Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Kjære Orkidé-vennen! :klem:

Du har jo en aldeles nydelig babykul! :grine2:

Det der en helt klart baby og ikke fett, sånn som hos meg ;)

Skjønner godt at du tenker på UL nå når det nærmer seg! Jeg var også kjempenervøs da vi skulle dit sist! Men alt var jo i skjønneste orden, og det er jeg sikker på at det er med Lille Noen også!

Og selvfølgelig har h*n armer og bein, bebisen din ligger og sparker og spreller så fint inni der atte! Etter hvert kan sikkert mannen din også kjenne spark, det er jo bare så koselig :hjerte:

Håper hodepinen din snart gir seg. Vet hvordan det er! :troest:

Ønsker deg en super kveld! :klem:

Ooooops...glemte visst deg der i slengen! :flau:

Du er aldeles nydelig du da, skjønn og god! :kose:

Tenker du kjenner liv tidligere denne gangen, sett ifh. da du gikk med Brage - så snaaart kjenner du vel liv igjen du også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ÅÅååååååh, eg MÅ slutte å lese i desse gravid-bøkene altså!!!!! *drømme*

:ler:

Men det er jo så koselig med besøk fra deg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Veslo - jeg vil også! :sjenert:

Jeg også!! Og nå som enda en 2005-brud havner her inne på gravid-dagbøkene blir jeg jo bare enda mer utålmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Izaaaaaaaria da! :ler:

Er det mulig!???

*gaaah*

:hoho:

Ertekroken!!!

Nu vel - ny uke i dag, litt mer presist en forrige uke! ;)

Fra 18 uker og 0 dager til 18 uker og 6 dager av svangerskapet.

Vekt: 220 g

CRL: 13,5 cm

Full lengde: 18 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 16 uker gammelt. Ørene stikker litt ut fra hodet og øynene når sin endelige plassering i ansiktet. Selv om øyelokkene forblir lukket en stund til, kan fosteret allerede blunke.

I tarmen samles avfallsstoffer, døde celler og fordøyelsesvæsker. Dette kalles mekonium og vil bli barnets første avføring.

Fingertupper og tær utvikler sine særegne avtrykk!

Nervene begynner å dekkes av et fettlag kalt myelin. Det gjør nervecelletransporten enklere og beskytter mot ubrutte impulser.

Blodsirkulasjonen er i full gang. Navlestrengen vokser og blir tykkere når blod transporteres med betydelig kraft gjennom den for å gi næring til fosteret. Immunsystemet begynner å virke denne uken og lager antistoffer.

Nå begynner fosteret å bli stort og sterkt nok til å sparke så hardt at du kan kjenne det. Noen kjenner spark allerede, andre må belage seg på å vente en liten stund. Som regel kjenner flergangsgravide spark tidligere, fordi de vet hva de skal kjenne etter.

uke18skisse.jpg

Skal ut å spise lunsj med en gravid bekjent nå, og hun har vært på ultralyd i dag - gjett om jeg gleder meg til å høre om det! :)

Kommer sterkere tilbake, men ha en fin dag!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå samles den første bæsjen til Lille Noen opp!

Gleder meg også til UL - var det 5. november? (hmmm.. nei, det kan det vel ikke være siden det er en lørdag :klø:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var de ikke 2. november da? :klø:

Hvis det stemmer så er det to spennende ting neste onsdag.

IKM og testing for Peony og UL for Orkis.

Håper vi får ett svar på hva Orkis gjemmer i magen sin. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...