mammaemma Skrevet 27. september 2019 #1 Skrevet 27. september 2019 (endret) Barna mine på 1 og 2 år hoppet og danset til musikk i leiligheten vår. Naboen som bor under oss kom bare inn døra vår og sto plutselig å skreik på oss og sa vi måtte ta hensyn og at vi bråker hver dag. Han snakka lenge og var skikkelig sint og aggressiv. Jeg ble helt i sjokk. Han kalte meg tjukk i hodet osv. Han har kommet opp en gang før også. Hva gjør vi med en sånn situasjon?:( (Fra nå av setter jeg pris på hvis de som forstår vår side av situasjonen svarer og de som skal snakke om oppdragelse kan la være. Vi er strenge med barna våre og har konsekvenser. Likevel så oppstår det bråkete situasjoner veldig ofte.) Endret 27. september 2019 av mammaemma
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 27. september 2019 1 minutt siden, mammaemma skrev: Barna mine på 1 og 2 år hoppet og danset til musikk i leiligheten vår. Naboen som bor under oss kom bare inn døra vår og sto plutselig å skreik på oss og sa vi måtte ta hensyn og at vi bråker hver dag. Han snakka lenge og var skikkelig sint og aggressiv. Jeg ble helt i sjokk. Han kalte meg tjukk i hodet osv. Han har kommet opp en gang før også. Hva gjør vi med en sånn situasjon?:( Begynner å ta litt hensyn til naboene dine kanskje Anonymkode: c13c6...f1e 111
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 27. september 2019 1 minutt siden, mammaemma skrev: Barna mine på 1 og 2 år hoppet og danset til musikk i leiligheten vår. Naboen som bor under oss kom bare inn døra vår og sto plutselig å skreik på oss og sa vi måtte ta hensyn og at vi bråker hver dag. Han snakka lenge og var skikkelig sint og aggressiv. Jeg ble helt i sjokk. Han kalte meg tjukk i hodet osv. Han har kommet opp en gang før også. Hva gjør vi med en sånn situasjon?:( Det er ikke greit at naboen skriker deg opp i ansiktet, men må da være tull, greit at barna skal kunne leke. Men bor du i leiliget så får du lære barna at de trenger ikke hoppe eller danse inne, du vet vel selv at det bråker for dem under. Vanlig lek er innafor, men du kan like gjerne lære barna dine fra de er små at hoppe og løpe det gjøres ute. Om han har kommet før så bør du kankje tenke over hva du lar ungene dine holde på med av inneleker. Trenger ikke være helt apekatter Anonymkode: a03e2...cbb 63
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #4 Skrevet 27. september 2019 Lås døra .. Anonymkode: 46504...788 13
Gjest theTitanic Skrevet 27. september 2019 #5 Skrevet 27. september 2019 Han har tydeligvis irritert seg over dere en god stund. Det er vel lytt der dere bor. Du kan prøve å få barna til å begrense hopping men dere må jo kunne leve i eget hjem.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #6 Skrevet 27. september 2019 Han burde ikke gått inn, men tar du faktisk hensyn til at han bor under? Barna mine får ikke hoppe, eller løpe inne. De kan danse men helst på tærne. Nettopp fordi jeg veit eksakt hvor mye det bråker. Har selv bodd i første etasje med flere barn i andre. Hvis vi skal ha dansing og musikk så sender jeg faktisk melding ned til naboen og gir beskjed. Jeg går forstått på tærne inne og tråkker ikke ned med hælen fordi moren min terpa på dette da jeg var liten. Å ta hensyn er viktig. Man trenger ikke å oppføre seg som en flokk elefanter. Anonymkode: d0b2c...acc 39
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #7 Skrevet 27. september 2019 Var hun tilfeldigvis polsk..? Anonymkode: 69541...663
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #8 Skrevet 27. september 2019 Det er tydelig slutt på hans tålmodighet, ser ut til at han har sagt ifra tidligere uten å bli hørt. Dere må lære dere og ta hensyn til andre, også en grei ting og lære barna. Bråke og danse kan de gjøre når naboen ikke er hjemme. Anonymkode: 02c50...d88 29
mammaemma Skrevet 27. september 2019 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Begynner å ta litt hensyn til naboene dine kanskje Anonymkode: c13c6...f1e Vi tar jo så mye hensyn vi kan? Men vi kan jo ikke ødelegge normal danseglede til barna våre. 2
Loff77 Skrevet 27. september 2019 #10 Skrevet 27. september 2019 Kokte nok litt over for han, ikke greit.Har kanskje vært en del støy over lengre tid som han har Irritert seg over? Men i leilighet så er det jo greit å vise hensyn, hopping og herjing er tross alt utelek. Har man også på sko eller slipper ting i gulvet så smeller det godt i taket til de som bor under feks. 6
Gjest MadameDeRosa Skrevet 27. september 2019 #11 Skrevet 27. september 2019 La barn være barn. Naboen under vet da vel at det er barn i huset, da er det ofte litt liv.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #12 Skrevet 27. september 2019 Dum reaksjon!! Men du må faktisk tenke på de under. Invester i en turnmatte de kan danse på. Selv om det er søtt og sjarmerende for deg, er det drepen for naboen under. Lær også barna å ha innestemme og ta hensyn. Og ja, har selv barn og har bodd i blokk. Siste sted var det så lytt at jeg hørte hva naboen sa. Jeg måtte derfor stadig hysje, be de la være å hoppe, ikke banke i gulvet, være rimelig rolige før kl 8 og før 9 i helger.kjøpe matte etc. Det er realiteten i en blokk. Unger får være unger ja, men man må ta hensyn til at andre ikke er like sjarmert av alle de lydene 1 og 2 åringer lager til en hver tid. Anonymkode: f9fc4...6d2 41
mammaemma Skrevet 27. september 2019 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2019 (endret) 3 minutter siden, Loff77 skrev: Kokte nok litt over for han, ikke greit.Har kanskje vært en del støy over lengre tid som han har Irritert seg over? Men i leilighet så er det jo greit å vise hensyn, hopping og herjing er tross alt utelek. Har man også på sko eller slipper ting i gulvet så smeller det godt i taket til de som bor under feks. Vi prøver jo å lære barna våre så godt vi kan. Men de gjør jo ting igjen og igjen og igjen og igjen en million ganger uansett hvor hardt vi snakker til dem. Endret 27. september 2019 av mammaemma
Gjest ana0603 Skrevet 27. september 2019 #14 Skrevet 27. september 2019 (endret) Du kan ikke la barna oppføre seg som om leiligheten er en lekeplass, men han (naboen) er tydeligvis mentalt ustabil om han åpnet døren din, dette burde meldes. Det er best å la barna leke ute 👍 Endret 27. september 2019 av ana0603
Loff77 Skrevet 27. september 2019 #15 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, mammaemma skrev: Vi prøver jo å lære barna våre så godt vi kan. Men de gjør jo ting igjen og igjen og igjen og igjen en million ganger uansett hvor hardt vi snakker til den. Ja altså noen ganger må man faktisk være voksne å si nei 18
mammaemma Skrevet 27. september 2019 Forfatter #16 Skrevet 27. september 2019 Akkurat nå, Loff77 skrev: Ja altså noen ganger må man faktisk være voksne å si nei Hva mener du?
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #17 Skrevet 27. september 2019 Just now, mammaemma said: Hva mener du? Skjønner du virkelig ikke hva den bruker sier? Anonymkode: a78cc...32a 24
AnonymBruker Skrevet 27. september 2019 #18 Skrevet 27. september 2019 Jeg har noen som bor under meg, og tar hensyn til dem. Litt bråk må de så klart tåle, og måten han reagerte på er ikke greit. Barnet mitt får høre på musikk og danse, til og med hoppe litt. Men aldri høy musikk og ingen herjing. Tenker at man må gi å ta, jeg hadde ikke likt om de under hadde spilt høy musikk og dunket i taket opp til oss 😅 Så da tar vi hensyn til de også. Anonymkode: a995f...0c2 3
mammaemma Skrevet 27. september 2019 Forfatter #19 Skrevet 27. september 2019 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønner du virkelig ikke hva den bruker sier? Anonymkode: a78cc...32a Nei? Jeg sa jo i setningen - med andre ord, at vi sier nei til barna våre en million ganger hver dag. Endret 27. september 2019 av mammaemma 2
Loff77 Skrevet 27. september 2019 #20 Skrevet 27. september 2019 1 minutt siden, mammaemma skrev: Hva mener du? Vi prøver jo å lære barna våre så godt vi kan. Men de gjør jo ting igjen og igjen og igjen og igjen en million ganger uansett hvor hardtvi snakker til dem. Mener dere må sette ned foten hvis barna gjør ting de ikke skal millioner av ganger, send dem ut feks. og si att slik leker vi ikke inne 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå