Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

:hoho: UTROLIG morsomt med hun værdama!!! :) Jeg har sett en gang på NRK hvor det blei så mye trøbbel med kartene at værdama begynte å le. Men det tok ikke like mye av som dette. Og en gang så jeg en HÅND som kom inn bak Kristen Gislefoss for å rette på dressen hans!!! Det var morsomt! :ler:

GOD HELG!

Endret av miiip
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!!!

Synes det er koselig med sne jeg da..... :sjenert: . Men nå synes jeg det begynner å bli litt mye. Nå gleder jeg meg til våren. Skal bli deilig å kunne sitte ute på en fortauskafé og nyte en god kopp kaffe eller gå en tur langs Akerselva og høre fossen bruse og fuglene synge.... Sukk

Du må ha en riktig god helg med besøk og greier.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med snø så lenge det blir måkt...

Jeg har hund og må ut med den noen ganger om dagen. Rene treningsøkten!

God helg snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du har vært der for meg i den siste tiden med dagbokhilsener og meldinger, det betyr mye :klem:

Så koselig at du har kjøpt Bugaboo også, håper fortsatt at det kan bli trilleturer på oss sammen i dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjapt innom!

:vinke:

Har hatt en strålende helg... Særlig kjekt var det med bowling i går og laaang tur i en virkelig vinterhvit dyrepark! :)

Meeen, det har tydelig gått hardt utover mage, rygg og bekken - for nå har jeg så vondt i lysk og korsrygg at jeg tror jeg klikker! :overrasket: Det stikker, som om en kniv vrir seg i lysken, og ryggen er bare øm. Jeg vraltehalter rundt her og okker og stønner meg... Tror definitivt jeg må ta det litt mer med ro fra nå av! :Nikke:

Har ei venninne som har termin samtidig som meg som havnet på føden i dag. Trodde vannet gikk i natt og hadde noen skikkelige tak... Men det viste seg heldigvis å bare være modningsrier og en dobbelthinne mellom livmoråpningen og selve fosterhinnen som hadde røket. Men nå skal hun inn for sjekk igjen da, ettersom det fremdeles renner. Håper bare ikke fødselen starter riktig enda. Hun er jo like langt som meg og lillejenta burde jo være i magehuset sitt i allefall i to uker til - da er hun ikke prematur lenger!

Ble litt stressa av dette jeg da og ser for meg at jeg har en del maserier selv pga dette og for mye aktivitet! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men NÅ har vannet hennes gått...

Riene har ikke tatt seg opp da, så hun blir evt. satt igang på tirsdag! Var visst vannet som hadde gått i natt, for det har jo fortsatt å renne og det ble konstantert lite vann i fostersekken ved UL nå nettopp!

HERREGUD!

Innen onsdag er venninnen min blitt mamma!!! :overrasket::hjerte:

Litt urettferdig da, for jeg skulle jo ikke bli sittende igjen alene... Nå blir jeg sikkert sittende igjen PÅ OVERTID også, jeg som er så redd for denne fødselen! :sur::sjenert: :grine2:

Nei, herregud - jeg ekke sinna altså, nokså uhøytidlig dette. Og det er jo helt herlig om hun får jenta i armene sine på no-time... Men LITT redd er jeg for å bli alene igjen med fødselsangsten min! :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Skjønner jo det at du gjerne ville være på likt. Kjedelig hvis du må gå over tida når hun var fem uker FØR... Man blir jo utålmodig av sånt!

Kom til å tenke på det her om dagen at det hadde vært gøy å bowle igjen snart, men er usikker på for det første om jeg får det til og for det andre om det kommer til å gjøre vondt i bekkenet og sånn... Tror du det var det som gjorde at du fikk så vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, bowling ja. Jeg hadde meg noen runder den siste uka før lillemor ble født. Han bak disken lurte til slutt på om det virkelig ikke var farlig... :ler:

Eneste vondte jeg endte opp med var vonde legger.

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper venninnen din får en kjempefin fødsel slik at hun kan berolige deg litt. :tommel:

Ellers så hørest det ut som at du må ta deg litt rolig selv de neste par ukene. Høres ikke noe deilig ut de smertene dine altså....så du får lytte til kroppen og ta det med ro. :kose:

Var det forresten koselig med besøk i helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle søte!

Jeg hadde det kjempekoselig med besøk i helgen... Vi shoppet, lunsjet, bowlet, gikk turer og var i dyreparken. Akkurat passe med aktivitet (for mye ifl. mitt bekken og mage da) og kjempekjekt å se henne igjen! :Nikke:

Hun som er i gang med fødsel var forøvrig med på bowlingen, så kanskje den ikke var så bra!? Det er nok langt fra farlig å bowle som gravid, men det kan jo ha vært med å trigge dersom man har overanstrengt seg mer enn man skal i tillegg og kanskje har en kortere livmorhals en mange i utgangspunktet!?? :klø: Jaja, hun er i allefall ikke i mål enda. Går hjemme med modningsrier og null åpning, så de forventer vel ikke fødsel før igangsetting i morgen. Men hun skal til kontroll kl. 10.30 på sykehuset, så da får jeg vel vite noe mer jeg også! :)

I natt har jeg okket meg nok en gang - det murrer og herjer og ballerer nedi der. Han er ikke så aktiv lenger, kjenner mest bare at han kanskje vifter litt med armene, krafser litt nedover i blæra og underlivet mitt :ler: og at han evt. legger ryggen mot høyre eller venstra. Kjenner altså at det er liv, men ikke mer enn det - begynner vel å bli trangt. Det begynner i allefall å bli tungt. Det er helt tydelig at kroppen min er sliiiiiiten! :tristbla: Som sagt så har jeg skikkelige vondter i et slags "belte som strekker seg fra den ene hoften til den andre, og det stikker litt nedover baina og bak i ryggen av og til. Så jeg må vel bare roe ned! :sjenert:

Halsen min er tørr og "sprø" og jeg puster og peser. Sliter faktisk også litt med å komme meg opp og ned fra lenestolen og sofaen! :rodme: Herregud, skal jeg ende opp som en totalt invalid eller!? :grine2: Men det aller aller værste er trappen mellom 1. og 2. etg - og den tar jeg OFTE, ettersom stue og kjøkken er oppe, og bad/toalett +++ er nede... Jeg stabber meg nå i vei, tviholdende i gilenderet og med et og et steg. Føler meg jommen som en gammal, skraaaal kjerring! :sur::flau:

Kanskje jeg må kapitulere helt?

Har tatt nytt magebilde i dag, 35+2 - og nå kan man vel bare konstantere at magen har poppet! Men har den sunket litt også!?? :klø:

Synes liksom den har fått DEN pløsa nederst, der den tidligere var så stram... :overrasket: Ulekkert må jeg si! :frustrert:

Men her er bildet, så får dere sammenligne og vurdere:

35+2

Også er jeg da altså 35+2, og dette sies om min 36. sv.skapsuke:

Fra 35+0 dager til 35+6 dager av svangerskapet.

Vekt: 2500 g

CRL: 31 cm

Full lengde: 42,5 cm

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 33 uker gammelt. Om du kunne plassere fingeren din i fosterets håndflate, ville den lille hånden lukket seg. Tåneglene når tåspissene.

Navlestrengen er rundt en halv meter lang og mellom en og to centimeter i diameter. Trykket i den og konsistensen gjør at det sjelden blir knute på den, og skjer dette, løsner den som regel av seg selv. Fosteret bruker gjerne navlestrengen som leke og klemmer på den, men det klarer ikke å klemme så hardt at det skades.

Det er i de siste ukene av svangerskapet fosteret legger mest på seg, gjerne over 200 gram i uken!

Han begynner jo å bli STOOOOOR!!! :overrasket::overrasket::overrasket:

Vel, vel! Nå skal jeg på butikken og posten en tur. Må ha i meg noe næring, og brødboksen er tom. Så jeg får komme sterkere tilbake senere i dag! ;)

:kyss:

Endret av -TeddyToria-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Markblomsten

For en flott gravidmage du har!! :klappe: Den har kanskje sunket litt ja, men ikke så mye tror jeg. Vet ikke helt jeg altså. Vanskelig å si.

Bare for å få det avklart: Hvor langt er et fullgått svangerskap i antall uker og dager?

Lille gutten begynner å bli stor ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen din ser fiiiin ut, TT! :hjerte: Klarer ikke å se om den har sunket eller ikke jeg, men øyet mitt er vel ikke så trent enda! ;)

Spennende med venninne som er i gang allerede da - det har jeg tenkt mye på, at man går og venter og venter på fødsel og tror vel kanskje aldri at den tiden skal komme - og så plutselig skjer det bare.

Vi får håpe at den lille prinsen din holder seg i mammas mage ei stund til - men nå nærmer det seg jo terminen ganske mye da! :)

Gratulerer med et halvt års bryllupsdag i dag, forresten! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiiine magen!! Syns det ser ut som den har sunket litt ja.. Men må si du ser flott ut, selv om det kanskje ikke føles slik.

Ønsker deg en fin mandag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott gravidmage du har!! :klappe: Den har kanskje sunket litt ja, men ikke så mye tror jeg. Vet ikke helt jeg altså. Vanskelig å si.

Bare for å få det avklart: Hvor langt er et fullgått svangerskap i antall uker og dager?

Lille gutten begynner å bli stor ja!

Takk! :rodme:

Et fullgått sv.skap regnes til 40 uker + 2 dager :)

Det vil altså si at det på dagen er 5 uker til termin, 27. mars ifl UL! Det er derimot like vanlig å få fra alt mellom 3 uker før og 2 uker ETTER termin ( :riste: )...jeg velger å være optimist og satser på at lillegutt er klar til å hilse på verden om 3 - 4 uker allerede! :sjarmor:

Orker ikke tanken på å gå 5 uker til med eeeeesende mage og skranglete bekken jeg! :grine:

---

Kverula - det er nok mye i det du sier. Litt derfor håper jeg at jeg får FØR termin, for da skjer det bare uten at jeg vet det liksom. Det er værre å ende opp over termin og vite at man garantert må igjennom det en av de neste dagene. I allefall når jeg gruer meg sånn! :Nikke:

Takk for at du minner meg på halvtårsdagen vår... :flau: Jeg er jo helt teit om dagen... Hue under armen! :sjenert:

---

cons - :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...