Gå til innhold

Hva er galt med slike kvinner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mildt sagt sjokkert.  Sint og oppgitt.

Kort fortalt, jeg møtte en mann ifjor, som jeg ble stormforelsket i. Han har en datter på snart 12, som han fikk da han var typ 22 år. En såkalt uplanlagt graviditet , hvor han egentlig ønsket å avslutte med barnets mor rett før han fikk vite dette.

Han ble i forholdet noen år for barnet, men gikk til slutt på veggene av å leve med denne kvinnen som mildt sagt ikke var hans store kjærlighet.  Hun trodde dog at fordi hun hadde født ungen hans så hadde hun et slags eieskap på han. Hun ble svært bitter da han sa takk for seg for snart 5 år siden , og fant seg raskt et nytt offer som kunne huse henne. Hun har tatt barnet og flyttet 8 timer unna, selv om faren har rett på samvær.

Etter at jeg kom inn i bildet har hun bevisst vendt jenta mot oss. Hver gang jenta skal besøke oss lager hun sak. Truer frem og tilbake med at jenta ikke kommer. At hun ikke har lyst. Og driver min samboer inn i et sinne som ikke tåler dagens lys.

Jeg ser hvordan hun herser og styrer , manipulerer. Barnet har betrodd meg at moren ikke vil at jenta skal oppleve noe med oss som ikke hun får oppleve. F.eks ferietur. Hun kupper alt vi foreslår. 

Nå sist prøvde hun å manipulere en sak på oss hos nav. Min samboer begynte å holde tilbake barnebidrag da jenta ikke kom på over 6 mnd på besøk.  Da anga denne kjerringa både meg og samboer til nav. Sa at vi lurte unna penger. Hun visste ikke at brevet ble sendt i kopi til oss.

Jeg har fått kontaktforbud av samboer med denne damen. Han ber meg om å tenke på henne som død og at han prøver å holde så absolutt lite kontakt med henne som mulig.

Men hun bruker barnet mot han.  Og jeg kjenner at jeg bare har begynt å tenke at jeg ikke vil bry meg mer. Hverken om dem bitre kjerringa eller barnet. Føler at hun bare kan ta barnet og samboer burde bare slutte å bry seg og håpe på at en dag blir jenta så voksen at hun ser hvordan moren oppførte seg.

Jeg formulerer meg kanskje klønete. For jeg er SINT. Hva tror hun?  At fordi de accidently lagde et barn for 12 år siden så kan hun styre og herse med min kjæreste resten av livet?  Kan hun ikke bare sende datteren ned hit etter de avtalene som ble gjort i omsorgsfordelingen ?  Tror hun at hun skader oss med å spolere? Hvorfor gjør noen damer slik? Hvorfor tror de at fordi de fikk et barn med en mann så ståe han evig i skyld hvis han dro?  Det er ikke noe plikt å bry seg om dere videre fordi dere har et barn sammen. Det er jo barnet han vil ha kontakt med. Deg er han jo ferdig med. Tåler ikke enkelte kvinner dette? 

Er det noen som har noen råd? Jeg har nå bedt samboer om å aldri nevne hennes navn. Telefoner til henne kan han ta på jobben og jeg driter i det. Og at dattera kommer når hun kommer og utover det gir jeg blaffen. Er dette riktig? 

Har ingen å prate med. Han vil ikke jeg skal si dette til noen. Er litt tøft.

Anonymkode: e4948...a09

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Det styggeste med oppførselen hennes, er at hun straffer barnet mer enn faren, når hun ufrivillig blir brukt som våpen mot faren. Forstår at hun er bitter, men hun har ingen rett til å la det gå ut over barnet. Skjønner godt at du er sint. Jeg ble sint av å lese tråden din.

Skrevet
7 minutter siden, Villfisker skrev:

Det styggeste med oppførselen hennes, er at hun straffer barnet mer enn faren, når hun ufrivillig blir brukt som våpen mot faren. Forstår at hun er bitter, men hun har ingen rett til å la det gå ut over barnet. Skjønner godt at du er sint. Jeg ble sint av å lese tråden din.

Men hva gjør man? 

Gjest Villfisker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva gjør man? 

Ja, det er et godt spørsmål. Skulle nesten ønske barnevernet kunne stoppe slik oppførsel, men det gjør de nok ikke i slike tvister. Har far bedt mor tenke på at hun skader barnet ved å angripe ham?

Skrevet

Det var ikke akkurat noe sjakktrekk av samboeren din å stoppe bidraget.

Anonymkode: 50c64...a82

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Villfisker skrev:

Ja, det er et godt spørsmål. Skulle nesten ønske barnevernet kunne stoppe slik oppførsel, men det gjør de nok ikke i slike tvister. Har far bedt mor tenke på at hun skader barnet ved å angripe ham?

Mange ganger.  Hun har til og med innrømmet at hun har drevet med manipulasjon tidligere, men ikke nå ifølge henne selv.  Psjjj.. gjorde hun det før gjør hun det vel nå. Hun bryr seg ikke om andre enn seg selv.  Fortjener ikke å ha barn. Rett og slett

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke akkurat noe sjakktrekk av samboeren din å stoppe bidraget.

Anonymkode: 50c64...a82

Neida hun har fått pengene sine. Så slapp av.  

Gjest theTitanic
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mildt sagt sjokkert.  Sint og oppgitt.

Kort fortalt, jeg møtte en mann ifjor, som jeg ble stormforelsket i. Han har en datter på snart 12, som han fikk da han var typ 22 år. En såkalt uplanlagt graviditet , hvor han egentlig ønsket å avslutte med barnets mor rett før han fikk vite dette.

Han ble i forholdet noen år for barnet, men gikk til slutt på veggene av å leve med denne kvinnen som mildt sagt ikke var hans store kjærlighet.  Hun trodde dog at fordi hun hadde født ungen hans så hadde hun et slags eieskap på han. Hun ble svært bitter da han sa takk for seg for snart 5 år siden , og fant seg raskt et nytt offer som kunne huse henne. Hun har tatt barnet og flyttet 8 timer unna, selv om faren har rett på samvær.

Etter at jeg kom inn i bildet har hun bevisst vendt jenta mot oss. Hver gang jenta skal besøke oss lager hun sak. Truer frem og tilbake med at jenta ikke kommer. At hun ikke har lyst. Og driver min samboer inn i et sinne som ikke tåler dagens lys.

Jeg ser hvordan hun herser og styrer , manipulerer. Barnet har betrodd meg at moren ikke vil at jenta skal oppleve noe med oss som ikke hun får oppleve. F.eks ferietur. Hun kupper alt vi foreslår. 

Nå sist prøvde hun å manipulere en sak på oss hos nav. Min samboer begynte å holde tilbake barnebidrag da jenta ikke kom på over 6 mnd på besøk.  Da anga denne kjerringa både meg og samboer til nav. Sa at vi lurte unna penger. Hun visste ikke at brevet ble sendt i kopi til oss.

Jeg har fått kontaktforbud av samboer med denne damen. Han ber meg om å tenke på henne som død og at han prøver å holde så absolutt lite kontakt med henne som mulig.

Men hun bruker barnet mot han.  Og jeg kjenner at jeg bare har begynt å tenke at jeg ikke vil bry meg mer. Hverken om dem bitre kjerringa eller barnet. Føler at hun bare kan ta barnet og samboer burde bare slutte å bry seg og håpe på at en dag blir jenta så voksen at hun ser hvordan moren oppførte seg.

Jeg formulerer meg kanskje klønete. For jeg er SINT. Hva tror hun?  At fordi de accidently lagde et barn for 12 år siden så kan hun styre og herse med min kjæreste resten av livet?  Kan hun ikke bare sende datteren ned hit etter de avtalene som ble gjort i omsorgsfordelingen ?  Tror hun at hun skader oss med å spolere? Hvorfor gjør noen damer slik? Hvorfor tror de at fordi de fikk et barn med en mann så ståe han evig i skyld hvis han dro?  Det er ikke noe plikt å bry seg om dere videre fordi dere har et barn sammen. Det er jo barnet han vil ha kontakt med. Deg er han jo ferdig med. Tåler ikke enkelte kvinner dette? 

Er det noen som har noen råd? Jeg har nå bedt samboer om å aldri nevne hennes navn. Telefoner til henne kan han ta på jobben og jeg driter i det. Og at dattera kommer når hun kommer og utover det gir jeg blaffen. Er dette riktig? 

Har ingen å prate med. Han vil ikke jeg skal si dette til noen. Er litt tøft.

Du hørtes jo nøytral ut.........

Skrevet

Oi... Du virker helt sveise lind her. Ser du ikke din og din samboers ville oppførsel her? Det er ikke moren som er problemet her, men samboeren din. Hvorfor tror du at du har fått kontaktforbud da? Fordi han lyver deg i trynet og skjønner han vil få ett helvete problem om du går bunnyboiler på eksen. 

Anonymkode: d5376...ddb

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida hun har fått pengene sine. Så slapp av.  

Når det er sant, så er det ikke å manipulere på en sak. Hun meldte dere for å bryte loven og la hevngjerrigheten gå utover en unge. Dette er noe dere gjorde mot dere selv. Hun er uskyldig der. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Om bare menn hadde klart å tenke litt før de bestemmer seg for å ha sex med en kvinne hadde dette ikke vært et problem. 

Det er ikke sånn at kvinner plutselig blir manipulerende uhyr når de får barn. Det er bare det at mannen har valgt å overse den stygge personligheten av en eller annen grunn. Døh.. 🙄

Synes det er synd at dere har dette problemet, men han må innse at det også er hans skyld. Det som er virkelig trist er at barnet lider mest i denne situasjonen. 

Endret av ana0603
Skrevet
17 minutter siden, Villfisker skrev:

Tror ikke det er moren sin oppførsel de ville reagert på.... 

• Liker 2
Gjest Villfisker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er moren sin oppførsel de ville reagert på.... 

Mulig det, men jeg tror ikke dette er en sak for dem uansett. Det tristeste er at alt dette går ut over barnet. Det er vanskelig nok å vokse opp i dag, også uten slike belastninger.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sant, så er det ikke å manipulere på en sak. Hun meldte dere for å bryte loven og la hevngjerrigheten gå utover en unge. Dette er noe dere gjorde mot dere selv. Hun er uskyldig der. 

Hun angav mitt navn , som hun aldri har møtt, og sa jeg lurte unna penger for min samboer. Som er svada! Forsvar den du. Men forstår hva slags type du er

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun angav mitt navn , som hun aldri har møtt, og sa jeg lurte unna penger for min samboer. Som er svada! Forsvar den du. Men forstår hva slags type du er

Tror det er ganske åpenbart for alle her hva slags menneske du er så gidder ikke slenge ufine kommentarer tilbake engang. 

Men ja... Jeg gjetter meg til at problemene begynte for ett år siden når du kom inn i bildet, så jeg skjønner relevansen med å blande din tilstedeværelse inn i det brevet. 

• Liker 2
Skrevet

Beste du kan gjøre er å være super snill og god venninne med barnet, er nok ingenting som irriterer mor mer enn det😜

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror det er ganske åpenbart for alle her hva slags menneske du er så gidder ikke slenge ufine kommentarer tilbake engang. 

Men ja... Jeg gjetter meg til at problemene begynte for ett år siden når du kom inn i bildet, så jeg skjønner relevansen med å blande din tilstedeværelse inn i det brevet. 

Har aldri møtt damen. Tatt imot datteren hennes med alle verdens kjærlighet.  Du tar så feil så feil  

Skrevet
1 minutt siden, Loff77 skrev:

Beste du kan gjøre er å være super snill og god venninne med barnet, er nok ingenting som irriterer mor mer enn det😜

Det er jeg VIRKELIG. Behandler henne som ei prinsesse 

Skrevet

Det er flere ting som skurrer i HI. Du TS forteller om ting som skjedde før du kom inn i bildet; du forteller som om du var til stede dengang og opplevde det selv, og bruker mange nedsettende ord og beskrivelser om denne moren og hva hun angivelig gjorde den gang. Hvor har du alt dette fra?

Du forteller at din samboer har et sinne som "ikke tåler dagens lys" - hvorfor ikke? - og at han forbyr deg å ha kontakt med henne, at du skal anse henne som død og ikke snakke om dette til noen. Igjen: hvorfor ikke?

Anonymkode: 196bf...70e

• Liker 2
Skrevet

Kort fortalt?!

Anonymkode: 126bc...a67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...