Pasha Skrevet 5. november 2005 #1601 Del Skrevet 5. november 2005 Jackob kjøre vrooom vroom i det tøffe setet sitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 6. november 2005 Forfatter #1602 Del Skrevet 6. november 2005 Tuddelu! Innom en tur før vi skal på søndagsmiddag til mannens tante og onkel - alle mann...vi blir vel 12 voksne eller noe, og nok av unger! Og jeg tipper det blir mye prat om UL og spiren vår! Meeen, så lufter jeg bare et lite spørsmål... Vi har jo egentlig bestemt oss for Jacob, som navn til den lille gutten vår! Men da vi la oss i går raste det et nytt navn ned i hodet mitt, og jeg ble helt forelsket. Spurte mannen og han synes det var kjempefint han også! Endelig liker han enda et navn som faller meg inn! Så ble vi så usikre da vet dere, for spiren heter liksom Jacob han - vi har jo spøkt med det lenge og kalt han det, enda vi ikke visste det var en HAN! Jacob er et navn jeg alltid har likt, og Gunnar synes jo da også at det er fint, og vi har fått et forhold til det. And then came Fabian! Så - skal vi kalle gutten for Jacob eller Fabian? Eller begge deler, Jacob Fabian? Hadde egentlig bestemt oss for å IKKE bruke to navn, ettersom han får to etternavn, og jeg er enda ikke helt fortrolig med kombinasjonen. Men kanskje vi må smake litt på det? Plutselig fikk Jacob-navnet en jevnbyrdig konkurrent... Vet jo ikke om vi får en gutt nr. 2 heller, men det kunne jo alternativt vært en mulighet å spare Fabian som nevn til en eventuell nestemann? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 6. november 2005 #1603 Del Skrevet 6. november 2005 Dere er jo søte, da! Ikke lett å bestemme seg! Mitt forslag er at dere har de aktuelle navnene på vent til prinsen popper ut. Så kan dere se ham an, teste ut hvilket navn som passer best - er han en Jacob eller en Fabian? - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #1604 Del Skrevet 6. november 2005 Jacob Fabian var kjempe-fint!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #1605 Del Skrevet 6. november 2005 Fabian er også ett fint navn. Jeg tror det er dumt å bestemme seg helt 100% for ett navn før barnet er født. Når dere endelig møter den lille og blir litt kjent med han så kan det være at navnevalget løser seg selv. En venninne av meg klarte ikke å bestemme seg mellom Maria og Linn som navn til datteren sin. Men så fort hun ble født så var det liksom INGEN tvil om hva hun skulle hete. Så frem til lille prinsen din er født så kommer jeg til å kalle han for Lille Noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #1606 Del Skrevet 6. november 2005 Forresten så syns jeg det blir litt i overkant å gi ett barn 2 fornavn og 2 etternavn. Men meg om dèt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 6. november 2005 Forfatter #1607 Del Skrevet 6. november 2005 Forresten så syns jeg det blir litt i overkant å gi ett barn 2 fornavn og 2 etternavn. Men meg om dèt. ← Det er jo akkurat det jeg mener også... Har jo to fornavn selv, og når jeg giftet meg fikk jeg to etternavn. Og det er MER enn nok! Tror nok vi drøyer det heeelt med å bestemme oss, men på samme tid så tror jeg også at det blir Jacob...og at Fabian blir et "reservenavn" i tilfelle Jacob slett ikke er noen Jacob, eller han får en bror med tiden! Tror vi gjør det sånn jeg! Er bare så kjekt å lufte tanker og ideer som plutselig detter ned i hodet på en! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #1608 Del Skrevet 6. november 2005 Også liker vi å høre om alle tankene og idèene dine også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 6. november 2005 #1609 Del Skrevet 6. november 2005 Også liker vi å høre om alle tankene og idèene dine også. ← jeppjepp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 6. november 2005 #1610 Del Skrevet 6. november 2005 Fabian er et nyyydelig navn det også! Men dere gjør sikkert klokt i og vente til gutten er ute med å bestemme dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 6. november 2005 #1611 Del Skrevet 6. november 2005 fabian er nydlig. Men det er kanskje best å vente til han ligger på utsiden av brystet ditt--og bestemme seg for om han er en liten Jackob eller en Fabian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #1612 Del Skrevet 6. november 2005 Min nevø hadde et navn fra han ble født og i et par mnd. så byttet de til noe helt annet. Det var litt rart i en overgangsperiode, men det gikk ganske fort over. De hadde forresten også tatt første navnet hans inn på telefonsvareren. Mine gutter har fått navnet sitt lenge før de var født. Jeg synes aldri det var noe rart med det. Vi kalte dem det i mangen og da de ble født så var det helt naturlig at de het det. Fabian er forresten også et kjempefint navn! Enda finere enn Jacob synes jeg Ha en fin søndag Orkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 6. november 2005 #1613 Del Skrevet 6. november 2005 Fabian er fint ja! Ser for meg en liten luring med skikkelig glimt i øyet! Dere finner nok ut av det ja..Begge navn er jo flotte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 6. november 2005 #1614 Del Skrevet 6. november 2005 Jeg stemmer fortsatt for Jacob! Men som du sier, veldig greit å ha et reservenavn, særlig når begge navnene er noe dere begge kunne tenkt dere! Jeg synes også 2 + 2 blir litt mye, for dere har jo uvanlige etternavn begge to, og ditt pikenavn er jo litt langt. Litt annerledes om det hadde vært Lie-Hansen, da kunne man spicet det opp med to fornavn. Og så synes jeg kanskje at Jacob og Fabian begge er navn som passer først i et dobbeltnavn, hvis du skjønner? Kos dere masse i middag, det må være gøy å kunne skravle i vei om Lille Noen og endelig kunne si HAN! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 6. november 2005 #1615 Del Skrevet 6. november 2005 Hei Orkidéen! Enig i at Fabian er fint! Men jeg liker Jacob et hakk bedre, sikkert lurt uansett å ikke bestemme seg 100 % før han er ute og dere ser hva som passer! Vi hadde nesten bestemt oss for Brage, men hadde 2-3 navn til "på lur" i tilfelle det ikke passet i det hele tatt! Men da han kom var det ingen tvil om at han var Brage! :-D Ha det fint på middagen da! Kommer dere til å si at Lille Noen er en gutt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 6. november 2005 Forfatter #1616 Del Skrevet 6. november 2005 Dere er så søte! *smask* Mannen satt foten ned her da, og så at han aller best liker Jacob! *s* Så kanskje han får avgjøre...jeg er jo så ambivalent! Neida, men Jacob er et nydelig navn og jeg er sikker på at det passer til lille snusken vår med tut! Så har vi bare Fabian i bakhånd! Det var nå vi skulle fått tvillinger vet dere, så vi kunne brukt begge navnene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 6. november 2005 Forfatter #1617 Del Skrevet 6. november 2005 (endret) Vi hadde nesten bestemt oss for Brage, men hadde 2-3 navn til "på lur" i tilfelle det ikke passet i det hele tatt! Men da han kom var det ingen tvil om at han var Brage! :-D ← Tror det blir som med dere! I magen ligger Jacob, men skulle han protestere villt når han kommer ut, så får det bli Fabian! Svigermor vet jo det er en gutt, noe hun selvsagt sa til niesen vår Sanna på 2.5 år (hun satt barnevakt for henne da Gunnar stakk innom på fredag etter UL) - at hun skulle få en fetter. Så jeg tror ikke at det forblir en hemmelighet spesielt lenge... Endret 6. november 2005 av Orkidéen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. november 2005 #1618 Del Skrevet 6. november 2005 Nei, nei. Jeg synes ikke det gjøre noe at sånt ikke her hemmelig jeg. "Hele verden" visste at vi skulle ha gutter begge gangene. Må si at jeg ikke helt skjønner hvorfor det skal være så hemlig om en vet det selv. Min svoger og svigerinne var veldig opptatt av det. De visste kjønnet men ingen andre fikk vite det. Da de dro på sykehuset for å føde så fikk alle vite at det kom til å bli født en jente. Ja, ja. Hver sin mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 6. november 2005 #1619 Del Skrevet 6. november 2005 JP: Enig med deg, ser ikke helt vitsen med å holde det hemmelig når en vet det selv. Mye mer praktisk for de rundt i forhold til å kjøpe gaver eller strikke klær. Synes forøvrig din niese har et veldig fint navn, Orkis! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 6. november 2005 #1620 Del Skrevet 6. november 2005 HEI!!! :-D SÅ HERLIG - visste ikke at dere har fått vite at dere får en gutt jeg, så nå kjente jeg det kila skikkelig i magen når jeg leste at dere har bestemt dere for navn til den lille! Så gøy! :-D Virker som det står bra til med dere alle sammen, og det gjør meg glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå