Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Rapport fra 4. jordmorkontroll

Uke: 34+3

Vekt: 87.7 kg :rodme:

BT: 130/85

Hb: -

Urin: Negativ

Ødem: 0

Leie: HB

Fl./min: 148

SF: 32 cm

Jeg er stort sett frisk og rask, men plages VELDIG med halsbrann, smerter i rygg og bekken. Så nå har jeg fått henvisning til bassengtrening på sykehuset. Er litt ventetid, men jeg kommer lenger frem i "køen" siden jeg har termin tidligere enn andre som venter på samme behandling. Så når jeg får innkallelse, skal jeg trene i basseng hver tirsdag frem til fødsel! :) Blir bra!!! :Nikke:

Blodtrykket mitt er også på vei oppover, men foreløpig følger under og overtrykk hverandre i sunn forstand. Bra jeg får hyppige kontroller nå fremover, slik at det i det minste følges godt med! ;)

Neste sv.kontroll hos turnuslege 1. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Nok en gang kan jeg alt for lite om alle disse tallene og forkortelsene, men du høres da fornøyd ut, så da satser jeg på at alt er bra :)

Bassengtrening skal vel være bra for bekkenproblemer ja. Men er det noe du kan gjøre med halsbrann?

Ha en fin dag da ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får litt bassengtrening!

Jeg vurderer å gå på vanngymnastikk fremover, tror det er bedre for meg enn en del annen trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markblomsten - det er litt vanskelig å forklare deg alle mål, men de er fine til at jeg er kommet så langt i sv.skapet! :)

Halsbrannen er det ikke så mye mer å gjøre med enn at jeg må sluke tabletter som legger et skumlokk på magesekken... *ugg*

---

MammaSarius - Ja, har du mulighet til å begynne på vanngymnastikk også uten henvisning hadde jeg garantert gjort det. Finnes ikke noe slikt tilbud her i byen :sur: - men det virker bare så supert! :Nikke: Man mister mye av vektfølelsen i vann og det er bra for kroppen som ikke får like stor belastning på de gale stedene! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg Teddy!!!

Så fine tall fra JM-timen. BT ditt synes jeg ikke var høyt og kjempe fint at du enda ikke har noen ødemer. For det er jo veeeeeldig vanlig så langt ut i sv.skapet. OG at urinen din var negativ. Så ingen svangerskapsforgiftning på gang.

Men dan natten din høres ikke særlig behagelig ut da. Stakkars liten :troest: . Snakket du med JM om dette med halsbrannen din??? Kanksje hun kunne gitt deg noen gode råd...

Ha en fantastisk fin VALENTINES DAY videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Spennende at vi er så likt i løypa! Kan jo teoretisk føde samtidig. Ikke lenge igjen nå! :Nikke:

Halsbrannen er det ikke så mye mer å gjøre med enn at jeg må sluke tabletter som legger et skumlokk på magesekken... *ugg*

Halsbrann ja - mitt største problem også! :tunge1:

Tygger Aflurax og er ganske forsiktig med hva jeg spiser/drikker, men er likevel plaget.

Gleeder meg til jeg skal drikke juice, spise pizza, hvitløk etc igjen etter fødselen. Regner med at halsbrannen da forsvinner omtrent over natten, samtidig med at svangerskapshormonene går ut av kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Spennende at vi er så likt i løypa! Kan jo teoretisk føde samtidig. Ikke lenge igjen nå! :Nikke:

Halsbrann ja - mitt største problem også! :tunge1:

Tygger Aflurax og er ganske forsiktig med hva jeg spiser/drikker, men er likevel plaget.

Gleeder meg til jeg skal drikke juice, spise pizza, hvitløk etc igjen etter fødselen. Regner med at halsbrannen da forsvinner omtrent over natten, samtidig med at svangerskapshormonene går ut av kroppen.

Ja, dette er jo kjempespennende! Hadde vært artig om nurkene våre kom så og si samtidig! :)

Aflurax har jeg også slukt. Men synes det smaker så utfattelig vondt - så jeg avløste litt med Novaluzid da jeg var i Sverige (der har de en utgave som ikke smaker råtten mint slik de gjør her) og i øyeblikket knasker jeg Gaviscon. Bare for å variere litt. Men Afluraxen virker veldig godt da! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine kontroll-tall! :tommelsmil:

Men er ikke hodet festet likevel? :klø:

Aflurax tygget jeg også MYE av forrige gang... Men det var verst midt i svangerskapet. På slutten hadde jeg ingen plager med det!

Håper ting bedrer seg for deg også. Kjedelig å plages sånn! :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Rognebær

Så kjekt at alt gikk fint hos jordmor! Og lurt med henvisning til bassengtrening! Jeg synes det virker som en utrolig smart ting... Tenk så deilig å flyte vektløs rundt med magen! :hoppe:

Halsbrann virker så ubehagelig! Jeg får av og til en veldig snål følelse i halsen, men tror ikke helt det er halsbrann, siden folk sier det er så ekkelt! Her er det bare... Rart? Kjennes ut som ekstrem sultfølelse i magen - bare at det sitter i halsen istedet. Rart! :overrasket:

TENK DA, det er ikke mange ukene igjen nå! :hoppe: Og så kommer han susende, og plutselig er dere TRE! Er det ikke vanvittig å tenke på? :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine kontroll-tall! :tommelsmil:

Men er ikke hodet festet likevel? :klø:

Aflurax tygget jeg også MYE av forrige gang... Men det var verst midt i svangerskapet. På slutten hadde jeg ingen plager med det!

Håper ting bedrer seg for deg også. Kjedelig å plages sånn! :troest:

Nope...hodet er IKKE festet! :sur:

Legen min trodde visst det, men både fødselslegen som tok UL forrige mandag og jordmor mener det er bevegelig! :lol:

Jaja, han fester seg vel snart - ligger i allefall riktig vei! :tommel:

Takk for :troest: .... Halsbrann er så fælt! :kvalm:

---

Rognebær - Synes nesten det er litt skremmende jeg da, at vi straks er tre. Men akk så koselig! Tenk, oss to og en tredje part som er en vidunderlig liten blanding av oss begge! :hjerte:

Høres ikke ut som halsbrann det du har nei. Og halsbrann passer navnet sitt, for det brenner og svir noe veldig i spiserøret. Du har sikkert opplevd å gulpe mageyre/galle noen ganger, evt. hvis du har måttet spy fra tom mage...det føles omtrent sånn. Helt grusomt! Spesielt når det er der konstant liksom, for det etser jo på slimhinnen i spiserøret! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at ikke lille Jackob (og alle de andre babyene) blir svimle av å ligge opp ned så lenge ;)

men det er kanskje forskjell på å gjøre det inne i magen og ute i den store verden.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at ikke lille Jackob (og alle de andre babyene) blir svimle av å ligge opp ned så lenge ;)

men det er kanskje forskjell på å gjøre det inne i magen og ute i den store verden.. :)

Hmmm...du sier noe... Kanskje de blir litt sånn vektløse inni der, slik som man jo gjør ellers i vann! :) Men jeg har tenkt det samme selv - må jo få fryktelig mye blod i hodet liksom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...