Gå til innhold

En aprilbaby er på vei!

-TeddyToria-

Anbefalte innlegg

...håper bare puppa mine voksre den gangen jeg skal ha barn.. hvis ikke trur jeg ungen sliter litt med å få tak i mat.. ikke mye griene her nei

Synes ikke amgen din ser feit ut jeg... men en liten naturlig kul..

men om jeg ahdde trudt at du var gravid om jeg ikke viste det, er jeg ikke helt sikker på.. men bare vent.. det kommer det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tvi tvi, cons!

Og tusen takk for lang og koselig hilsen, Heidi!

Tror det i allefall blir fargebilde på det i helfigur!!! :Nikke:

Nå har jeg og mannen vært på "badejakt" og har inngått et lite kompromiss - jeg tok siste stikk i fliser, han fikk siste stikk i baderomsinnredning. Så er vi ellers helt enige om dusj og do mm. :)

Så, det blir denne baderomsinnredningen, komplett...men uten den skufferaden på servantskapet:

Og, det blir disse flisene, Imola Pavona:

(fant ikke noe bedre bilde)

Skal ha mørke grå/svart flis på gulv, den grå på 1/3 av vegg før vi har list...og til sist 2/3 med melert hvitt + list også oppe. Men vi skal bare ha heeelt hvite og ensfargede fliser, ikke de flisene med "mønster" på... Så det blir helt enkelt utenom de to listene/bordene!

Vi er begge veldig fornøyd med utfallet så langt, for all del - men jeg fikk liksom lov til å velge mellom tre muligheter blant fliser, og han når det gjaldt innredningen. Så det blir bra! Vi ville bare ta en kjapp avgjørelse og ikke rote oss helt vekk, ettersom det bare er uker til det må være i hus! ;)

Fikk 40% på flisene som introduksjonspris, siden de er helt nye - OG så får vi enda mer prosenter ettersom han som leder Norfloor her i byen er svogeren til nabo´n! :tommel: Så isteden for å betale 19 000,- for rukkelet, betaler vi "bare" 9 500,-. Det er jo ikke værst! :danse: Så kommer jo selvsagt både varmtvannstank, nytt klosett, dusj, kabler, støping av gulv og dowlights i tillegg da, så det blir jo dyrt nok! :roll:

Og når det kommer til vogn så blir det nok etter all sannsynlighet en av disse, enten Simo Kombi eller Emmaljunga Edge Duo - ensfarget blå eller svart:

Emmaljunga Navy

Emmaljunga Black

...alternativt svart og sølv

Aktuelt understell til Emmaljunga

Mørk blå eller gråsvart og nøytral Simo Kombi Ultra, men antakelig i litt annen utførelse...det er jo så mange, men jeg vil ha minst mulig mønster og "dill"!

Ble mye bilder og dill og dall nå, men dere MÅ jo ikke se da! :ler:

Endret av Pheps
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det blir ikke noen quiiny da?

var fine vogner det ogs¨å da :)

Og badet dres blir nok lekkert trur jeg

fin pris var det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det blir ikke noen quiiny da?

var fine vogner det ogs¨å da :)

Og badet dres blir nok lekkert trur jeg

fin pris var det også

Nei, ikke med det første... Mannen ville ha en solid vogn til spiren sin, og synes ikke Quinny´n med bag så solid nok ut! *s* Og baggen er så liten... Derfor blir det heller en Quinny som mindre sportsvogn om 2 års tid tenker jeg, når ungen blir litt større. Den vognen tar jo mindre plass i bil og er kjekk for oss som reiser så mye! En Quinny SKAL jeg altså ha! ;)

Og diplomatisk som jeg anser meg for å være, ser det ut til at det blir Emmaljunga Egde Duo Sport Carbon (svart/sølv)! Det er helt greit for meg, og jeg synes bare det er fint at også mannen er med på å bestemme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her skal det nok bli en quinny vogn.. har allerde sagt i fra til mannen om det.

Nevnte det også til ei på jobben.,.at de var veldig fine..

(broren hennes får baby i slutten av april) og de synes hun var veldig fine..så hun skulle anbefale dne videre..

Men kasnkje greit å la mannen være med på å bestemme også

Sambo mente at vi kasnkje kunne arve vognen etter broren hans (de har datter på 2 1/2 år) men det vil ikke jeg.. fin vogn (merke vet jeg ikke) men vil ha noe midre jeg da... og mitt eget (er litt sta der)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt hva du mener, Ida! Jeg er akkurat likedan... Og Quinny er drømmen - skikkelig stilig og hendi vogn som vi som sagt SKAL investere i, etterhvert! :Nikke: Men enn så lenge er det penger å spare på og utrolig mange morsomme finesser på Emmaljunga´n.

Får vi med oss tilbudet som kjøres i Sverige om dagen, kommer vognen på 4 500,- SEK...og det er ikke mye peng for en vogn. OG, den har bl.a finesse som innebygd myggnetting og regntrekk (ligger i foret), samt voggefunksjon på baggen. Den har skinner under som gjør at den kan brukes som seng og vogge pga størrelsen, og det er jo ypperlig for oss hyttefolk mens baby er liiiten! :) Og ja, jeg synes det er kjekt å se mannen like gira som meg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så heldig du er som kan se på vogn nå. Huska hvordan jeg gleda meg til å kjøpe vogn. Men jeg endte opp med en brukt Brio jeg da. Neste gang tror jeg det blir en Basson Roma. Men jeg har sikla på Emmaljunga jeg og.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke lett å orientere seg i vognjungelen. Vi har den nederste simo kombi vogna, i sort. For oss var det viktig med kombivogn nettopp fordi vi reiser en del med båt for å komme til svigers. Da er det veldig praktisk å bare parkere vogna i gangen, og ta med selve bærebagen m/baby i, inn på båten. Duovogn er super dersom du ikke har dette behovet, der er bagdelen noe større enn i kombivogna, slik at du kan bruke den lengre som bagvogn. I kombivogna bruker man kalesjen til bærebagen som vognforlenger når man tar ut bagen. Da ligger babyen i sportsvogndelen, men pga kalesjen ser det fortsatt ut som en bagvogn, og dyne/pose holdes på plass.

Dette er da mine erfaringer. Vi har ikke sett på verken teutonia eller quinny da jeg synes de er så små, og de er mer "byvogner". Vi trenger noe mer robust her vi bor, og da er simo tingen for oss.

Lykke til med valget, du har jo gooood tid enda.

Ha en fin lørdagskveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Orkeideen!

Vi har Simo Kombi, og er kjempefornøyd med den. Jeg kunne faktisk ikke tenkt meg duovogn, nettopp fordi man ikke kan løfte ut bagen og ta den med seg. Men det kommer jo an på hva man har behov for (vi har trapper opp til huset, pluss at vi hadde Brage med oss overalt, gjerne sovende, i bagen).

Men en i barnehagen har Emmaljunga-vogna, og den ser veldig god ut! Enig i at Quinny er stilig, men de er litt spinkle og egner seg kanskje bedre som annen-vogn (man ender jo alltid opp med flere vogner uansett).

Badet deres ser ut til å bli kjempestilig! :tommel:

Håper du koser deg i kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiiine fliser og stilige vogner du har vært og sett på. Når det gjelder barnevogner så har jeg ikke peil og gidder heller ikke sette meg inn i detaljene før det blir aktuelt for meg. :ler:

Men lykke til med valget. :tommel:

Ha en fin søndag. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badet blir sikkert kjempelekkert! :tommel:

Vi har ikke sett så nøye på hva vi vil ha av fliser og innredning, men det blir vel grå eller blågrå på gulvet, og ganske lyse på veggene. Greit å ha det litt nøytralt, så kan vi heller pynte opp med andre ting som er lettere å skifte ut (kjedelig med et bad som er umoderne om 3 år).

Ha en flott søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kommer til å få et kjempefint bad!! :danse: Og jeg er helt enig i at det er gøy når mannen er like gira på å finne "det rette" babyutstyret som meg! :) Vognene så kjempefine ut - Emmaljunga lurte vi på selv, Simo rakk vi aldri å se på (ironisk nok, sidenm vi kjører forbi Simobutikken hver dag...) før vi kjøpte vogn. Er sikker på at dere blir fornøyde!!

Ha en fin søndag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det badet blir nok kjempefint!

Vi kjøpte tilslutt en Simo dypvogn, Emmaljunga er jo også et bra merke, så det er ikke lett å velge vogn nei. :ler: Enig at Qiunny er en fin vogn, vi har tenkt å kjøpe en Quinny sportsvogn når Frøya blir større. Hun kommer nok til å ligge i dypvognen leeenge.

Søt mage du har fått, om et par mnd er den nok blitt stor og tilslutt er du lei den. Vi vil helst ha magen med en gang men den kan bli tung også, selv om jeg aldri opplevde at den ble skikkelig tung da.

Tusen takk for hilsene i dagboka mi, det varmer at du tenker på oss. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaaaahahahhahahaaaajja

2-0 til rosensorg

og bare fugla scorrer igjen nå så... da er vi serimestere... (nesten da..)

hvis ikke kan godt makrellen din bli det altså :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du fine gravide!!

Blir et lekkert bad dere får ja! Å så kjekt med rabatter og kjenninger, det letter det! Penger spart,er penger tjent! Og der hørtes jeg ut som modern.....!

Håper dere har en fin søndagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyyyelig innredning dere har valgt :hjerter: Håper vi får se bilder når badet/herligheten blir ferdig :sjenert:

Ja, det der vogngreiene altså, er søren ikke lett å bestemme seg. Vi tror vi har lyst på simo kombi (så kjekt å kan ta med seg bagen), hadde det sist til supergutt. Emmaljunga er jo og kjempekjekk, spesielt med den store bagen :) Etter så mange har nevnt Quinny Freestyle her inne, så har jeg surfet litt rundt og falt pladask for den røde. Mannen synes og den var tøff. Men er jo litt skeptisk til om den vogna med dypvognsbagen tåler en nordnorsk vinter med snø og vind til et lite nurk :klø:

Ønsker deg ei strålende uke med en herlig søt mage :kose:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å bli et kjempefint bad! :tommelsmil:

Jeg har heller ikke satt meg så mye inn i det med vogn, virker som om det er endel menn som har sterke meninger om vogn, og det har min mann også. Det er nok fordi de kommer med hjul :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

Væ, så utrolig mye man må tenke på når man skal velge vogn! :overrasket:

Og så så dyrt! Kanskje vi må begynne å spare.

... det går vel saktens veldig bra, tenker jeg.

Synes de så ålreite ut de som dere hadde blinket dere ut!

Mannen har bestemt at vi må ha en solid vogn med store hjul som kan bli med på tur i skogen. :ler: (Men utover det har vi ikke akkurat begynt å tenke på utstyr...)

Ha en kjempefin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...