Gjest Rognebær Skrevet 9. november 2005 #1681 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg trodde faktisk at å føde skulle være mye vondere enn det var. Det var ikke smertene som var verst, det var først og fremst slitsomt! Ble tappa for krefter, og fikk ikke i meg noe særlig næring mens det sto på. Hadde glemt energidrikken hjemme! Husk at dette er kroppen din laget for, og dette klarer du! Og tenk for en flott premie det hele resulterer i! ← Synes dette var veldig oppløftende skrevet, jeg! Har ikke begynt å grue meg til fødselen selv ennå, men jeg regner med det kommer i ekspressfart når magen begynner å gjøre seg gjeldende og det faktisk kan merkes at det bor noen der inne. Skjønner jo at det kan virke skremmende! Men jeg prøver å tenke på at det er meningen at kroppen skal brukes til dette her - og det er tross alt ganske oppløftende! Takk for en liten energi-boost, La Traviata! Så håper jeg selvfølgelig at fødselen din blir en fantastisk opplevelse, Orkidéen! Du har jo fortsatt omtrent 20 uker å forberede deg på, heldigvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 9. november 2005 #1682 Del Skrevet 9. november 2005 Shoegal - jaaa, ikke sant kirken er flott!? Der er jeg altså døpt, konfirmert OG gift! ← Heldig er du som har soknet til en sånn fin kirke. Nå er jo ikke jeg døpt, og jeg konfirmerte meg borgerlig, men det blir kirkebryllup(når den tid kommer ). Men jeg skal definitivt ikke gifte meg i den kirka jeg er oppvokst i nærheten av. (Kirka er bygd i 1980, ser ut som en murkloss og ligger kloss inntil lysløypa... kan det bli mindre romantisk..? ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 9. november 2005 #1683 Del Skrevet 9. november 2005 Hei på deg Orkidéen!!!! Så fint at JM din tar fødselangsten din på alvor. Jeg tror og mener at det er viktig at sånn følelser blir tatt på alvor. En fødsel skal jo være en fin opplevelse. Vil bare gi deg en ha-en-god-dag- . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 9. november 2005 #1684 Del Skrevet 9. november 2005 Ja, det ER fantastisk å oppleve en fødsel, og epidural er sikkert en fin ting! Selv syntes jeg lystgass var helt topp, jeg fikk også akupunktur for å slappe av da jeg hadde sånne mase-rier før det hele kom ordentlig i gang. Men det må jeg ærlig si; jeg skulle gjerne gjort det igjen når som helst. Ingenting slår følelsen av at babyen kommer ut av deg, og det er helt utrolig at i det øyeblikket den er ute, forsvinner smertene! Klipping vet jeg ikke noe om, men revne gjorde jeg, og det kjente jeg overhodet ingenting til om det er noen trøst! Jeg trodde faktisk at å føde skulle være mye vondere enn det var. Det var ikke smertene som var verst, det var først og fremst slitsomt! Ble tappa for krefter, og fikk ikke i meg noe særlig næring mens det sto på. Hadde glemt energidrikken hjemme! Husk at dette er kroppen din laget for, og dette klarer du! Og tenk for en flott premie det hele resulterer i! Håper dette bidro litt til positive vibber rundt fødsel! Nattinatt! ← Må signere her,kjempe flott skrevet,akkuratt slik opplevde jeg det også Det er dette kroppen er skapt til ja og den hvet hva den skal gjøre,det er bare og følge med,en helt utrolig opplevelse som ikke kan målest med noe annet. Jeg trodde jeg kom til og dø før jeg fikk første mann,men jeg døde ikke,og jeg gjør det gjerne om og om igjen Håper du etterhvert ser frem til og føde lille Jacob Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 9. november 2005 Forfatter #1685 Del Skrevet 9. november 2005 Tuuuuuusen takk for flotte ord, La Traviata...og ja, dere andre også! Men dine ord ga meg en bedre følelse, virkelig...selv om jeg tror det må litt mer til før jeg blir tryggere altså. Men alle slike positive innspill er et skritt i riktig retning! I dag har jeg vært på skolen for første gang, og skal være flink og gå på forelesning i morgen! Er i gang med et gruppearbeid som egentlig ikke er annet enn et gruppert intervju der vi allikevel må skrive 4 - 6000 ord hver innen 24. november. Skal fordype meg i Bahai-troen, og skrive en rapport med problemstillingen "Hvordan er situasjonen for Bahá´í i Norge?" Noen som kjenner noen bahá´íer??? Blir litt av et prosjekt å skulle skrive så mye om det tror jeg - er ikke så mye å hente på nett heller! Men får gjøre mitt beste! Oslo-turen i helgen ser ut til å henge i en aldri så tynn tråd, ettersom jeg MÅ delta på minst én gudstjeneste obligatorisk, og denne søndagen er den eneste mulige, ettersom vi er i Danmark neste helg... Må finne ut når gudstjenesten begynner, er det ikke grytidlig så håper jeg det kan holde at vi kjører mot Kr.sand tidlig søndag morgen. Det er i Arendal at vi skal møte, så da er det jo en times mindre kjøring for å rekke det! Krysser fingre!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 9. november 2005 #1686 Del Skrevet 9. november 2005 Oslo-turen i helgen ser ut til å henge i en aldri så tynn tråd, ettersom jeg MÅ delta på minst én gudstjeneste obligatorisk, og denne søndagen er den eneste mulige, ettersom vi er i Danmark neste helg... Må finne ut når gudstjenesten begynner, er det ikke grytidlig så håper jeg det kan holde at vi kjører mot Kr.sand tidlig søndag morgen. Det er i Arendal at vi skal møte, så da er det jo en times mindre kjøring for å rekke det! Krysser fingre!!! ← Kan du ikke gå på gudstjeneste her i Oslo, da? Kanskje ikke helt det samme, men jeg husker når vi hadde konf.-opplæring i 8. klasse, så kunne vi ta de oblig'e gudstjenestene i en annen kirke enn den vi hørte til i - så lenge vi fikk underskrift fra presten som holdt gudstjenesten. (Vi jukset selvfølgelig ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 9. november 2005 #1687 Del Skrevet 9. november 2005 Tuuuuuusen takk for flotte ord, La Traviata...og ja, dere andre også! Men dine ord ga meg en bedre følelse, virkelig...selv om jeg tror det må litt mer til før jeg blir tryggere altså. Men alle slike positive innspill er et skritt i riktig retning! ← Så bra! Skal nok klare å komme opp med enda mer positive innspill! F.eks. har jeg tenkt litt på det med smerte. Det er ikke mange typer smerte som faktisk har en mening, men fødselsssmerter har jo det! Og jeg har tenkt mange ganger at jeg mye heller tar en 12-timers fødsel enn de 9 månedene på forhånd hvor man er kvalm, i kjempedårlig form, har megahodepine, halsbrann, leggkramper, blir sparka innenfra til alle døgnets tider (selv om det er koselig da!) og bekkenløsning som gjør at man ikke kan bevege seg uten smerte. Mitt forrige svangerskap var i hvert fall sånn at jeg til slutt var topp motivert for fødsel fordi jeg hadde så mange plager. Nå håper jeg at du ikke kommer til å få det like ille som jeg hadde det da! Du får sikkert masse bra info og sånt på det fødselsforberedende kurset du skal på. Der jeg gikk viste de en fødselsvideo også, mest for mennenes skyld, for det er jo de som ser hva som foregår, vi gjør det jo ikke! Hørtes litt vrient ut med den oppgaven din. Aner ingenting om bahai-troen dessverre! Ha en fin kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 9. november 2005 #1688 Del Skrevet 9. november 2005 Heia du! Så flink du er som har vært på skolen! Bra! Men den oppgaven hørtes vrien ut ja..Men så har jeg null peiling på det der da..Kan desverre ikke hjelpe deg der..Men du fikser det du! Og jeg kan ikke annet enn å støtte deg og være her for deg når det gjelder at du er redd for fødselen...For det vet jeg enda mindre om...Men bra at du har ei sånn flink JM! Det går nok bra skal du se! Helt sikkert! Vips så ligger du der med lille Jacobgullet på magen Det blir nok en ubeskrivelig følelse kan jeg tenke meg...*drømme* Håper du får ei fortsatt fin uke og ei god helg! Litt tidlig ute jeg,men må det siden jeg skal bort i helga og jobber seint imorgen..Kommer til å savne dere såååå!!! Kos til magen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #1689 Del Skrevet 9. november 2005 Men om du ikke kan bruke Peonys geniale forslag, så kan du kanskje reise tilbake til sørlandet på lørdag??? *HÅPE* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #1690 Del Skrevet 9. november 2005 Ja, du MÅ komme Orkis!!! Hvis ikke så blir Heidi veldig lei seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 9. november 2005 Forfatter #1691 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg tror jeg skal slippe å skuffe dere... Antakelig reiser vi bare til Kr.sand i 7-8.00 tiden på søndag morgen! Så skal det nok gå bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tass2406 Skrevet 9. november 2005 #1692 Del Skrevet 9. november 2005 Er ikke helt oppdatert................................................. Hva er det du egentlig studerer????????? Det dere Baha sier meg ingen ting.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 9. november 2005 Forfatter #1693 Del Skrevet 9. november 2005 Er ikke helt oppdatert................................................. Hva er det du egentlig studerer????????? Det dere Baha sier meg ingen ting.... ← Jeg er ferdig nyutdannet sykepleier, men fikk ikke jobb før jeg ble gravid og måtte melde meg opp på høyskolen igjen for å sikre meg fødselsstipend. Jeg tar nå KRL som årsstudium, og Bahai-troen er tema for fordypningsoppgave innen et av emnene nå før jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Syrinen Skrevet 9. november 2005 #1694 Del Skrevet 9. november 2005 Lille Spire ville bare innom med en liten klem til Jakob før vi legger oss! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola Skrevet 9. november 2005 #1695 Del Skrevet 9. november 2005 Kan nok dessverre ikke hjelpe deg med det Baha-greiene gitt... Sorry! Så forresten du også var på finn! Triiiiiiiist! God natta! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 9. november 2005 #1696 Del Skrevet 9. november 2005 Jeg tror jeg skal slippe å skuffe dere... Antakelig reiser vi bare til Kr.sand i 7-8.00 tiden på søndag morgen! Så skal det nok gå bra! ← Hurra!!! Nå ble Jane lettet og glad!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. november 2005 #1697 Del Skrevet 10. november 2005 Jubba Jubba Orkis kommer på lørdag!!! Ha en fin dag vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 10. november 2005 #1698 Del Skrevet 10. november 2005 Ha en fin dag sammen med lille gutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 10. november 2005 #1699 Del Skrevet 10. november 2005 Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 10. november 2005 #1700 Del Skrevet 10. november 2005 Hei Oridéen-snuppa!!! Vil bra få ønske deg en kjempe fin dag og den oppgaven kan jeg nok ikke helpe deg med... HA EN NYYYYYDELIG DAG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå