-TeddyToria- Skrevet 28. september 2005 Forfatter #801 Del Skrevet 28. september 2005 Da blir det Jacob da? Det er litt dumt å velge like navn. Ett vennepar av oss har 3 barn, 2 jenter og en gutt. En av jentene heter Amalie og gutten heter Nicolai. Ett vennepar av de igjen har kalt datteren sin for Emilie og da sønnen kom til verden så skulle han hete Nikolas. Dèt blir litt for dumt, for de er nære venner altså! ← Heeelt enig! Min guttefavoritt har lenge vært Nicolai, men da broren til Gunnar døpte sin sønn Niklas ble det helt uaktuelt for meg å døpe en evt. sønn for Nicolai - de blir jo fettere, og jeg synes det er for likt og for tett! Nora, et fint jentenavn, er også uaktuelt da niesen vår heter Tora... Ikke at Nora var så veldig aktuelt, men det ville aldri blitt det nettopp pga. Tora.. Og sånn kunne jeg fortsatt i evighet. Utrolig mange fine navn, men så lenge tanter, onkler, søsken, mødre, fettere og kusiner ++ heter et eller annet, velger ikke jeg det samme til mine barn... Nemlig!!! Ella er et slikt jentenavn...vi har allerede to Ella´er i familien og det holder...osv osv. Nå ville aldri Emilie heller vært aktuelt for oss - jeg er ikke superfan av listetopp-navn i utg.pkt, og når jeg er fadder til ei lita tulle som heter det, samt at datteren til min forlovere heter det, så er det også nok til at jeg velger navn bort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 28. september 2005 #802 Del Skrevet 28. september 2005 navn skal ikke være enkelt nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 28. september 2005 Forfatter #803 Del Skrevet 28. september 2005 navn skal ikke være enkelt nei ← Nei, det er helt sikkert... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 28. september 2005 #804 Del Skrevet 28. september 2005 Hei! Nå har jeg også stemt! Jente - Jacob og Amelia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 28. september 2005 #805 Del Skrevet 28. september 2005 Ida er et meget vakkert navn mener nå jeg ellers liker jeg nathalie veldig godt... men sambo gjør ikke det.. så da blir det neppe det. avtalte en gang at dersom det blir gutt bestemmer jeg.. blir det jente bestemmer han "gulp" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirjam Skrevet 28. september 2005 #806 Del Skrevet 28. september 2005 Her var dagboka full av ting jeg også er opptatt av for tiden. Surfer babyutstyr- og barneklærsider dagen lang. Når det gjelder seng har jeg en fra før, faktisk en jeg brukte da jeg var liten. Den er kjempefin fortsatt og ser ikke gammeldags ut i det hele tatt. Når det kommer til vognvalg blir det nok en Simo denne gangen også. Sist hadde jeg bagvogn, nå skal jeg ha kombivogn. Bagvogna var litt liten til voksipose. Med kombivogn kan jeg bruke bagen oppi når det er varmt nok til bare dyne og ta ut bagen når jeg må bruke voksipose. Av bilstol er jeg veldig opptatt av hva de har testet og hvilke karakterer de har fått. På hjemmesiden til forbrukerportalen oppdaterer de med nye tester en gang i året tror jeg det er. Dessuten er det en del å lese på Trygg Trafikk også. Navnevalg er jeg ikke så opptatt av enda. Forrige gang opplevde jeg at ingen av navnene jeg hadde på ønskelista mi, passet på gutten, så det ble noe helt annet. Jeg kommer til å følge litt med her. Dette er jammen spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 28. september 2005 #807 Del Skrevet 28. september 2005 Hei! Jeg tror du bærer på en liten jente jeg! Stemte på Philip og Mathea. Artig side det der! Navn er ikke enkelt nei! Alltid noe man forbinder med navn, eller så er det noen i familien som har ganske likt. Jeg har alltid likt Maria til jente, men tantebarnet mitt heter Mari så da faller det liksom bort! ha en fin kveld da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 28. september 2005 Forfatter #808 Del Skrevet 28. september 2005 (endret) Mmmm, Maria er et fint navn...men igjen et som ikke er aktuelt for oss. Jeg heter det selv, samt at min svigerinne ("den onde") heter det, så da blir jo det litt for mye av det gode også! :grine2: Men Phillip er fiiiiint! Endret 28. september 2005 av Orkidéen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 29. september 2005 #809 Del Skrevet 29. september 2005 Jacob og Amelia er finest! Eneste med Amelia er at det er så mange navn som er nesten like der, og jeg blir jo litt forvirret :klø: - Amalie, Emilie, Amelia, Amelie, Emilia, Emily osv Men du, jeg synes ikke Tora og Nora for like, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. september 2005 #810 Del Skrevet 29. september 2005 Jo Tora og Nora er for likt....syns jeg da Enig i at det er mange navn som er like Amelia men det er som mirjam sier her, når barnet kommer så kan det jo hende at navnet ikke passer i det hele tatt. Hvordan er formen ellers i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 29. september 2005 #811 Del Skrevet 29. september 2005 ååå...gleder meg til den dagen jeg og mannen skal bestemme navn.. Vi har jo snakket om det allerede da.... Av guttenavn liker vi Julian godt...Og av jentenavn har vi lekt litt med Isabel og Aurora... Men nå er det jo ikke min tur enda...Som flere andre her syns også jeg at Jacob og Amelia er finest! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 29. september 2005 Forfatter #812 Del Skrevet 29. september 2005 Det er helt sant at mange ender opp med heeelt andre navn når de får se ungen, men jeg synes nå det er greit å ha luftet det, så vi har en anelse om hvilken vei vi ønsker å gå og at vi ikke befinner oss på forskjellige planeter lysår fra hverandre! Ser ut til å gå greit da...men jeg har en del navn jeg bare har måttet legge på hylla pga. han, og det samme omvendt - selv om han nok ikke har tenkt like mye som meg! *s* Cons - Julian er veldig fint...men det heter nevøen min. Og sønnen til den ene kusinen min heter Julius... Peony & Heidu76 - skjønner hva du/dere mener med at Amelia er likt flere andre navn, men jeg synes nå i allefall at det navnet er det mest spesielle av alle dets navnesøstere, og definitivt flottest også på engelsk! Det er faktisk ikke så vanlig navn, ikke mange som heter det... Men jeg tviler faktisk sterkt på at det blir vårt jentenavn altså. Gunnar er ikke heeelt med, og jeg orker ikke skape mere splid i familien heller (ang. navnet til min svigerinne - Emilie)!!! Dessuten finnes det jo mange fine navn, det er bare det at jeg har problemer med å finne de navnene jeg kunne tenke meg å gi til en datter... Jeg vil ikke det skal være for vanlig, men samtidig ikke for spesielt...og jeg vil ikke ha et laaaaaaaangt navn (tungt navn), ei heller veldig korte navn, som Siv og Ida - navnene er fine nok de, men ikke min "stil"! Det skal ikke være for pretensiøst osv osv. Med andre ord, det er IKKE lett!!! --- Uansett, det er ny uke her i huset igjen! 14+0 (14+1) i dag! Fra 14 uker og 0 dager til 14 uker og 6 dager av svangerskapet. Vekt: 50 g CRL: 8 cm Full lengde: 10 cm Fosteret er i begynnelsen av denne uken 12 uker gammelt. Hodet er fremdeles stort i forhold til kroppen, men kan nå holdes oppe av hals og nakke. I kinnene vokser sugemusklene. Når de blir større, får ansiktet mer babyaktig utseende med lubne kinn. Fosteret begynner å produsere spytt. Ansiktshår dannes og man kan begynne å ane hårmønsteret på hodet. Lungene utvikles og fosteret begynner å puste små mengder fostervann. Dette er svært viktig for at lungene skal utvikle seg riktig, og fosteret får viktig trening i noe det skal beherske ved fødselen. Fosteret svelger også fostervann og sugeevnen er bedre utviklet nå. Hjertet pumper 28 liter blod hver dag. Det høres kanskje mye ut, men det nyfødte barnets hjerte pumper hele 350 liter i døgnet! Milten begynner sin oppgave overvåket av leveren. Den vil fjerne gamle røde blodceller og produsere antistoffer. Fostervannet fornyes hver tredje time. Armene har nesten nådd sine endelige proporsjoner, men beina er fremdeles relativt korte. Hendene, særlig tomlene, blir mer funksjonelle. Bevegelsene blir stadig mer kontrollerte og mykere, og fosteret kan bevege både hode, munn, lepper, armer, håndledd, hender, bein, føtter og tær! Noen kjenner allerede disse fjørlette bevegelsene, men som regel vil du ikke kunne kjenne dem på noen uker ennå. Hihi, Lille Noen har fått bollekinn! Også kan h*n ikke se spesielt glup ut da, med laaange armer og stumpkorte bein... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 29. september 2005 #813 Del Skrevet 29. september 2005 Lange armer og korte bein - høres ut som meg det! Ikke noe å gjøre narr av altså! 50 gram... Det er omtrent som en Stratos-bar, det. Gleder meg til å følge navnedebatten her inne! Og mens vi snakker om navn, Heidi - jeg synes at Orkis har gitt deg et fint, nytt navn: Heidu76. Morn du, Heidu! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 29. september 2005 Forfatter #814 Del Skrevet 29. september 2005 ...jeg synes at Orkis har gitt deg et fint, nytt navn: Heidu76. Morn du, Heidu! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Calla Skrevet 29. september 2005 #815 Del Skrevet 29. september 2005 (endret) her er det mange morsomme navn.... Endret 29. september 2005 av cons Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. september 2005 #816 Del Skrevet 29. september 2005 Eller Hellu Heidu Ja, nå er vi morsomme her! Morsomt å lese om Lille Noen uke for uke. Lange armer og korte ben - HAN er sikkert kjempefin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 29. september 2005 Forfatter #817 Del Skrevet 29. september 2005 her er det mange morsomme navn.... ← Uff, ja... Men akkurat denne, fra tellingen i år 1900 var jo mest bare stygg: Idius (25; ofte brukt på åndssvake) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 29. september 2005 #818 Del Skrevet 29. september 2005 Fant en fin navnelink, men kjenner jeg deg rett har du vel sett den før! http://www.norskenavn.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 29. september 2005 Forfatter #819 Del Skrevet 29. september 2005 Fant en fin navnelink, men kjenner jeg deg rett har du vel sett den før! http://www.norskenavn.no/ ← ...klarer ikke la være å snike innom innimellom lesingen - sitter jo og jobber på PC´en, alltid på nett! Jo, jeg har sett den. Mamma sendte med linken for et par dager siden bare... Men når det først er oppe så må jeg bare få kommentere noe! Jeg klikket meg inn på Norske Navn jeg, og begynte på jentenavn, siden det er det vi ikke finner ut av, og begynte videre på bokstaven A... Scrollet meg nedover mens jeg skumleste litt på navnene, og så måtte jeg le! Her er et lite utdrag fra NORSKE NAVN, men jeg minner om at dette bare er fra bokstav A...så det er jo da 29 bokstaver til å regne med: Avesta Aviaja Avin Avril Awa Awat Awatef Awatif Awaz Awin Awo Aya Ayaan Ayah Ayako Ayan Ayantu Ayat Ayda Aye Ayesha Ayfer Aygul Ayisha Ayla Ayleen Aylin Ayna Aynur Ayra Ayse Aysegul Aysegyl Aysel Aysen Aysenur Aysha Aysheh Aysun Ayten Aza Azadeh Azam Azar Azeb Azemina Azemine Azemira Azhar Azieb Azin Azita Aziz Aziza Azize Azizeh Azka Azmat Azora Azra Azza osv. Hvor er så det NORSKE i disse??? :klø: Slenger med B også jeg, for dette var jo litt artig da... Bogdanka Bogumila Boguslawa Bojana Boriana Borislava Borka Boryana Boshra Bosiljka Bosteyo Bothild Bothilde Bouchra Bozana Bozena Branislava Branka Brankica Brenda Buaphan Buket Bukurije Buppha Burbuqe Burcu Bushra Busra Bysra Ikke for at jeg har noe problemer med at også slike veldig utenlandske navn er navn det nå er lov til å døpe i Norge, men ironien er jo at jeg ikke finner mye NORSK i disse...så jeg synes liksom ikke nettstedsnavnet www.norskenavn.no passer midt i blinken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@riel Skrevet 29. september 2005 #820 Del Skrevet 29. september 2005 nei de navnene var det ikke mye norskt i Dette med navn er jammen ikke lett, for det er 2 som skal være enig og så må en ta hensyn til å ikke "stjele" andre i nær krets sine navn. Jeg og sambo har vel egentlig navnene klare, men holder de hemmelige til lykkeliten blir født Men så vet en aldri. Kanskje ombestemmer vi oss :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå