Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Principessa

Hei Orkis!

:grine: så søt mage du har fått deg. Ble rørt av det jeg faktisk! Også så søt liten undikk du har! ;)

Og kjempe søte klær du har bestilt fra hm. Det er så mange søte babisklær!!

Håper du har en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Nå sitter jeg her på overtid på jobb og er sliten av å ha alt for mye å gjøre. Og når jeg nå ser den fine gravidemagen din blir jeg helt :grine: Den var fantastisk flott :smilbla: og jeg skjønner virkelig hvor masse jeg gleder meg til det blir min tur :)

Må være en fantastisk følelese å vite at innder ligger lille Jacob :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine:

Sånn blir en stakkars hormonell gravid når hun kommer inn i dagboken sin og finner så mange koselig mage-komplimenter... :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hopp...

...bare innom for å ønske alle en god tirsdag!

Skal til jordmor nå kl. 11, og videre på shopping med svigerinnen min...og så skal jeg på middag med gamle kolleger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raskt innom igjen...

Har hatt en travel dag, men tenkte nå jeg kunne stikke innom med målene fra dagens jordmorkontroll!

Alt er vel med lille gullet, selv om han allerede nå viser tendenser til å være en liten rakker, for det var ikke bare bare å måle fosterlyden. Hver gang jordmor fant den, fant Jacob ut at han ville leke og "stakk av" for å legge seg et annet sted! :ler:

Ellers har jeg meldt oss på et svangerskapskurs, og i tillegg blir det sendt henvisning om ekstra samtale med fødselsangst-teamet på sykehuset, slik at jeg rett over jul vil få en omvisning på fødeavdelingen, ekstra informasjon samt at det vil noteres i min journal hva jeg ønsker og ikke når DAGEN kommer... Blir litt betrygget av det altså! Jordmor ville også hjelpe meg med å formulere et brev til føden der det også står litt om mine tanker og ønsker! :)

Nu vel, dagens tall:

BT: 120/80

Vekt: 77.5 kg

Hb: 12.3

Urin: Negativ

Ødem: -

Leie: -

Fosterlyd: 145

SF: 17.5 cm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Orkis, kan du forklare aller forkortelsene for en som ikke har så peil?

:klem:

Hb er jo blod...

BT = blodtrykk

SF= symfyse fundus-mål = størrelsen på livmoren, eller angir hvor langt opp den strekker seg fra skambeinet

Ble du litt klokere nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...