-TeddyToria- Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #2961 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Schalabais! Hele dagen i går gikk i ETT...ganske så stress! Men her er jeg! Var hos ei venninne (M) som også er gravid, men med termin i mai. Lenge siden jeg hadde sett henne, for selv om vi bor her i samme by så har hun bl.a fire unger fra før av og det tar jo sin tid det også! Fire jenter faktisk, og femte prinsessa på vei... Jeg sier bare stakkars T (mannen) når disse kommer i puberteten på rekke og rad!!! :grine2: Hører vel med til historien at mannen nå er sterilisert... Etterpå var jeg og mannen på omvisning på føden og hadde videre to timer med en fysioterapeut som snakket litt om massasje, sm.stillende og teknikker/stillinger mm under fødsel, barseltid osv osv. Lærte faktisk en god del! Meeen - JEG VIL IKKE FØDE!!! NEVER EVER!!! Jeg har jo vært skikkelig dårlig i magen de siste dagene og har kjent veldig lite liv i magen. Det er jo nok til å bli gal av og natt til i går (etter at jeg hadde ringt føden utallige ganger og bare fått opptatt) gråt jeg meg mest i søvn...var helt skrekkslagen og engstelig! Stod opp flere ganger ila natten for å drikke cola, noe som tidligere har gitt meg respons, men NADA! I går morges kjente jeg antydning til liv igjen, men ettersom jeg har hatt dårlig mage (les: diaré og luft så det holder), har det vært vanskelig å kjenne hva som egentlig er bevegelser fra lillegutt og hva som er luft. For jeg kjenner jo ikke skikkelige spark lenger - det er det jo ikke plass til inni der lenger. Det fører nok til en del unødvendig bekymring. Men så er det denne "Tell Trivselen" greia da, der man SKAL kjenne minst 12 spark ila. 2 timer man vet babyen vanligsvis er mest aktiv +++ Blir litt provosert av akkurat det jeg, for det er tre måneder siden jeg virkelig kunne legge merke til et mer fast bevegelsesmønster hos lillegutt... Nu vel, hos denne venninnen min, M, fikk jeg altså låne med meg hjem en AngelSound - en doppler der jeg selv kan høre etter hjertelyden til lillegutt dersom jeg blir engstelig. Prøvde den med én gang og der slo det jevnt og godt på ca 150 sl./min! For sikkerhetsskyld snakket jeg også med JM min når jeg var på føden og fikk henne til å lytte...hun sa den var flott. Fikk tilbud om å komme inn til ctg og ny UL i går kveld etter kurset også, men plutselig var det jo rene heisaturen i magen igjen, og jeg fant ut at jeg heller kan ha det til gode. Nå har jeg jo AngelSound´en og greier meg sikkert med den. Konklusjonen er nok at i disse dagene som magen min har vært i ulage og det meste bare har gått rett igjennom systemet så har nok lillegutt fått i seg like lite næring som meg, og blitt roligere av den grunn. Litt sånn sparebluss. Nå er magen mer fast igjen og aktiviteten har tatt seg opp. Det MÅ jo ha en sammenheng!? :klø: Tror dere ikke?? Æsj, dette ble langt og klønete formulert. Men jeg skulle liksom klare å få med meg alt da! :grine2: Forresten kan jeg legge til at Aurora i går ettermiddag ble overflyttet til intensiven da hun har fått gulsott, gått ned 280 gram siden fødselen og er for slapp til å ta til seg næring på egenhånd. Så nå får hun lysbehandling og næring gjennom nesesonde. Håper hun snart kommer seg til hektene slik at de alle tre kan bo på familierom sammen på sykehuset. Akkurat nå ligger Aurora alene på intensiven, venninnen min på barsel og den nybakte far hjemme...ikke ideelt i en slik situasjon der man trenger hverandre som mest! Så send gjerne mange gode tanker sørover til SSK! Endret 23. februar 2006 av -TeddyToria- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 23. februar 2006 #2962 Del Skrevet 23. februar 2006 Der var du igjen ja Høres ut som om det var hektisk i går ja. Men så flott at du kan bekymre deg litt mindre nå da. Tror nok sikkert din dårlige mage kan henge sammen med lite bevegelse hos lille prinsen deres ja. Hvertfall siden det har tatt seg opp nå. Og så flott med all den nyttige informasjonen på sykehuset da! *sender masse varme tanker til SSK* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 23. februar 2006 #2963 Del Skrevet 23. februar 2006 Der var du jo Skjønner godt at du var bekymret for lillegutt siden du ikke kjente han. Men du fant jo hedligvis ut av det. og det kan nok stemme det du sier.. at siden du har vært dårlig og hatt diara osv så har ikke han fått i seg så mye næring han heller.. så da blir han roligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Izaria Skrevet 23. februar 2006 #2964 Del Skrevet 23. februar 2006 Mange varmer tanker til SSK! Også så fint det høres ut med Angelsound (likte det navnet godt). Det har sikkert en sammenheng med magetrøbbelet ditt og lite bevegelse fra Jacob. Ikke engste seg for mye Teddy! Fødselen kommer til å gå veldig fint! Håper nervene slipper etter hvert nå som du nærmer deg. Det er en naturlig tingå føde..så slapp av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. februar 2006 #2965 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei TeddyToria! Du er ikke den eneste som har slitt med rar mage og diverse... godt at du er bedre nå da. Kjempefint at du kan lytte på Jacob med den AngelSound´en og spare deg for bekymringer og uro! Ha en fin dag! .klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 23. februar 2006 #2966 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg er helt sikker på at fødselen din går superbra! Og du vet når man er bedt på en fest og man egentlig ikke har så lyst til å gå? Da får man det alltid mye morsommere enn når man har gledet seg masse. Sånn blir det med fødselen din også, du gruer deg sånn at du bare MÅ få noen positive overraskelser! Så jeg er sikker på at du er klar for nestemann innen en uke etter prinsen er født! Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 23. februar 2006 #2967 Del Skrevet 23. februar 2006 SKjønner godt bekymringene dine! Tror vi kvinner er utstyrt med ekstrautstyr for bekymring Jeg er blitt helt på supervakt etter jeg ble gravid!! Men det er vel kanskje en del av morsinstinktet?! Sender varme tanker til Aurora og familien hennes ja..Håper hun snart blir frisk og rask! Ha en fin dag TT! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 23. februar 2006 #2968 Del Skrevet 23. februar 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #2969 Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) Fikk akkurat en mail av venninnen min, mammaen til Aurora...heretter betegnet som L... Hun var en kjapp tur hjemom for å hente tøy og jeg fikk da en mail med bilder +++ Sitter nå og beundrer dem, og jeg blir helt salig! Kan liksom ikke fatte at for bare et par dager siden så lå denne lille nuddelige frøkna inni magen til L! Enda mindre skjønner jeg at jeg jo faktisk har et slikt lite nurk inni min egen mage!!! Blir helt tullerusk jeg! Endret 23. februar 2006 av -TeddyToria- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jettes Skrevet 23. februar 2006 #2970 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg er helt sikker på at fødselen din går superbra! Og du vet når man er bedt på en fest og man egentlig ikke har så lyst til å gå? Da får man det alltid mye morsommere enn når man har gledet seg masse. Sånn blir det med fødselen din også, du gruer deg sånn at du bare MÅ få noen positive overraskelser! Så jeg er sikker på at du er klar for nestemann innen en uke etter prinsen er født! Så det så! ← Akkuratt slik fikk jed det på første fødselen,og slik blir det sikkert med deg også. Helt enig med Peony Min minste jente og jeg lå hver for oss i hele 6 uker, det er ikke noe morsomt Maaaange varme tanker til Aurora og mamman og pappan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. februar 2006 #2971 Del Skrevet 23. februar 2006 Så nyyydelig hun er! Håper hun kommer seg fort og er ute av intensiven på null-komma-svisj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 23. februar 2006 #2972 Del Skrevet 23. februar 2006 Å, for ei nyyydelig, lita jente!! :grine2: Kjenner meg så altfor godt igjen i bekymringene rundt lite liv i magen! Godt det har tatt seg opp igjen, og at du har AngelSounden for sikkerhets skyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tulipan Skrevet 23. februar 2006 #2973 Del Skrevet 23. februar 2006 Hei på deg Teddy!!! Du, det med bevegelser fra huleboeren og engstelse når man ikke får den responsen man vanligvis får, den kjenner jeg veldig godt. For her i huset så pleier leieboeren å virkelig ha hjemme-alene fest når jeg legger meg for kvelden og ligger og leser. OG gjør han ikke det, kan du banne på at jeg ikke sover særlig godt. JEg sender herved masse varme tanker til L'en din. Aurora er jo bare helt herlig!!!! OG tenk, om ikke lenge er det vår tur. SKREKKblandet fryd !!!!! Er helt enig med deg: JEG SKAL IKKE FØDE!!! Men hvordan skal ungen komme ut da???? Ut må han jo.... Ha en fortsatt fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 23. februar 2006 Forfatter #2974 Del Skrevet 23. februar 2006 Er helt enig med deg: JEG SKAL IKKE FØDE!!! Men hvordan skal ungen komme ut da???? Ut må han jo.... ← Jeg har klokketro på at han skal telepatisere seg selv ut av magen!!! Neida, lillegutt må nok fødes på skikkelig vis...men den tid, den sorg - og selvsagt glede! Jeg kan bare ikke si at jeg G L E D E R meg så veldig, men jeg tror nok, som bl.a Peony påpeker, at det er verdt hver rie og hvert bannord når du til slutt sitter der med en liten skatt i armene - et perfekt sammensurium av en selv og ens kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 23. februar 2006 #2975 Del Skrevet 23. februar 2006 "Jeg fikk av mitt KG en Teddy"...... Og den Teddy'en må jeg jo gi en gooood Nå er det ikke lenge til du har prinsen din i armene. De siste dagene kommer til å fly avgårde. Og for ei nydelig tulle du hadde lagt inn bilde av Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoegal Skrevet 23. februar 2006 #2976 Del Skrevet 23. februar 2006 - et perfekt sammensurium av en selv og ens kjære! ← Der fikk du sagt det Som svigermor sa til både meg og sambo for ei stund tilbake: "Du er litt klar ikke sant? Du er litt klar du også, ikke sant? Ååhh for ei nydelig suppe det kommer til å bli av dere to...!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 23. februar 2006 #2977 Del Skrevet 23. februar 2006 Godt at det har blitt fart i lillegutt igjen - skjønner jo at du blir bekymra. Men jeg ser det ikke som umulig at din dårlig form kan ha vært årsak til at han har vært litt roligere. Så flott at du fikk låne angelsound'en fra venninna di - det må jo være betryggende! Alle gode lykkeønskninger til L og lille Aurora! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 23. februar 2006 #2978 Del Skrevet 23. februar 2006 - et perfekt sammensurium av en selv og ens kjære! SUKK! Bra at du fikk låne det hjertelytteapparatet! Ikke gøy å være bekymra. Sender tanker til Aurora og mammaen og pappaen hennes. Det hadde forresten vært noe om ungene kunne telepatisert seg ut!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Markblomsten Skrevet 24. februar 2006 #2979 Del Skrevet 24. februar 2006 God morgen Ja, tenke om lille prinsen kunne telepatisert seg ut av magen Synes det er fint du har fått låne dette hjertlydapparatet jeg da, så du kan være litt mere trygg Hvordan står det forresten til med den flotte gravide og hennes lille prins i dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 24. februar 2006 #2980 Del Skrevet 24. februar 2006 Så godt å lese at aktiviteten har tatt seg opp... Og nå er det søren ikke lenge igjen! Du slo meg mtp denne graviditeten. Vi giftet oss jo først, så vi burde rent teknisk være først ute... . MEN, akkurat nå er jeg veldig glad det ikke er jeg som skal føde om under TO måneder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå