicaAmanda Skrevet 28. september 2019 Forfatter #20 Skrevet 28. september 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du misforstår veldig her. Anonymkode: 7e70f...95d Javel. Så hver så snill å forklar hvilke tanker du har? Kontra svar; jeg har ikke råd til å gå privat. Over 100tusen kroner blir for mye å satse når man ikke vet/ingen garanti for graviditet. Derfor er jeg veldig glad for at det offentlige har åpnet opp for søskenforsøk. Vet dette også koster, men er mer overkommelig i pris. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå