-TeddyToria- Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #1301 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kjære Orkidé-vennen! Du har jo en aldeles nydelig babykul! :grine2: Det der en helt klart baby og ikke fett, sånn som hos meg Skjønner godt at du tenker på UL nå når det nærmer seg! Jeg var også kjempenervøs da vi skulle dit sist! Men alt var jo i skjønneste orden, og det er jeg sikker på at det er med Lille Noen også! Og selvfølgelig har h*n armer og bein, bebisen din ligger og sparker og spreller så fint inni der atte! Etter hvert kan sikkert mannen din også kjenne spark, det er jo bare så koselig Håper hodepinen din snart gir seg. Vet hvordan det er! Ønsker deg en super kveld! ← Ooooops...glemte visst deg der i slengen! Du er aldeles nydelig du da, skjønn og god! Tenker du kjenner liv tidligere denne gangen, sett ifh. da du gikk med Brage - så snaaart kjenner du vel liv igjen du også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #1302 Del Skrevet 26. oktober 2005 ÅÅååååååh, eg MÅ slutte å lese i desse gravid-bøkene altså!!!!! *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter #1303 Del Skrevet 26. oktober 2005 ÅÅååååååh, eg MÅ slutte å lese i desse gravid-bøkene altså!!!!! *drømme* ← Men det er jo så koselig med besøk fra deg da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 26. oktober 2005 #1304 Del Skrevet 26. oktober 2005 ÅÅååååååh, eg MÅ slutte å lese i desse gravid-bøkene altså!!!!! *drømme* ← Enig med Veslo - jeg vil også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 26. oktober 2005 #1305 Del Skrevet 26. oktober 2005 Ja,man blir litt gravid syk ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 26. oktober 2005 #1306 Del Skrevet 26. oktober 2005 Enig med Veslo - jeg vil også! ← Jeg også!! Og nå som enda en 2005-brud havner her inne på gravid-dagbøkene blir jeg jo bare enda mer utålmodig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 26. oktober 2005 #1307 Del Skrevet 26. oktober 2005 JEG ER ikke GRAVID!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 26. oktober 2005 #1308 Del Skrevet 26. oktober 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leanora Skrevet 26. oktober 2005 #1309 Del Skrevet 26. oktober 2005 Bare innom med en onsdags Fin mage du har Skulle ønske det var min som så så hard og fast ut med en søt liten kul utpå.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 26. oktober 2005 #1310 Del Skrevet 26. oktober 2005 JEG ER ikke GRAVID!!! ← Morroklumpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 26. oktober 2005 #1311 Del Skrevet 26. oktober 2005 JEG ER ikke GRAVID!!! ← Tulling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 26. oktober 2005 #1312 Del Skrevet 26. oktober 2005 hi hi hi hi hi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 27. oktober 2005 #1313 Del Skrevet 27. oktober 2005 drive å lure oss på denne måten her..... hmmm.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #1314 Del Skrevet 27. oktober 2005 Supertullingen superzaria! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #1315 Del Skrevet 27. oktober 2005 Izaaaaaaaria da! Er det mulig!??? *gaaah* Ertekroken!!! Nu vel - ny uke i dag, litt mer presist en forrige uke! Fra 18 uker og 0 dager til 18 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 220 g CRL: 13,5 cm Full lengde: 18 cm Fosteret er i begynnelsen av denne uken 16 uker gammelt. Ørene stikker litt ut fra hodet og øynene når sin endelige plassering i ansiktet. Selv om øyelokkene forblir lukket en stund til, kan fosteret allerede blunke. I tarmen samles avfallsstoffer, døde celler og fordøyelsesvæsker. Dette kalles mekonium og vil bli barnets første avføring. Fingertupper og tær utvikler sine særegne avtrykk! Nervene begynner å dekkes av et fettlag kalt myelin. Det gjør nervecelletransporten enklere og beskytter mot ubrutte impulser. Blodsirkulasjonen er i full gang. Navlestrengen vokser og blir tykkere når blod transporteres med betydelig kraft gjennom den for å gi næring til fosteret. Immunsystemet begynner å virke denne uken og lager antistoffer. Nå begynner fosteret å bli stort og sterkt nok til å sparke så hardt at du kan kjenne det. Noen kjenner spark allerede, andre må belage seg på å vente en liten stund. Som regel kjenner flergangsgravide spark tidligere, fordi de vet hva de skal kjenne etter. Skal ut å spise lunsj med en gravid bekjent nå, og hun har vært på ultralyd i dag - gjett om jeg gleder meg til å høre om det! Kommer sterkere tilbake, men ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #1316 Del Skrevet 27. oktober 2005 Koselig å lese om svangerskapet ditt fra uke til uke. Ikke lenge igjen til din UL heller nå. Kos deg på cafè i dag da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter #1317 Del Skrevet 27. oktober 2005 Koselig å lese om svangerskapet ditt fra uke til uke. Ikke lenge igjen til din UL heller nå. Kos deg på cafè i dag da. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 27. oktober 2005 #1318 Del Skrevet 27. oktober 2005 Nå samles den første bæsjen til Lille Noen opp! Gleder meg også til UL - var det 5. november? (hmmm.. nei, det kan det vel ikke være siden det er en lørdag :klø Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 27. oktober 2005 #1319 Del Skrevet 27. oktober 2005 Var de ikke 2. november da? :klø: Hvis det stemmer så er det to spennende ting neste onsdag. IKM og testing for Peony og UL for Orkis. Håper vi får ett svar på hva Orkis gjemmer i magen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 27. oktober 2005 #1320 Del Skrevet 27. oktober 2005 Håper vi får ett svar på hva Orkis gjemmer i magen sin. ← Du mener vel: Håper vi får bekreftet hva Orkis gjemmer i magen sin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå