Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Jeg sitter også her og venter med en utålmodig mann i stua som lurer på om jeg skal sitte på data'n i hele kveld. :ler:

Du får si du er opptatt til Orkis har avgitt rapport :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:vinke:

Ja, så var jeg endelig på nett da!

Dagen har gått i ett, med ultralyden, underskriving av papirer på lån i banken, oppkjøp av tomt fra kommunen og venninnebesøk...derfor så sein oppdatering!

Men litt moro å holde dere på pinebenken også da! :grine2:

Tja, hvor begynner jeg!? Lånet er innvilget og på konto innen et par dager...og tomt er så og si i orden. Det er jo en mølje med papirarbeid, men konsulenten vår hadde ordnet med mye og vi skrev under - så snart har vi 125 kvm større tomt også! :tommel:

Og ja, også var det ultralyden da!

Kom inn, shitnervøs - etter å ha sittet og ventet vis a vis fødeavdelingen. Kan ikke si jeg likte meg spesielt godt. Hørte noen uuuuul når dørene gikk opp der et par ganger, og jeg var ikke mye høy i hatten. Hadde en overaktiv blære og var svett i hendene! :sjenert:

Så ble vi ropt opp og møtt av en utrolig koselig jordmor...hun var litt slapp i lanken, men ellers veldig sprudlende og seriøst - virket flink og engasjert! :) Så var det jo bare litt generelt snakk da, og hun forklarte hva som skulle skje. Jeg var helt i en annen verden, samme med mannen! Så fikk far beskjed om å sette seg i den grønne stolen, og mor måtte legge seg på benken... NÅ skulle det skje! :overrasket:

Og det var ikke mer enn at jeg hadde lagt meg ned og fikk gelé på magen at monitoren viste et dunkende, nydelig lite hjerte! :hjerte: Og...det lå en BABY der...en baby inni meg! :redd::danse::sjarmor: Det var så overveldende, fantastisk, småskummelt, urealistisk - ja, ALT på en gang...og jeg tok meg selv i å le nervøst flere ganger...det var bare så sterkt!!! Men baby er helt perfekt! :Nikke:

Baby har 10 fingre, 10 tær, 4 hjertekamre, 2 hjernehalvdeler og lillehjerne, en perlerad av en ryggrad, full magesekk, øyne, nese, ører...den har alt den skal ha!!! Og den har vokst så fint! Faktisk var den så stor at jeg ble flyttet seks dager frem, med ny termin 27. mars! :overrasket: Men jeg kan ikke i verden tenke meg at det stemmer, ettersom jeg vet akkurat når vi hadde sex og jeg hadde EL - befruktningen kan ikke ha skjedd så mange dager før - da festet jeg på utdrikningslag i Oslo med mannen 32 mil unna! :ler: Men det er nå så, baby kommer når den kommer - og jeg holder meg til min egen EL-termin i all hovedsak, selv om det er sykt å tenke på at jeg i teorien er 20+0 i dag og altså HALVVEIS!!!

Det var en aktiv krabat som lå med hodet ned og beina opp - derav sparkene øverst i livmoren. Morkaken ligger på fremre vegg, men såpass høyt oppe at det ikke skulle by på noen problemer med en vaginal fødsel! ;)

Heh, også fikk vi jo vite kjønnet da, på vår lille skatt! :sjarmor:

Mannen sa fra at ingenting måtte holdes hemlig for oss, og veldig spontant pluppet det ut av henne med full sikkerhet! Flere ganger, og ja - vi kunne til slutt se det selv, selv om jeg ikke fikk noe bilde av det, pga. navlestrengen og full aktivitet!

Men altså...i min lune livmor bor det en liten...

*trommevirvel*

:hoppe:

*fanfare*

:babygutt:

I magen min bor en perfekt liten prins Jacob! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønte det da du skrev at terminen ble satt tilbake til mars, det skjer ofte med gutter for de er litt større enn jenter!

Og tenk at du ifølge ny regning er HALVVEIS til å møte Jacob da! :hoppe:

Vil gi deg en stor klem og gratulerer nok en gang med prinsen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER MED EN LITEN :babygutt: I MAGEN!!!!! :grine: :grine2: Da blir nok svogeren din fornøyd, ja ;) Kjempespennende å lese rapporten, og supert at alt står bra til! Nå tenker jeg dere kan kose dere og slappe godt av i helgen!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Drit i 50øringen og pæreisen.....

:babygutt: Grattis med lille prins Jacob som ligger og plasker rundt der inne i magen! :babygutt:

Så utrolig fint å høre at alt gikk bra! :hoppe::hoppe::hoppe:

Veldig fin beskrivelse av undersøkelsen også, jeg ble alldeles rørt.:hjerte:

Jacob er et superfint navn, et av de jeg selv har på min liste,og har hotte planer om å bruke. :)

Ha en fantastisk fredag,alle sammen! :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye med en liten prins Jacob i magen. :babygutt:

Kan tenke meg at det var en stor opplevelse på UL i dag og veldig koselig at dere fikk vite kjønnet da. Fikk dere med dere ett bra bilde eller?

La Traviata - du skylder meg en sjokoladekake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
La Traviata - du skylder meg en sjokoladekake. ;)

Jeg vet det!

Så derfor inviterer jeg alle på kakefest i dagboka mi for å feire Orkidéen og lille Jacob! :hoppe:

:gratulerer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...