Gå til innhold

Naboen sto i døra vår å skrek på oss!?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Barna mine på 1 og 2 år hoppet og danset til musikk i leiligheten vår. Naboen som bor under oss kom bare inn døra vår og sto plutselig å skreik på oss og sa vi måtte ta hensyn og at vi bråker hver dag. Han snakka lenge og var skikkelig sint og aggressiv. Jeg ble helt i sjokk. Han kalte meg tjukk i hodet osv. Han har kommet opp en gang før også. 

Hva gjør vi med en sånn situasjon?:( 

(Fra nå av setter jeg pris på hvis de som forstår vår side av situasjonen svarer og de som skal snakke om oppdragelse kan la være. Vi er strenge med barna våre og har konsekvenser. Likevel så oppstår det bråkete situasjoner veldig ofte.)

Endret av mammaemma
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lås døra .. 

Anonymkode: 46504...788

• Liker 13
Gjest theTitanic
Skrevet

Han har tydeligvis irritert seg over dere en god stund. Det er vel lytt der dere bor. Du kan prøve å få barna til å begrense hopping men dere må jo kunne leve i eget hjem. 

Skrevet

Han burde ikke gått inn,  men tar du faktisk hensyn til at han bor under?  

Barna mine får ikke hoppe, eller løpe inne. De kan danse men helst på tærne. Nettopp fordi jeg veit eksakt hvor mye det bråker. Har selv bodd i første etasje med flere barn i andre. Hvis vi skal ha dansing og musikk så sender jeg faktisk melding ned til naboen og gir beskjed.

Jeg går forstått på tærne inne og tråkker ikke ned med hælen fordi moren min terpa på dette da jeg var liten. Å ta hensyn er viktig.  Man trenger ikke å oppføre seg som en flokk elefanter.

Anonymkode: d0b2c...acc

• Liker 39
Skrevet

Var hun tilfeldigvis polsk..?

Anonymkode: 69541...663

Skrevet

Det er tydelig slutt på hans tålmodighet, ser ut til at han har sagt ifra tidligere uten å bli hørt. Dere må lære dere og ta hensyn til andre, også en grei ting og lære barna. Bråke og danse kan de gjøre når naboen ikke er hjemme. 

Anonymkode: 02c50...d88

• Liker 29
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Begynner å ta litt hensyn til naboene dine kanskje

Anonymkode: c13c6...f1e

Vi tar jo så mye hensyn vi kan? Men vi kan jo ikke ødelegge normal danseglede til barna våre. 

• Liker 2
Skrevet

Kokte nok litt over for han, ikke greit.Har kanskje vært en del støy over lengre tid som han har Irritert  seg over? Men i leilighet så er det jo greit å vise hensyn, hopping og herjing er tross alt utelek. Har man også på sko eller slipper ting i gulvet så smeller det godt i taket til de som bor under feks.

• Liker 6
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

La barn være barn. Naboen under vet da vel at det er barn i huset, da er det ofte litt liv. 

Skrevet

Dum reaksjon!! 

Men du må faktisk tenke på de under. Invester i en turnmatte de kan danse på. Selv om det er søtt og sjarmerende for deg, er det drepen for naboen under. 

Lær også barna å ha innestemme og ta hensyn. Og ja, har selv barn og har bodd i blokk. Siste sted var det så lytt at jeg hørte hva naboen sa. Jeg måtte derfor stadig hysje, be de la være å hoppe, ikke banke i gulvet, være rimelig rolige før kl 8 og før 9 i helger.kjøpe matte etc. Det er realiteten i en blokk. Unger får være unger ja, men man må ta hensyn til at andre ikke er like sjarmert av alle de lydene 1 og 2 åringer lager til en hver tid. 

Anonymkode: f9fc4...6d2

• Liker 41
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Loff77 skrev:

Kokte nok litt over for han, ikke greit.Har kanskje vært en del støy over lengre tid som han har Irritert  seg over? Men i leilighet så er det jo greit å vise hensyn, hopping og herjing er tross alt utelek. Har man også på sko eller slipper ting i gulvet så smeller det godt i taket til de som bor under feks.

Vi prøver jo å lære barna våre så godt vi kan. Men de gjør jo ting igjen og igjen og igjen og igjen en million ganger uansett hvor hardt vi snakker til dem. 

Endret av mammaemma
Skrevet (endret)

Du kan ikke la barna oppføre seg som om leiligheten er en lekeplass, men han (naboen) er tydeligvis mentalt ustabil om han åpnet døren din, dette burde meldes. 

Det er best å la barna leke ute 👍

Endret av ana0603
Skrevet
Akkurat nå, mammaemma skrev:

Vi prøver jo å lære barna våre så godt vi kan. Men de gjør jo ting igjen og igjen og igjen og igjen en million ganger uansett hvor hardt vi snakker til den. 

Ja altså noen ganger må man faktisk være voksne å si nei

• Liker 18
Skrevet
Akkurat nå, Loff77 skrev:

Ja altså noen ganger må man faktisk være voksne å si nei

Hva mener du? 

Skrevet
Just now, mammaemma said:

Hva mener du? 

Skjønner du virkelig ikke hva den bruker sier?

Anonymkode: a78cc...32a

• Liker 24
Skrevet

Jeg har noen som bor under meg, og tar hensyn til dem. Litt bråk må de så klart tåle, og måten han reagerte på er ikke greit. 

Barnet mitt får høre på musikk og danse, til og med hoppe litt. Men aldri høy musikk og ingen herjing. 

Tenker at man må gi å ta, jeg hadde ikke likt om de under hadde spilt høy musikk og dunket i taket opp til oss 😅 Så da tar vi hensyn til de også. 

Anonymkode: a995f...0c2

• Liker 3
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du virkelig ikke hva den bruker sier?

Anonymkode: a78cc...32a

Nei? Jeg sa jo i setningen - med andre ord, at vi sier nei til barna våre en million ganger hver dag. 

Endret av mammaemma
  • Liker 2
Skrevet

1 minutt siden, mammaemma skrev:

Hva mener du? 

Vi prøver jo å lære barna våre så godt vi kan. Men de gjør jo ting igjen og igjen og igjen og igjen en million ganger uansett hvor hardtvi snakker til dem. 

Mener dere må sette ned foten hvis barna gjør ting de ikke skal millioner av ganger, send dem ut feks. og si att slik leker vi ikke inne
  • Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...